BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Computer Based Education on Initial Literacy Skills of First Grade Students

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 18, 10.06.2015

Öz

Literacy has a vital importance onshaping individual’s academical future and life at future. It is inevitable that the individual who hasn’t literacy skills has some problems in his/her forward life. It is aimed in this research to identify the effects of the computer based education on initial literacy skills of primary school first grade students. The working group is composed of 58 students who are studying at Yıldıztepe Primary School in 2013-2014 academic years. 29 of this working group belong to experimental group and the other 29 belong to control group. This research was formed as last test control group of real experimental method and putted into practise at the field during the academic year. While courses were taught by computer based education in the experimental group, the courses in the control group were taught by the traditional teaching method. Reading skill scale, dictation skill scale which were developed by Obalar in 2009 and reading speed paragraph were used to gather data for the study. According to the research, the control group reached 43,75 word average and the experimental group reached 61,03 word average. According to these averages, there is a remarkable difference in favor of experimental group in terms of the speed of loudly reading. Computer based education has a positive effect to improve the primary school first grade students’ speed of loudly reading. The other results of this research are as follows:Computer based education has a positive effect to improve the primary school first grade students’ reading skills. But computer based education hasn’t a possitive effect to improve the primary school first grade students’ dictation skills.

Kaynakça

  • Aba, T. C. (2011) .İlköğretim 1. Sınıf Türkçe Dersi İlk Okuma-Yazma Öğretim Programının (2005) Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi: Balıkesir İli Örneği, , Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
  • Akyol, H., Temur, T. (2008). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Cümle Yöntemi İle Okuma Yazma Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt:5, Sayı:9.
  • Babayiğit, Ö. (2012). İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Alternatif Ses Sıralamasının Etkililiğinin İncelenmesi,. Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Niğde.
  • Babayiğit, Ö. (2014). kişisel e-posta, ozgurbabayigit@anadolu.edu. tr(30/10/2013)
  • Bay, Y. (2008). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi(Ankara İli Örneği), Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkurt, E. (2011). İlköğretim 1. Sınıf Türkçe Ders Programı Görsel Okuma-Görsel Sunu Kazanımlarının ve İlk Okuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Görsellerin Etkililiğinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. (1989). Türkçe Öğretimi Ünite:1-8, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları-195.
  • MEB. (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu(1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Obalar, S. (2009). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerileri ile Sosyal Duygusal Uyum ve Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Obalar, S. (2014. kişisel e-posta, selda.obalar@gmail.com, (24/05/2014)
  • Orhan, H. G. (2007). Bilgisayar Destekli Öğretimin İlkokuma Yazma Başarısına Etkisi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Shelly, G. B., Gunter, G. A., Gunter, R. E. (2010). Teachers discovering computers:integrating technology and digital media in the classroom, Course Technology.USA
  • Şahin, A. (2005). İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Kullanılan Çözümleme ve Bireşim Yöntemlerinin Uygulamalı Olarak Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Şentürk, A. (2013). Ev Ödevlerinin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlkokuma Yazma Becerilerine Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Turan, M. (2007). İlköğretim 1. Sınıf Türkçe Dersi İlk Okuma Yazma Programında Uygulanan Ses Temelli Cümle Yönteminin Uygulamadaki Etkililiği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Elazığ.

İlk Okuma Yazma Öğretiminde Bilgisayar Destekli Eğitimin İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerilerine Etkisi

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 1 - 18, 10.06.2015

Öz

İlk okuma ve yazma bireyin akademik geleceği ve gelecekteki hayatının şekillenmesi
üzerinde çok önemli bir yere sahiptir. İlk okuma yazma becerilerini tam olarak kazanmamış
bir bireyin ileriki yaşantısında sorunlarla karşılaşması kaçınılmazdır. Bu araştırma bilgisayar
destekli eğitimin ilk okuma yazma becerilerinin gelişimine etkisini belirlemeyi
amaçlamaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim öğretim yılında İstanbul ili
Bağcılar ilçesi Yıldıztepe İlkokulu’nda okumakta olan 29’u deney ve 29’u kontrol grubu
olmak üzere, toplam 58 birinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada gerçek deneme
modellerinden “sontest kontrol gruplu” model kullanılmıştır. 2013-14 eğitim öğretim yılı
boyunca alanda gerçekleştirilmiştir. Deney grubunda dersler bilgisayar destekli eğitimle
işlenirken, kontrol grubunda dersler geleneksel yöntemle işlenmiştir. Araştırma sonunda
gerekli verilerin toplanması amacıyla okuma ve dikte becerisi ölçekleri ve okuma hızını
ölçme metni kullanılmıştır. Çalışma sonucunda kontrol grubunun dakikada 43,75 kelime
ortalamasıyla, deney grubunun ise 61,03 kelime ortalamasıyla okuduğu görülmüştür. Bu
verilerden yola çıkılarak yapılan testler de deney grubu lehine istatiksel açıdan anlamlı bir
fark ortaya koymuştur. Buna göre bilgisayar destekli eğitim öğrencilerin okuma hızları
üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Araştırmadan elde edilen diğer sonuçlar ise şu şekildedir:
Bilgisayar destekli eğitim öğrencilerin okuma becerilerinin gelişimi açısından olumlu bir
etkiye sahiptir. Ancak öğrencilerin dikte becerilerinin gelişimi açısından olumlu bir etkiye
sahip değildir.

Kaynakça

  • Aba, T. C. (2011) .İlköğretim 1. Sınıf Türkçe Dersi İlk Okuma-Yazma Öğretim Programının (2005) Uygulanmasına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi: Balıkesir İli Örneği, , Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Çanakkale.
  • Akyol, H., Temur, T. (2008). Ses Temelli Cümle Yöntemi ve Cümle Yöntemi İle Okuma Yazma Becerilerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. Cilt:5, Sayı:9.
  • Babayiğit, Ö. (2012). İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Ses Temelli Cümle Yöntemine İlişkin Alternatif Ses Sıralamasının Etkililiğinin İncelenmesi,. Niğde Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Niğde.
  • Babayiğit, Ö. (2014). kişisel e-posta, ozgurbabayigit@anadolu.edu. tr(30/10/2013)
  • Bay, Y. (2008). Ses Temelli Cümle Yöntemiyle İlk Okuma Yazma Öğretiminin Değerlendirilmesi(Ankara İli Örneği), Doktora tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkurt, E. (2011). İlköğretim 1. Sınıf Türkçe Ders Programı Görsel Okuma-Görsel Sunu Kazanımlarının ve İlk Okuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Görsellerin Etkililiğinin İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Çelenk, S. (2007). İlkokuma Yazma Programı ve Öğretimi. Ankara: Maya Akademi.
  • Karasar, N. (2002). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kavcar, C., Oğuzkan, F. (1989). Türkçe Öğretimi Ünite:1-8, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları-195.
  • MEB. (2005). İlköğretim Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu(1-5. Sınıflar). Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basım Evi.
  • Obalar, S. (2009). İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerileri ile Sosyal Duygusal Uyum ve Zeka Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, İstanbul.
  • Obalar, S. (2014. kişisel e-posta, selda.obalar@gmail.com, (24/05/2014)
  • Orhan, H. G. (2007). Bilgisayar Destekli Öğretimin İlkokuma Yazma Başarısına Etkisi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Shelly, G. B., Gunter, G. A., Gunter, R. E. (2010). Teachers discovering computers:integrating technology and digital media in the classroom, Course Technology.USA
  • Şahin, A. (2005). İlk Okuma-Yazma Öğretiminde Kullanılan Çözümleme ve Bireşim Yöntemlerinin Uygulamalı Olarak Karşılaştırılması, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, Ankara.
  • Şentürk, A. (2013). Ev Ödevlerinin İlköğretim Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlkokuma Yazma Becerilerine Etkisi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Turan, M. (2007). İlköğretim 1. Sınıf Türkçe Dersi İlk Okuma Yazma Programında Uygulanan Ses Temelli Cümle Yönteminin Uygulamadaki Etkililiği, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, Elazığ.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aysun Gürol

Erdem Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Gürol, A., & Yıldız, E. (2015). İlk Okuma Yazma Öğretiminde Bilgisayar Destekli Eğitimin İlkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma Yazma Becerilerine Etkisi. International Journal of Field Education, 1(1), 1-18.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030