Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRETMENLERİN ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 31 - 39, 03.06.2018

Öz




















Bu çalışmanın amacı ilköğretim
okullarında görev yapan ve derslerinde daha önce etkileşimli tahta kullanmış,
bu deneyime sahip öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımına yönelik
görüşlerini belirlemektir. Araştırma katılımcılarını 2017-2018 eğitim öğretim
yılında ilköğretim okullarında görev yapan 10 öğretmen oluşturmaktadır. Nitel
bir araştırma olup, durum çalışması desenindedir. Öğretmenlerle yapılan
görüşmeler sonrasında içerik analizi ile bulgular ortaya konmuştur.
Öğretmenlerin etkileşimli tahta kullanımının öğrenci (aktif kılma, tutumu
artırma, kalıcı öğrenme vb) ve kendileri (öğretimi kolaylaştırma, verimli olma,
zaman tasarrufu vb) için çok sayıda avantaj sağladığı, bunun yanı sıra teknik
aksaklık gibi öğretmenler açısından sorunlar olduğu ifade edilmiştir.

Kaynakça

  • MEB(2011). Fatih Projesi- Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğühttp://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/. İnternet adresinden 11.10.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Çoklar (2014).Elementary Education Online, 13(1), 48‐61, 2014.İlköğretim Online, 13(1), 48‐61, 2014. [Online]: http://ilkogretim‐online.org.tr
  • Tezci, E. (2002). Oluşturmacı Öğretim Tasarım Uygulamasının İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılıklarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ, Türkiye.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 2, 31 - 39, 03.06.2018

Öz

Kaynakça

  • MEB(2011). Fatih Projesi- Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğühttp://fatihprojesi.meb.gov.tr/proje-hakkinda/. İnternet adresinden 11.10.2017 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Çoklar (2014).Elementary Education Online, 13(1), 48‐61, 2014.İlköğretim Online, 13(1), 48‐61, 2014. [Online]: http://ilkogretim‐online.org.tr
  • Tezci, E. (2002). Oluşturmacı Öğretim Tasarım Uygulamasının İlköğretim Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Yaratıcılıklarına Etkisi. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ, Türkiye.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınevi.
Toplam 4 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Yasamda Liderlik
Yazarlar

Yasemin Eren Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 22 Mayıs 2018
Kabul Tarihi 22 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Eren, Y. (2018). ÖĞRETMENLERİN ETKİLEŞİMLİ TAHTA KULLANIMI İLE İLGİLİ GÖRÜŞLERİ. Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi, 2(2), 31-39.