Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OKULLARDA ÖRGÜTSEL ŞEFFAFLIĞIN OKUL MUTLULUĞU ÜZERİNDEKİ ROLÜ

Yıl 2025, Cilt: 9 Sayı: 2, 31 - 44, 19.12.2025

Öz

Bu araştırma, örgütsel şeffaflığın öğretmenlerin okul mutluluğu üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. İlişkisel tarama modeli ile desenlenen çalışma, 2023–2024 eğitim-öğretim yılında Uşak ilinde görev yapmakta olan devlet okulu öğretmenlerini kapsamaktadır. Kolay ulaşılabilir örnekleme araştırmaya katılan 416 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler, Okul Şeffaflık Ölçeği ve Okul Örgütsel Mutluluk Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara bakıldığında; öğretmenlerin örgütsel şeffaflık algıları; karar süreçlerine katılım, bilgi akışı ve hesap verebilirlik boyutlarında yüksek düzeyde bulunmuştur. Cinsiyet, görev yapılan okul kademesi, mesleki kıdem, aynı okulda çalışma süresi, mezuniyet durumu ve okul öğretmen sayısına göre şeffaflık algılarında fark saptanmamıştır. Öğretmenlerin okul mutluluğu algıları ise; ekonomik koşullar boyutunda ise orta düzeyde, bağlılık boyutunda yüksek, yönetim süreçleri, mesleki tutum ve iletişim boyutlarında ise çok yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin okul mutluluğu algıları cinsiyet, kıdem, mezuniyet durumu ve okulda çalışma süresine göre farklılık göstermezken; okul kademesi ve öğretmen sayısı değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermiştir. Çalışmanın en önemli sonuçlarından biri, öğretmenlerin örgütsel şeffaflık algıları ile okul mutluluğu algıları arasında anlamlı ve yüksek düzeyde pozitif bir ilişki bulunmasıdır. Ayrıca, örgütsel şeffaflık, okul mutluluğunun anlamlı bir yordayıcısıdır. Anlaşılacağı üzere, öğretmenlerin örgütsel şeffaflık algısı arttıkça, okul mutluluğu algılarının da yükseldiğini göstermektedir.

Etik Beyan

Bu çalışma Uşak Üniversitesi Etik Kurulu Toplantı tarihi:07/03/2024 ve Karar 2024-75 onayı ve Evrak Tarihi ve Sayısı: 26.04.2024-E-29425508-605.01-101175386 ile alınan izinlerle gerçekleştirilmiştir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Aksoy, F. (2022). Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının örgütsel sinerji ve örgütsel mutluluk düzeylerine etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Aksoy, F. (2022). Öğretmenlerin örgütsel bağlılıklarının örgütsel sinerji ve örgütsel mutluluk düzeylerine etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Akçakanat, T., Uzunbacak, H. H., & Köse, S. (2021). Akademisyenlerin psikolojik sağlamlık ve mutluluklarının belirleyicileri olarak sosyal ve örgütsel destek. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 173–193.
  • Akçakanat, T., Uzunbacak, H. H., & Köse, S. (2021). Akademisyenlerin psikolojik sağlamlık ve mutluluklarının belirleyicileri olarak sosyal ve örgütsel destek. İşletme Araştırmaları Dergisi, 10(3), 173–193.
  • Argon, T., Uylas, S. D. & Yerlikaya, S. (2015). Türk Milli Eğitim Sistemi’nde hesap verebilirlik uygulamaları ve örgütsel sinizme yönelik öğretmen görüşleri. International Online Journal of Educational Sciences, 7(2), 204-219.
  • Argon, T., Uylas, S. D. & Yerlikaya, S. (2015). Türk Milli Eğitim Sistemi’nde hesap verebilirlik uygulamaları ve örgütsel sinizme yönelik öğretmen görüşleri. International Online Journal of Educational Sciences, 7(2), 204-219.
  • Arslan, Y. (2018). Öğretmenlerin farklılıkların yönetimi yaklaşımlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Arslan, Y. (2018). Öğretmenlerin farklılıkların yönetimi yaklaşımlarına ilişkin algıları ile örgütsel mutluluk algıları arasındaki ilişki (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Kocaeli Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Kocaeli.
  • Arslan, Y. & Polat, S. (2017). Örgütsel Mutluluk Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(4), 603-622.
  • Arslan, Y. & Polat, S. (2017). Örgütsel Mutluluk Ölçeği’nin Türkçe’ye Uyarlanması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 23(4), 603-622.
  • Aslan, İ. (2017). Öğretmenlerin pozitif okul mutluluğu algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Aslan, İ. (2017). Öğretmenlerin pozitif okul mutluluğu algıları ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Siirt.
  • Ayar, M. (2021). Şeffaf ödüllendirme. Güncel ve teknolojik gelişmeler işığında insan kaynakları yönetimi (18. Bölüm , sayfa 307-320, Editör: İlknur Çevik Tekin ). 1 Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Ayar, M. (2021). Şeffaf ödüllendirme. Güncel ve teknolojik gelişmeler işığında insan kaynakları yönetimi (18. Bölüm , sayfa 307-320, Editör: İlknur Çevik Tekin ). 1 Basım, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık
  • Ayral, T. (2020). Okul müdürlerinin yönetim felsefeleri ile okulların şeffaflık düzeyleri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Ayral, T. (2020). Okul müdürlerinin yönetim felsefeleri ile okulların şeffaflık düzeyleri arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Aydın, B. (2022). Öğretmenlerin okul mutluluğu düzeyleri ile örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Aydın, B. (2022). Öğretmenlerin okul mutluluğu düzeyleri ile örgütsel sinizm algıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Bakır, M. (2022). Okul müdürlerinin toksik liderlik davranış düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel mutlulukları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Bakır, M. (2022). Okul müdürlerinin toksik liderlik davranış düzeyleri ile öğretmenlerin örgütsel mutlulukları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Birdoğan Kuvvet, T. (2019). Sınıf öğretmenlerinin okul mutluluğu düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Birdoğan Kuvvet, T. (2019). Sınıf öğretmenlerinin okul mutluluğu düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Büyük, E. (2021). Okul yöneticilerinin şeffaflık uygulamaları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Büyük, E. (2021). Okul yöneticilerinin şeffaflık uygulamaları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık algıları arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, İstanbul.
  • Bulut, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel mutluluk algılarının incelenmesi: Bir norm çalışması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi).Gaziantep Üniversitesi ,Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Bulut, A. (2015). Ortaöğretim öğretmenlerinin örgütsel mutluluk algılarının incelenmesi: Bir norm çalışması. (Yayımlanmamış Doktora Tezi).Gaziantep Üniversitesi ,Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Boz, A. (2016). Okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile okulların akademik iyimserlik ve öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki.(Yayımlanmamış Doktora Tezi).Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Boz, A. (2016). Okul yöneticilerinin otantik liderlik davranışları ile okulların akademik iyimserlik ve öğretmenlerin örgütsel sinizm düzeyleri arasındaki ilişki.(Yayımlanmamış Doktora Tezi).Dicle Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Diyarbakır.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (17. Bs.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Ş. (2012). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (17. Bs.). Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Çakır, P. & Yavuz, Y. (2022). Öğretmenler için örgütsel mutluluk ölçeği geliştirme çalışması. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(2), 66-79.
  • Çakır, P. & Yavuz, Y. (2022). Öğretmenler için örgütsel mutluluk ölçeği geliştirme çalışması. Uluslararası Temel Eğitim Çalışmaları Dergisi, 3(2), 66-79.
  • Demirten,E.(2024). Okul şeffaflik düzeyi ile öğretmenlerin sessizlik algıları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Demirten,E.(2024). Okul şeffaflik düzeyi ile öğretmenlerin sessizlik algıları arasındaki ilişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Pamukkale Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Diener, E. (2009). Subjective well-being. In E. Diener (Ed.), The science of well-being: The collected works of Ed Diener (pp. 11–58). Springer Science.
  • Diener, E. (2009). Subjective well-being. In E. Diener (Ed.), The science of well-being: The collected works of Ed Diener (pp. 11–58). Springer Science.
  • Doğan, Ü. & Aslan, M. (2022). Investigation of the relationship between teachers' perceptions of chaotic leadership, organizational alienation, and organizational happiness by structural equalition modeling, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 23(1), 460-485.
  • Doğan, Ü. & Aslan, M. (2022). Investigation of the relationship between teachers' perceptions of chaotic leadership, organizational alienation, and organizational happiness by structural equalition modeling, Inonu University Journal of the Faculty of Education, 23(1), 460-485.
  • Elekoğlu, F. (2021). Öğretmen algılarına göre liderlik stilleri, etkili okul ve okulda şeffaflık arasındaki İlişkinin incelenmesi Zonguldak ili örneği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Elekoğlu, F. (2021). Öğretmen algılarına göre liderlik stilleri, etkili okul ve okulda şeffaflık arasındaki İlişkinin incelenmesi Zonguldak ili örneği. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Zonguldak.
  • Eker, M. (2021). Öğretmenlerin mutluluk düzeylerinin branşa göre karşılaştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Eker, M. (2021). Öğretmenlerin mutluluk düzeylerinin branşa göre karşılaştırılması (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Gökçe,V. & Levent, A.F. (2022). Okullarda şeffaflık ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 55: 288-313
  • Gökçe,V. & Levent, A.F. (2022). Okullarda şeffaflık ile örgütsel sinizm arasındaki ilişki. Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 55: 288-313
  • Güler, E. & Özgenel, M. (2023). The Pattern of Relationships Between School Size, School Culture, and Teachers' Organizational Commitment and Students' Academic. Journal of the Human and Social Science Researches, 12 (3), 1474-1501.
  • Güler, E. & Özgenel, M. (2023). The Pattern of Relationships Between School Size, School Culture, and Teachers' Organizational Commitment and Students' Academic. Journal of the Human and Social Science Researches, 12 (3), 1474-1501.
  • Hacıoğlu, M. (2021). Okullarda örgütsel mutluluğun yordayıcısı olarak örgüt kültürü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Hacıoğlu, M. (2021). Okullarda örgütsel mutluluğun yordayıcısı olarak örgüt kültürü. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul Sabahattin Zaim Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Kaptein, M. (2008). Developing and testing a measure for the ethical culture of organizations: The corporate ethical virtues model. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 29(7), 923-947.
  • Kaptein, M. (2008). Developing and testing a measure for the ethical culture of organizations: The corporate ethical virtues model. Journal of Organizational Behavior: The International Journal of Industrial, Occupational and Organizational Psychology and Behavior, 29(7), 923-947.
  • Karadaş, H. & Akın, M. A. (2023). Öğretmenlerın örgütsel mutlukları ıle örgütsel bağlılıklarının incelenmesı, E Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14 (2), 289-309.
  • Karadaş, H. & Akın, M. A. (2023). Öğretmenlerın örgütsel mutlukları ıle örgütsel bağlılıklarının incelenmesı, E Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14 (2), 289-309.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (17. Baskı). Ankara: Nobel yayın dağıtım.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (17. Baskı). Ankara: Nobel yayın dağıtım.
  • Karadaş, H. & Keleş, M. (2024). Müdür ve meslektaş ilişkilerine duyulan güvenin öğretmenlerin mutluluk algılarıyla ilişkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 596-613.
  • Karadaş, H. & Keleş, M. (2024). Müdür ve meslektaş ilişkilerine duyulan güvenin öğretmenlerin mutluluk algılarıyla ilişkisi. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2), 596-613.
  • Klein, J. (2012). The open door policy. International Journal of Educational Management, 26 (6), 550-564. Korkut, A. (2019) Öğretmenlerin örgütsel mutluluk, örgütsel sinizm ve örgütsel adalet algılarının analizi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Klein, J. (2012). The open door policy. International Journal of Educational Management, 26 (6), 550-564. Korkut, A. (2019) Öğretmenlerin örgütsel mutluluk, örgütsel sinizm ve örgütsel adalet algılarının analizi (Yayınlanmamış Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Kotaoğlu, Z. (2019) Temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin yöneticilerine güveni ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Sakarya İli Örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Kotaoğlu, Z. (2019) Temel eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin yöneticilerine güveni ile örgütsel mutluluk düzeyleri arasındaki ilişki (Sakarya İli Örneği) (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Mavibaş, M., (2022). Spor bilimleri fakültelerindeki akademisyenlerin örgütsel etik iklim ve örgütsel şeffaflık algıları ile bilgi ifşa yönelimlerinin (whistleblowing) incelenmesi.(Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Mavibaş, M., (2022). Spor bilimleri fakültelerindeki akademisyenlerin örgütsel etik iklim ve örgütsel şeffaflık algıları ile bilgi ifşa yönelimlerinin (whistleblowing) incelenmesi.(Yayınlanmamış Doktora Tezi). Atatürk Üniversitesi, Kış Sporları ve Spor Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Memduhoğlu, H. B.& Zengin, M. (2011). İlköğretim okullarında örgütsel güvene ilişkin öğretmen görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 211- 217.
  • Memduhoğlu, H. B.& Zengin, M. (2011). İlköğretim okullarında örgütsel güvene ilişkin öğretmen görüşleri. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1), 211- 217.
  • Men, L. R. & Hung-Baesecke, C. J. F. (2015). Engaging employees in China the impact of communication channels, organizational transparency, and authenticity. CCIJ- Corporate Communications: An International Journal, 20 (4), 448-467.
  • Men, L. R. & Hung-Baesecke, C. J. F. (2015). Engaging employees in China the impact of communication channels, organizational transparency, and authenticity. CCIJ- Corporate Communications: An International Journal, 20 (4), 448-467.
  • Men, L. R. (2014). Exploring the impact of organizational transparency on employees’ organizational trust and job satisfaction. Public Relations Review, 40(2), 244-250.
  • Men, L. R. (2014). Exploring the impact of organizational transparency on employees’ organizational trust and job satisfaction. Public Relations Review, 40(2), 244-250.
  • Özdemir, G. (2022). Öğretmenlerin psikolojik iyi oluş düzeyleri ile olumlu psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya
  • Özdemir, G. (2022). Öğretmenlerin psikolojik iyi oluş düzeyleri ile olumlu psikolojik sermaye düzeyleri arasındaki ilişki (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya
  • Özgenel, M. & Bozkurt, B. N. (2020). Okul mutluluğunu yordayan bir faktör: öğretmenlerin politik becerileri.Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2), 130-149.
  • Özgenel, M. & Bozkurt, B. N. (2020). Okul mutluluğunu yordayan bir faktör: öğretmenlerin politik becerileri.Turkish Journal of Educational Studies, 7 (2), 130-149.
  • Rawlins, B.L. (2008). Measuring the relationship between organizational transparency and employee trust. Public Relations Journal, 2(2), 1-21.
  • Rawlins, B.L. (2008). Measuring the relationship between organizational transparency and employee trust. Public Relations Journal, 2(2), 1-21.
  • Rawlins, B. L. (2009). Give the emperor a mirror: toward developing a stakeholder measurement of organizational transparency. Journal of Public Relations Research, 21, 71-99.
  • Rawlins, B. L. (2009). Give the emperor a mirror: toward developing a stakeholder measurement of organizational transparency. Journal of Public Relations Research, 21, 71-99.
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile pratik veri analizi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şensu, G. A. (2022). Öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rize.
  • Şensu, G. A. (2022). Öğretmenlerin örgütsel imaj algıları ile örgütsel mutlulukları arasındaki ilişkinin incelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi).. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Rize.
  • Takmaz, Ş. U. (2009). İlköğretim okullarında örgütsel iletişim düzeyi ile öğretmenlerin karara katılma davranışları arasındaki ilişki(Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Takmaz, Ş. U. (2009). İlköğretim okullarında örgütsel iletişim düzeyi ile öğretmenlerin karara katılma davranışları arasındaki ilişki(Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Tayyar, Z. (2023). Öğretmenlerin okul mutluluğu algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Tayyar, Z. (2023). Öğretmenlerin okul mutluluğu algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gaziantep Üniversitesi, Gaziantep.
  • Uğur, E. (2019). Öğretmenlerin çalışma sürelerine göre örgütsel mutluluk algılarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Uğur, E. (2019). Öğretmenlerin çalışma sürelerine göre örgütsel mutluluk algılarının incelenmesi (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Su, H. Y., Fang, S. C. & Young, C. S. (2011). Relationship transparency for partnership enhancement: an intellectual capital perspective. Journal of Business & Industrial Marketing, 26(6), 456-468.
  • Su, H. Y., Fang, S. C. & Young, C. S. (2011). Relationship transparency for partnership enhancement: an intellectual capital perspective. Journal of Business & Industrial Marketing, 26(6), 456-468.
  • Tosun, M . (2022).Örgütsel şeffaflık, örgütsel güven ve örgüt sağlığının okul etkililiğine etkisi.(Yayımlanmamış Doktora Tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Tosun, M . (2022).Örgütsel şeffaflık, örgütsel güven ve örgüt sağlığının okul etkililiğine etkisi.(Yayımlanmamış Doktora Tezi). Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Denizli.
  • Tosun, A. & Çelik, K. (2022).Okul Şeffaflık Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 64:102-126
  • Tosun, A. & Çelik, K. (2022).Okul Şeffaflık Ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 64:102-126
  • Tosun, A. & Çelik, K. (2024). Örgütsel şeffaflık, örgütsel güven ve örgüt sağlığının okul etkililiğine etkisi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 15: 1471-1490.
  • Tosun, A. & Çelik, K. (2024). Örgütsel şeffaflık, örgütsel güven ve örgüt sağlığının okul etkililiğine etkisi. Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi, 15: 1471-1490.
Toplam 94 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitimde Liderlik
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ezgi Demir 0009-0007-8476-8218

Aynur B. Bostancı 0000-0002-7927-6063

Proje Numarası -
Gönderilme Tarihi 26 Temmuz 2025
Kabul Tarihi 31 Temmuz 2025
Erken Görünüm Tarihi 12 Aralık 2025
Yayımlanma Tarihi 19 Aralık 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Demir, E., & B. Bostancı, A. (2025). OKULLARDA ÖRGÜTSEL ŞEFFAFLIĞIN OKUL MUTLULUĞU ÜZERİNDEKİ ROLÜ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 9(2), 31-44.