Bu araştırma, örgütsel şeffaflığın öğretmenlerin okul mutluluğu üzerindeki etkisini incelemeyi amaçlamaktadır. İlişkisel tarama modeli ile desenlenen çalışma, 2023–2024 eğitim-öğretim yılında Uşak ilinde görev yapmakta olan devlet okulu öğretmenlerini kapsamaktadır. Kolay ulaşılabilir örnekleme araştırmaya katılan 416 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Veriler, Okul Şeffaflık Ölçeği ve Okul Örgütsel Mutluluk Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara bakıldığında; öğretmenlerin örgütsel şeffaflık algıları; karar süreçlerine katılım, bilgi akışı ve hesap verebilirlik boyutlarında yüksek düzeyde bulunmuştur. Cinsiyet, görev yapılan okul kademesi, mesleki kıdem, aynı okulda çalışma süresi, mezuniyet durumu ve okul öğretmen sayısına göre şeffaflık algılarında fark saptanmamıştır. Öğretmenlerin okul mutluluğu algıları ise; ekonomik koşullar boyutunda ise orta düzeyde, bağlılık boyutunda yüksek, yönetim süreçleri, mesleki tutum ve iletişim boyutlarında ise çok yüksek bulunmuştur. Öğretmenlerin okul mutluluğu algıları cinsiyet, kıdem, mezuniyet durumu ve okulda çalışma süresine göre farklılık göstermezken; okul kademesi ve öğretmen sayısı değişkenleri açısından anlamlı farklılık göstermiştir. Çalışmanın en önemli sonuçlarından biri, öğretmenlerin örgütsel şeffaflık algıları ile okul mutluluğu algıları arasında anlamlı ve yüksek düzeyde pozitif bir ilişki bulunmasıdır. Ayrıca, örgütsel şeffaflık, okul mutluluğunun anlamlı bir yordayıcısıdır. Anlaşılacağı üzere, öğretmenlerin örgütsel şeffaflık algısı arttıkça, okul mutluluğu algılarının da yükseldiğini göstermektedir.
Pozitif duygular yönetsel şeffaflık bilgi akışı hesap verebilirlik örgütsel bütünleşme
Bu çalışma Uşak Üniversitesi Etik Kurulu Toplantı tarihi:07/03/2024 ve Karar 2024-75 onayı ve Evrak Tarihi ve Sayısı: 26.04.2024-E-29425508-605.01-101175386 ile alınan izinlerle gerçekleştirilmiştir.
-
-
-
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Eğitimde Liderlik |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Proje Numarası | - |
| Gönderilme Tarihi | 26 Temmuz 2025 |
| Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Erken Görünüm Tarihi | 12 Aralık 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 2 |