Sistem
modeli, bütünü oluşturan alt sistemleri (girdi, süreç, sonuç, dönüt) ve alt sistemlerin birbiri ile olan
ilişkisini bir arada ele almaktadır. Eğitim sisteminin niteliğini, etkililiğini
ve yeterliliğini geliştirebilmek adına sistemin, girdilerinin, süreçlerinin,
çıtı ve dönütlerinin neler olduğu ve neler olması gerektiği betimlenmek istenen
mevcut çalışmada; şu sorulara cevap aranacaktır: Okul ve öğrenme
ortamlarının; girdileri nelerdir /neler
olmalıdır? Süreçleri nelerdir /neler olmalıdır? Çıktıları nelerdir/neler
olmalıdır? Dönütleri nelerdir /neler olmalıdır?
Eğitim sürecinin merkezinde yer alan okul ve öğretme- öğrenme
etkinliklerinin üretim yeri olan öğrenme ortam ve sınıflarının etkililik ve
verimliliğini ve genel olarak kalitesini arttırmak için eğitim sistemini
oluşturan tüm birimlerin sistem bütünlüğü ve sistematiği çerçevesinde ele
alınması, örgütlenmesi ve kategorize edilmesi gerekmektedir. Sistemsel
anlayışın eğitime uyarlanması çalışmasının, ekip çalışması ve disiplinler arası
bir anlayışla ele alınarak daha da geliştirilmesi gerekmektedir. Eğitim süreci
adına karar vericilerin de verecekleri kararlarda, kararların etki ve
sonuçlarını sistemsel bütünlük ve alt sistemler bazında düşünerek değerlendirebilmelidirler.
Ayrıca okul ve öğrenme ortamlarında; girdi, süreç, çıktı ve dönütleri etkileyen
faktörler sistemsel bütünlük içerisinde yeninden ele alınmalı, analiz
edilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 3 |