Bu araştırmada ARCS motivasyon modelinin ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyonlarına ve Türkçe dersi başarısına etkisi incelenmiştir. Araştırma amacına uygun olarak nicel ve nitel verilerin bir arada toplandığı gelişmiş karma araştırma desenlerinden müdahale deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2020-2021 eğitim öğretim yılı ikinci döneminde Aksaray il merkezinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı iki farklı ortaokulda öğrenim gören dört farklı şubedeki toplam 102 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma grubu arasından 2 deney 2 kontrol grubu belirlenmiştir. Deney gruplarının derslerinde ARCS motivasyon modeli stratejilerine uygun olarak hazırlanan Türkçe ders planları uygulanırken kontrol gruplarında ise mevcut Türkçe dersi öğretim programının gerektirdiği süreçler takip edilmiştir. Araştırmanın nicel verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen “Türkçe Dersi Başarı Testi” ve izin alınarak kullanılan “Türkçe Dersine Yönelik Motivasyon Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın nitel verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen “Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen nicel verilerin istatistiksel analizinde ilişkili örneklemler için t-testi, karışık ölçümler için iki yönlü ANOVA testi yapılmıştır. Araştırmanın kesikli ve sürekli verilerinin betimlenmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Araştırmanın nitel verileri, içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre deney grubuna uygulanan ARCS motivasyon modeli stratejilerinin öğrencilerin Türkçe dersi başarılarını, Türkçe dersine yönelik motivasyonlarını istatistiksel olarak anlamlı ölçüde etkilediği görülmüştür. Deney grubundaki öğrencilerle yapılan görüşmelerde öğrenciler, uygulanan deneysel işlemin Türkçe dersine yönelik motivasyonlarını yükselttiğini, Türkçe dersi başarılarını arttırdığını belirtmişlerdir.
Türkçe eğitimi motivasyon ARCS motivasyon modeli motivasyon stratejileri dil becerileri
In this study, the effect of ARCS motivation model on the motivation of secondary school students for Turkish lessons and Turkish lesson achievement was examined. In accordance with the research purpose, intervention design was used from advanced mixed research designs where quantitative and qualitative data were collected together. The study group of the research consists of a total of 102 seventh grade students in four different branches of two different secondary schools in Aksaray city center in the 2020-2021 academic year. 2 experimental and 2 control groups were determined among the study group. In the lessons of the experimental groups, Turkish lesson plans prepared in accordance with the ARCS motivation model strategies were applied, while in the control groups, the processes required by the existing Turkish lesson curriculum were followed. The quantitative data of the study were collected with the “Turkish Lesson Success Test” developed by the researcher and the “Motivation Scale for Turkish Lesson” was used with permission. The qualitative data of the study were collected with the "Semi-Structured Interview Form" developed by the researcher. In the statistical analysis of quantitative data, t-test for related samples and two-way ANOVA test for mixed measures were used. The qualitative data of the study were evaluated by content analysis. According to the results of the research, it was seen that the ARCS motivation model strategies applied to the experimental group had a statistically significant effect on students' achievement in Turkish lesson and their motivation towards Turkish lesson.
Turkish education motivation ARCS motivation model motivation strategies language skills
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 3 |
International Journal of Field Educatİon (IJOFE)
ISSN: 2149-3030