BibTex RIS Kaynak Göster

Evaluating the Applicability of Constructivist Approach in Mathematics Classes Based on the Views of Secondary School Maths Teacher

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 23, 11.10.2015

Öz

This study is a qualitative study done with the aim of evaluating applicability of mathematics curriculum renewed in 2005 and comparing it with the previous one in the light of teacher comments. The data was collected through interviews with 21 teachers working at secondary schools in 2012-2013 academic year. The data gained in the research was analyzed and evaluated appropriate to qualitative research methods. NVivo 7 program was used in the analysis part. As a result, it was found that the positive sides of constructivist approach are student activeness, teacher guidance, helping in concreting mathematics and making mathematics a life ability easier, and the elements that make the application of it difficult are over-crowded classes, lack of time, complexity in topic order, too much paperwork, lack of materials and lack of information about constructivist approach.

Kaynakça

  • Anılan, H. ve Sarıer, Y. (2008). Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16; 128-141.
  • Ayvacı, Ş. ve Ernas, S. (2009). Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Yapılandırmacı Kurama Göre Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi (Efmed), 3 (2), 212-225.
  • Bal, P.(2008). Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 53-68.
  • Bal, A. P. ve Dinç-Artut, P.(2013). İlköğretim Matematik Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (4) , 164-171.
  • Baykul, Y.(2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar.Ankara. Pegem Yayıncılık.
  • Bekdemir, M., Okur, M. ve Kasar, N. (2011). 2005-İlköğretim Matematik Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eüfbed - Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi,4 (1), 1-22.
  • Budak, M. Ve Okur, M.(2012) İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. 02.Mayıs.2013 http://www.ijtase.net/ojs/index.php/IJTASE/article/view/149/185
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetin, P. S., Kaya, E. ve Geban, Ö. (2014). Öğrencilerin, Öğretmen Adaylarının Ve Öğretmenlerin Yapılandırmacı Uygulamalar Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(2), 143-163.
  • Çiftçi, S., Sünbül, A. M. ve Köksal, O. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Düzenlenmiş Mevcut Programa İlişkin Yaklaşımlarının Ve Uygulamalarının Eğitim Müfettişlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 281-295.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin Yeni Matematik Programı Hakkındaki Görüşleri Ve Program Değişim Sürecinde Karşılaşılan Zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Doğan, S. (2010). Öğretmenlerin 2005 Yılı İlköğretim Programına Yönelik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 10 (4); 2019-2050.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı Öğrenme Kuramdan Uygulamaya. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Güneş, G. Ve Baki, A.(2011). Dördüncü Sınıf Matematik Öğretim Programının Uygulamasından Yansımalar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 192-205.
  • Işık, A., Budak, A., Baş, F. Ve Öztürk, F. (2015). İlköğretim Matematik Eğitimi Programı Öğretim Elemanlarının Yapılandırmacı Öğretime Bakış Açıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1). 385-400.
  • İzci, E. ve Göktaş, Ö. (2014). Matematik Öğretmenlerinin 5. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41, 317-328.
  • Kabaca, T.(2002) . Bir Öğrenme Ve Öğretme Yaklaşımı: Yapılandırmacılık (Constructıvızm). 02.Mayıs.2013. http://tolgakabaca.pau.edu.tr/dokumanlar/CONS_ODEV.pdf.
  • Kalender, A. (2006). Yeni Matematik Programının Uygulanması Sürecinde Karşılaştığı Sorunlar Ve Bu Sorunların Çözümüne Yönelik Önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • MEB. (2009). İlköğretim Matematik Dersi (6.,7. Ve 8. Sınıflarda) Öğretim Programı. Ankara. 02.Mayıs.2013. http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72
  • MEB. (2010). PISA 2009 Ulusal Ön Raporu, Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi (EARGED), Ankara.
  • MEB. (2010). PISA 2006 Projesi Ulusal Nihai Raporu, Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi (EARGED), Ankara.
  • MEB. (2013). PISA 2012 Ulusal Ön Raporu, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Ölçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Grup Başkanlığı, Ankara.
  • Şahin, Ü.(2007). İlköğretim I. Kademede Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Olarak Hazırlanan Matematik Dersi Programına İlişkin Algıları (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Uşun, S. ve Karagöz, E.(2009). İlköğretim II Kademe Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 101-116.
  • Ünsal, H. (2013). Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İlköğretim Online, 12(3), 635-658.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurday, H.(2006). Lise Matematik Öğretmenlerinin Yeni Öğretim Programına Yaklaşımları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.

Ortaokul Matematik Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşımın Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 1 - 23, 11.10.2015

Öz

Bu araştırma, yapılandırmacı yaklaşımın ışığında 2005 yılı itibariyle yenilenen matematik
öğretim programının ortaokul matematik derslerinde uygulanabilirliğini öğretmen görüşleri
doğrultusunda değerlendirme amacıyla yapılmış, nitel bir çalışmadır. Araştırmanın verileri 2012–2013
eğitim öğretim yılında ortaokullarda ders veren 21 öğretmenle görüşme yöntemi çerçevesinde elde
edilmiştir. Araştırmada elde edilen veriler nitel araştırma yöntemlerine uygun şekilde analiz edilmiş ve
değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde NVivo 7 programından faydalanılmıştır. Araştırma sonucunda
yapılandırmacı yaklaşımın olumlu yönleri öğrenci aktifliği, öğretmen rehberliği, matematiği
somutlaştırmada yardımcı olduğu, yaşam becerisi haline getirmede kolaylık sağladığı bulunurken;
uygulamayı zorlaştıran etmenler olarak sınıf mevcudunun fazlalığı, süre yetersizliği, konu
sıralamasında karmaşıklık, evrak fazlalığı, materyal eksikliği, yapılandırmacı yaklaşıma dair bilgi
eksikliği olduğuna dair bulgulara ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Anılan, H. ve Sarıer, Y. (2008). Altıncı Sınıf Matematik Öğretmenlerinin Matematik Dersi Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Görüşleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16; 128-141.
  • Ayvacı, Ş. ve Ernas, S. (2009). Öğretmen Kılavuz Kitaplarının Yapılandırmacı Kurama Göre Öğretmen Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi, Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi (Efmed), 3 (2), 212-225.
  • Bal, P.(2008). Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 53-68.
  • Bal, A. P. ve Dinç-Artut, P.(2013). İlköğretim Matematik Öğretim Programının Değerlendirilmesi. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2 (4) , 164-171.
  • Baykul, Y.(2009). İlköğretimde Matematik Öğretimi 6-8. Sınıflar.Ankara. Pegem Yayıncılık.
  • Bekdemir, M., Okur, M. ve Kasar, N. (2011). 2005-İlköğretim Matematik Öğretim Programının Uygulanabilirliğine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Eüfbed - Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi,4 (1), 1-22.
  • Budak, M. Ve Okur, M.(2012) İlköğretim Matematik Dersi 6-8. Sınıflar Öğretim Programına İlişkin Öğretmen Görüşleri. 02.Mayıs.2013 http://www.ijtase.net/ojs/index.php/IJTASE/article/view/149/185
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Çetin, P. S., Kaya, E. ve Geban, Ö. (2014). Öğrencilerin, Öğretmen Adaylarının Ve Öğretmenlerin Yapılandırmacı Uygulamalar Hakkındaki Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 8(2), 143-163.
  • Çiftçi, S., Sünbül, A. M. ve Köksal, O. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Düzenlenmiş Mevcut Programa İlişkin Yaklaşımlarının Ve Uygulamalarının Eğitim Müfettişlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 281-295.
  • Duru, A. ve Korkmaz, H. (2010). Öğretmenlerin Yeni Matematik Programı Hakkındaki Görüşleri Ve Program Değişim Sürecinde Karşılaşılan Zorluklar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 67-81.
  • Doğan, S. (2010). Öğretmenlerin 2005 Yılı İlköğretim Programına Yönelik Tutumları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri. 10 (4); 2019-2050.
  • Fer, S. ve Cırık, İ. (2007). Yapılandırmacı Öğrenme Kuramdan Uygulamaya. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Güneş, G. Ve Baki, A.(2011). Dördüncü Sınıf Matematik Öğretim Programının Uygulamasından Yansımalar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41, 192-205.
  • Işık, A., Budak, A., Baş, F. Ve Öztürk, F. (2015). İlköğretim Matematik Eğitimi Programı Öğretim Elemanlarının Yapılandırmacı Öğretime Bakış Açıları. Kastamonu Eğitim Dergisi, 23(1). 385-400.
  • İzci, E. ve Göktaş, Ö. (2014). Matematik Öğretmenlerinin 5. Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşleri. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 41, 317-328.
  • Kabaca, T.(2002) . Bir Öğrenme Ve Öğretme Yaklaşımı: Yapılandırmacılık (Constructıvızm). 02.Mayıs.2013. http://tolgakabaca.pau.edu.tr/dokumanlar/CONS_ODEV.pdf.
  • Kalender, A. (2006). Yeni Matematik Programının Uygulanması Sürecinde Karşılaştığı Sorunlar Ve Bu Sorunların Çözümüne Yönelik Önerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • MEB. (2009). İlköğretim Matematik Dersi (6.,7. Ve 8. Sınıflarda) Öğretim Programı. Ankara. 02.Mayıs.2013. http://ttkb.meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72
  • MEB. (2010). PISA 2009 Ulusal Ön Raporu, Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi (EARGED), Ankara.
  • MEB. (2010). PISA 2006 Projesi Ulusal Nihai Raporu, Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi (EARGED), Ankara.
  • MEB. (2013). PISA 2012 Ulusal Ön Raporu, Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü, Ölçme, Değerlendirme ve Yerleştirme Grup Başkanlığı, Ankara.
  • Şahin, Ü.(2007). İlköğretim I. Kademede Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Dayalı Olarak Hazırlanan Matematik Dersi Programına İlişkin Algıları (Denizli İli Örneği). Yayınlanmamış Doktora Tezi. Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • Uşun, S. ve Karagöz, E.(2009). İlköğretim II Kademe Matematik Dersi Öğretim Programının Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22, 101-116.
  • Ünsal, H. (2013). Yeni Öğretim Programlarının Uygulanmasına İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri. İlköğretim Online, 12(3), 635-658.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yurday, H.(2006). Lise Matematik Öğretmenlerinin Yeni Öğretim Programına Yaklaşımları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gürbüz Ocak

Firdevs Çimenci Ateş Bu kişi benim

Firdevs Çimenci Ateş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ocak, G., Çimenci Ateş, F., & Çimenci Ateş, F. (2015). Ortaokul Matematik Derslerinde Yapılandırmacı Yaklaşımın Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi. International Journal of Field Education, 1(2), 1-23.