Bu araştırmada ortaokul öğrencilerinin matematik dersine bağlılık ölçeği geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Afyonkarahisar merkezde yer alan 272 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada karma araştırma yöntemlerinden keşfedici ardışık desen kullanılmıştır. Verileri elde edebilmek için 24 maddeden oluşan 5’li likert tipinde ölçek geliştirilmiştir. Ölçeğin alt boyutlarıyla birlikte açıkladığı toplam varyans %57.07’dir. Geliştirilen ölçeğin, iç tutarlılık katsayıları 0.927, 0.863 ve 0.798 ve ölçeğin genel cronbach alfa katsayısı 0.920 olarak hesaplanarak güvenilir olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda 24 maddelik, 3 alt boyuta sahip, 5’li likert tipinde ve güvenilir bir ölçek elde edildiği söylenebilir. Araştırmanın son bölümünde doğrulayıcı faktör analizi çalışmaları gerçekleştirmiştir. Doğrulayıcı faktör analizi sonucunda elde edilen bulgular [χ2/sd=2.55; GFI=0.84; AGFI=0.80; RMSEA=0.07; CFI=0.96; NFI=0.94; NNFI=0.96; SRMR=0.06], ölçeğin üç faktörlü yapısını doğrulamıştır. Uyum iyiliği indekslerinin mükemmel ve kabul edilebilir düzeyde olduğu belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 2 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030