BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Contemporary Approaches in Early Childhood Education and Comparison with the Ministry of Naitional Education Preschool Program

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 39 - 58, 27.10.2015

Öz

Pre-school age is the most precious period in the life of the individual thus has a critical education to be taken during this period. A quality education is only possible with a quality educational curriculum. Therefore, to be held in pre-school education curriculum development work is of utmost importance. In this study, preschool applied in examining the characteristics of the pre-school education curriculum and Turkey by comparison with the education curriculum to eliminate the program's inability implemented in Turkey and / or is intended to provide guidance to strengthen the positive features. Research is used to document analysis of qualitative research methods. Data collection form was used to reach data. In light of the findings, Ministry of Naitional Education 2013 program in which the students are more passive than other programs and teachers were found to play a more active role.

Kaynakça

  • Aktan, O. ve Akkutay, Ü. (2014). OECD Ülkelerinde ve Türkiye’de okul öncesi eğitim. Asian Journal of Instruction. 2014 – 2(1), 64-79.
  • Albrecht K. and Miller L.G. (2004). Preschool Curriculum. Printed in The United Statesof America. Published by Gryphon House, 287-329.
  • Anning, A. (1991). The first years at school. Milton Keynes: Open University Press
  • Astley, K., Jackson, P.(2000). Doubts on Spirituality: Interpreting Waldorf Ritual, International Journal of Children’s Spirituality, 5: 221- 227
  • Berk, L. E. (1997). Child Development. London: Allyn and Bacon Inc.
  • Bayhan, B. ve Bencik, S. (2008).Erken çocukluk dönemi programlarından Waldorf Yaklaşımı’na genel bir bakış. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 15 -25.
  • Borgia, E. (1991). Impressions of Reggio Emilia.
  • Çelik, M. ve Gündoğdu, K. (2007). Türkiye’de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 172-190.
  • Dere, H. ve Temel, F. (1999). Okul öncesi eğitimde taklaşımlar, Gazi Üniversitesi ananokulu / anasınıfı öğretmeni el kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Driscoll, A.; Nagel, N.G. (1999). Childhood Education, Birth-8.Allyn and Bacon, Boston: USA
  • Dirim, A. (2004). Okul Öncesi Eğitimi. İstanbul: Esin Yayınevi
  • Dirim A. (2004). Kız meslek liseleri için okul öncesi eğitimi. İstanbul: Esin Yayınevi
  • Dilek, H. Ve Duman,T. (2014). 2006 Okul öncesi eğitim programının değerlendirililmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi,33, 143-158.
  • Daoust, C. J. (2004). An examination of implementation practices in Montessori early childhood education, Doctoral dissertation, University of California, Berkeley.
  • Dünya Bankası İnsani Kalkınma Departmanı Avrupa ve Orta Asya Bölgesi (2010,Haziran). Türkiye’de temel eğitimde kalite ve eşitliğin geliştirilmesi zorluklar ve seçenekler. Washington: Alonso, J.D. , McLaughlin, M ve Oral, I.
  • Follari, L. (2014). Foundations and best practices in early childhood education: History, theories, and approaches to learning. Pearson Higher Ed.
  • Gelişli, E. ve Yazıcı, Y. (2012). Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel süreç içerisinde değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 85-93.
  • Good, H.G. (1967). A history of western education. New York: The Macmillan Company
  • Gordon, M.; Browne, K.W. (2007). Beginning essentials in early childhood education. Canada.
  • Güler, T., ve Yaltırık, İ. (2011). Erken Çocukluk Eğitiminde İlk Yıllar Programı’nın Öğretmen Görüşleri ile İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160).
  • Günay Bilaloğlu, R. (2008). Okul öncesi eğitimde High Scope yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 41-56.
  • Haktanır, G. (2005). Farklı ülkeler ve okul öncesi eğitimde farklılıklar. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi,6 (62),51-56.
  • Have, P. (2004). Understanding qualitative research and ethnomethodology. Sage.
  • Hohmann, M., Weikart, D.P., (2000). Küçük çocukların eğitimi. Çev: Sibel Saltiel Kohen ve Ülfet Öğüt. Hisar Eğitim Vakfı Yayınları. Kuruçeşme, İstanbul
  • IBO, (2008). İlk Yıllar Programını gerçekleştirmek: Uluslararası ilköğretim için müfredat çerçevesi. GB: Cardiff, Wales.
  • Kandır, A. ve Kurt, F. (2010). Proje temelli okul öncesi eğitim programı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Kantarcıoğlu, S. (1971). Anaokulları örgütü: öğretmen kitapları. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kayılı, G. ve Koçyiğit, S. (2008). Montessori Eğitimi Alan ve Almayan Anaokulu Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20).
  • Keçecioğlı, Ö. (2015). MEB okul öncesi eğitim programı ve montessori yaklaşımına göre eğitim alan 5 yaş çocuklarının sosyal becerilerinin incelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi.
  • Knoblock, P. (1973). Open education for emotionally disturbed children. Exceptional children. Exceptional Children, 39(5),358-365.
  • Kotaman, H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf okulu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • Küçükturan, G. , Altun, A. ve Akbaba Altun, S. (2013). Türkiye’de 2013 programının geliştirilmesine yönelik uygulamalar. The Journal of Academic Social Science Studies, 6, 783-801
  • MEB, (2003). Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge .T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler dergisi,2551.
  • MEB, (2006). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB, (2012). Öğretmenliğe atama başvuru klavuzu. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB, (2006). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB, (2013). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Meisels, S.J. (1978). Open education and the integration of children with special needs. Baltimore: University Park Press.
  • Montessori, M. (1966). The Montessori Method. New York:Schocken Books.
  • Montessori, M. (1995).The Aduanced Montessori Method, England: Thoemmes Press
  • Morrison, G.S. (1988). Early childhood education today. Edinborg: Merril Publishing Company
  • Oktay, A. (1989). Okul öncesi eğitim kurumlarnda programın değerlendirilmesi. 6. Ya-Pa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. (152-158)
  • Oktay, A. (1991). Öğretmenlik mesleği ve öğretmenin nitelikleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 3 (187-193)
  • Oktay, A. (2004). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. İstanbul: Epsilon Yayıncılık
  • Oktay, A. ve Polat Unutkan, Ö. (2005). Okul öncesi eğitimde güncel konular. İstanbul: Morpa Yayıncılık
  • Ömeroğlu, E. (1992) Head start projesi ve Türkiye’de okul öncesi eğitimde kullanılması. 8. Ya-Pa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Seminer Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Özdemir, M. (2011). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,11(1).
  • Özgür,N. (1956). Bugünün anaokulları:Öğretmen kitapları. Ankara:Maarif Basımevi
  • Özsırkıntı, D. vd. (2014). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Programı Hakkındaki Görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1).
  • Palestis, E. (1994). Lessons from Reggio Emilia. Principal, 73(5), 16-19.
  • Pekdoğan, S. (2012). Reggio Emilia Yaklaşımı Üzerine Bir Çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2).
  • Poyraz, H. & Dere, H. (2001). Okul öncesi eğitimin ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Roopnarine, J., & Johnson, J. E. (2013). Approaches to early childhood education. Merrill/Prentice Hall.
  • Saltz, R. (1997). The Reggio Emilia influence at the University of Michigan-Dearborn child development center: Challenges and change. First steps toward teaching the Reggio way, 167-172.
  • Schofield, H. (1982). The philosophy of education. London: George Allen Unwin
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A., Seferoğlu, S. (2012,Şubat).Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumlarını inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. Uşak Üniversitesi Akademik Bilişim Sempozyumu, Uşak, Türkiye.
  • Schweinhart, L. J. (2003). Benefits, Costs, and Explanation of the High/Scope Perry Preschool Program. Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development ,70th, Tampa, FL, April 24-27, 2003.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara
  • Temel, F. (1992). Aile eğitiminde Head Start yaklaşımı. Çağdaş Eğitim Dergisi,24,8-11.
  • Temel, Z. F. (1993). Okul öncesi eğitimde Açık Eğitim yaklaşımı, Ankara: YA-PA Yayınları
  • Tepeli, K., & Yılmaz, E. (2012). Üç Farklı Programa Göre Eğitim Alan Okul Öncesi Çocukların Sosyal Kural Algılarının İncelenmesi. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, (28).
  • Toran, M. (2011). Montessori Yönteminin çocukların kavram edinimi, sosyal uyumları ve küçük kas motor becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı
  • Twigg, V. V. (2010). Teachers’ practices, values and beliefs for successful inquiry-based teaching in the International Baccalaureate Primary Years Programme. Journal of Research in International Education, 9(1), 40-65.
  • Unutkan, Ö. (1988). 5-6 Yaş grubu aile katılımlı sosyalleşme programı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı
  • Üstünoğlu, Ü. (1987). Okulöncesi öğretmenlerinin uzaktan öğretim yöntemi ile yetiştirilmesine yönelik program modeli. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları
  • Yiğit, T. (2008). Okulöncesi eğitim kurumlarında Montessori ve geleneksel öğretim yöntemleri alan çocukların sayı kavramını kazanma davranışlarının karşılaştırılması, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • http://www.acf.hhs.gov/
  • http://www.steinerwaldorf.org.uk/ http://www.highscope.org/ http://www.reggioalliance.org/ http://www.ibo.org/pyp/

Okul Öncesi Eğitim Programlarının İncelenmesi ve Türkiye’de Uygulanan Programla Karşılaştırılması

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 2, 39 - 58, 27.10.2015

Öz

Okul öncesi eğitim çağı bireyin yaşamındaki en değerli dönemdir dolayısıyla bu dönemde alınacak
eğitim de kritik bir öneme sahiptir. Kaliteli bir eğitim ancak kaliteli bir eğitim programı ile
mümkündür. Bu nedenle okul öncesi eğitimde yapılacak program geliştirme çalışmaları büyük
önem taşır. Bu çalışmada, okul öncesi eğitim programlarının özelliklerinin incelenmesi ve
Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programı ile karşılaştırılması yoluyla Türkiye’de
uygulanan programın yetersizliklerinin giderilmesi ve/veya olumlu özelliklerinin güçlendirilmesi
için yol gösterici olmak amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden döküman
analizi kullanılmıştır. Verilere ulaşmak için veri toplama formundan yararlanılmıştır. Bulgular
ışığında MEB 2013 programında öğrencinin diğer programlara kıyasla daha pasif olduğu ve
öğretmenin daha etkin rol oynadığı saptanmıştır.

Kaynakça

  • Aktan, O. ve Akkutay, Ü. (2014). OECD Ülkelerinde ve Türkiye’de okul öncesi eğitim. Asian Journal of Instruction. 2014 – 2(1), 64-79.
  • Albrecht K. and Miller L.G. (2004). Preschool Curriculum. Printed in The United Statesof America. Published by Gryphon House, 287-329.
  • Anning, A. (1991). The first years at school. Milton Keynes: Open University Press
  • Astley, K., Jackson, P.(2000). Doubts on Spirituality: Interpreting Waldorf Ritual, International Journal of Children’s Spirituality, 5: 221- 227
  • Berk, L. E. (1997). Child Development. London: Allyn and Bacon Inc.
  • Bayhan, B. ve Bencik, S. (2008).Erken çocukluk dönemi programlarından Waldorf Yaklaşımı’na genel bir bakış. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 26, 15 -25.
  • Borgia, E. (1991). Impressions of Reggio Emilia.
  • Çelik, M. ve Gündoğdu, K. (2007). Türkiye’de okul öncesi eğitimin tarihsel gelişimi. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16, 172-190.
  • Dere, H. ve Temel, F. (1999). Okul öncesi eğitimde taklaşımlar, Gazi Üniversitesi ananokulu / anasınıfı öğretmeni el kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Driscoll, A.; Nagel, N.G. (1999). Childhood Education, Birth-8.Allyn and Bacon, Boston: USA
  • Dirim, A. (2004). Okul Öncesi Eğitimi. İstanbul: Esin Yayınevi
  • Dirim A. (2004). Kız meslek liseleri için okul öncesi eğitimi. İstanbul: Esin Yayınevi
  • Dilek, H. Ve Duman,T. (2014). 2006 Okul öncesi eğitim programının değerlendirililmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi,33, 143-158.
  • Daoust, C. J. (2004). An examination of implementation practices in Montessori early childhood education, Doctoral dissertation, University of California, Berkeley.
  • Dünya Bankası İnsani Kalkınma Departmanı Avrupa ve Orta Asya Bölgesi (2010,Haziran). Türkiye’de temel eğitimde kalite ve eşitliğin geliştirilmesi zorluklar ve seçenekler. Washington: Alonso, J.D. , McLaughlin, M ve Oral, I.
  • Follari, L. (2014). Foundations and best practices in early childhood education: History, theories, and approaches to learning. Pearson Higher Ed.
  • Gelişli, E. ve Yazıcı, Y. (2012). Türkiye’de uygulanan okul öncesi eğitim programlarının tarihsel süreç içerisinde değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 85-93.
  • Good, H.G. (1967). A history of western education. New York: The Macmillan Company
  • Gordon, M.; Browne, K.W. (2007). Beginning essentials in early childhood education. Canada.
  • Güler, T., ve Yaltırık, İ. (2011). Erken Çocukluk Eğitiminde İlk Yıllar Programı’nın Öğretmen Görüşleri ile İncelenmesi. Eğitim ve Bilim, 36(160).
  • Günay Bilaloğlu, R. (2008). Okul öncesi eğitimde High Scope yaklaşımı. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 41-56.
  • Haktanır, G. (2005). Farklı ülkeler ve okul öncesi eğitimde farklılıklar. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi,6 (62),51-56.
  • Have, P. (2004). Understanding qualitative research and ethnomethodology. Sage.
  • Hohmann, M., Weikart, D.P., (2000). Küçük çocukların eğitimi. Çev: Sibel Saltiel Kohen ve Ülfet Öğüt. Hisar Eğitim Vakfı Yayınları. Kuruçeşme, İstanbul
  • IBO, (2008). İlk Yıllar Programını gerçekleştirmek: Uluslararası ilköğretim için müfredat çerçevesi. GB: Cardiff, Wales.
  • Kandır, A. ve Kurt, F. (2010). Proje temelli okul öncesi eğitim programı. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları.
  • Kantarcıoğlu, S. (1971). Anaokulları örgütü: öğretmen kitapları. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Kayılı, G. ve Koçyiğit, S. (2008). Montessori Eğitimi Alan ve Almayan Anaokulu Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Karşılaştırılması. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (20).
  • Keçecioğlı, Ö. (2015). MEB okul öncesi eğitim programı ve montessori yaklaşımına göre eğitim alan 5 yaş çocuklarının sosyal becerilerinin incelenmesi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü,Yüksek Lisans Tezi.
  • Knoblock, P. (1973). Open education for emotionally disturbed children. Exceptional children. Exceptional Children, 39(5),358-365.
  • Kotaman, H. (2009). Rudolf Steiner ve Waldorf okulu. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1).
  • Küçükturan, G. , Altun, A. ve Akbaba Altun, S. (2013). Türkiye’de 2013 programının geliştirilmesine yönelik uygulamalar. The Journal of Academic Social Science Studies, 6, 783-801
  • MEB, (2003). Çalışmalarının Planlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge .T.C. Milli Eğitim Bakanlığı Tebliğler dergisi,2551.
  • MEB, (2006). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB, (2012). Öğretmenliğe atama başvuru klavuzu. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB, (2006). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • MEB, (2013). Okul öncesi eğitim programı. T.C. Milli Eğitim Bakanlığı, Temel Eğitim Genel Müdürlüğü, Ankara.
  • Meisels, S.J. (1978). Open education and the integration of children with special needs. Baltimore: University Park Press.
  • Montessori, M. (1966). The Montessori Method. New York:Schocken Books.
  • Montessori, M. (1995).The Aduanced Montessori Method, England: Thoemmes Press
  • Morrison, G.S. (1988). Early childhood education today. Edinborg: Merril Publishing Company
  • Oktay, A. (1989). Okul öncesi eğitim kurumlarnda programın değerlendirilmesi. 6. Ya-Pa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri. (152-158)
  • Oktay, A. (1991). Öğretmenlik mesleği ve öğretmenin nitelikleri. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı: 3 (187-193)
  • Oktay, A. (2004). Yaşamın sihirli yılları: Okul öncesi dönem. İstanbul: Epsilon Yayıncılık
  • Oktay, A. ve Polat Unutkan, Ö. (2005). Okul öncesi eğitimde güncel konular. İstanbul: Morpa Yayıncılık
  • Ömeroğlu, E. (1992) Head start projesi ve Türkiye’de okul öncesi eğitimde kullanılması. 8. Ya-Pa Okul Öncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Seminer Kitabı. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.
  • Özdemir, M. (2011). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,11(1).
  • Özgür,N. (1956). Bugünün anaokulları:Öğretmen kitapları. Ankara:Maarif Basımevi
  • Özsırkıntı, D. vd. (2014). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Okul Öncesi Eğitim Programı Hakkındaki Görüşleri (Adana İli Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 15(1).
  • Palestis, E. (1994). Lessons from Reggio Emilia. Principal, 73(5), 16-19.
  • Pekdoğan, S. (2012). Reggio Emilia Yaklaşımı Üzerine Bir Çalışma. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (2).
  • Poyraz, H. & Dere, H. (2001). Okul öncesi eğitimin ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık
  • Roopnarine, J., & Johnson, J. E. (2013). Approaches to early childhood education. Merrill/Prentice Hall.
  • Saltz, R. (1997). The Reggio Emilia influence at the University of Michigan-Dearborn child development center: Challenges and change. First steps toward teaching the Reggio way, 167-172.
  • Schofield, H. (1982). The philosophy of education. London: George Allen Unwin
  • Sert, G., Kurtoğlu, M., Akıncı, A., Seferoğlu, S. (2012,Şubat).Öğretmenlerin teknoloji kullanma durumlarını inceleyen araştırmalara bir bakış: Bir içerik analizi çalışması. Uşak Üniversitesi Akademik Bilişim Sempozyumu, Uşak, Türkiye.
  • Schweinhart, L. J. (2003). Benefits, Costs, and Explanation of the High/Scope Perry Preschool Program. Biennial Meeting of the Society for Research in Child Development ,70th, Tampa, FL, April 24-27, 2003.
  • Şimşek, H., & Yıldırım, A. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık: Ankara
  • Temel, F. (1992). Aile eğitiminde Head Start yaklaşımı. Çağdaş Eğitim Dergisi,24,8-11.
  • Temel, Z. F. (1993). Okul öncesi eğitimde Açık Eğitim yaklaşımı, Ankara: YA-PA Yayınları
  • Tepeli, K., & Yılmaz, E. (2012). Üç Farklı Programa Göre Eğitim Alan Okul Öncesi Çocukların Sosyal Kural Algılarının İncelenmesi. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, (28).
  • Toran, M. (2011). Montessori Yönteminin çocukların kavram edinimi, sosyal uyumları ve küçük kas motor becerileri üzerindeki etkisinin incelenmesi. Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Anabilim Dalı
  • Twigg, V. V. (2010). Teachers’ practices, values and beliefs for successful inquiry-based teaching in the International Baccalaureate Primary Years Programme. Journal of Research in International Education, 9(1), 40-65.
  • Unutkan, Ö. (1988). 5-6 Yaş grubu aile katılımlı sosyalleşme programı. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı
  • Üstünoğlu, Ü. (1987). Okulöncesi öğretmenlerinin uzaktan öğretim yöntemi ile yetiştirilmesine yönelik program modeli. Eskişehir: Açıköğretim Fakültesi Yayınları
  • Yiğit, T. (2008). Okulöncesi eğitim kurumlarında Montessori ve geleneksel öğretim yöntemleri alan çocukların sayı kavramını kazanma davranışlarının karşılaştırılması, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi.
  • http://www.acf.hhs.gov/
  • http://www.steinerwaldorf.org.uk/ http://www.highscope.org/ http://www.reggioalliance.org/ http://www.ibo.org/pyp/
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Berna Tuncer

Berna Tuncer

Yayımlanma Tarihi 27 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tuncer, B., & Tuncer, B. (2015). Okul Öncesi Eğitim Programlarının İncelenmesi ve Türkiye’de Uygulanan Programla Karşılaştırılması. International Journal of Field Education, 1(2), 39-58.

       

                         International Journal of Field Educatİon (IJOFE)

                                                      ISSN: 2149-3030