ÖZET
Bu araştırmada, okullardaki örgütsel sinerjinin öğretmenlerin psikolojik sermayeleri üzerindeki rolünün belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama desenindedir. Araştırma evrenini Kütahya ili, Gediz ve Şaphane ilçelerindeki 3000 öğretmendir. Kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla belirlenen 429 öğretmen ise araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmaya göre öğretmenlerin okullarındaki örgütsel sinerjiye yönelik algıları, tüm boyutlarda yüksektir. Öğretmenlerin örgütsel sinerji algıları cinsiyete, görev yapılan okul düzeyine ve okuldaki öğretmen sayısına göre anlamlı farklılıklar göstermekle birlikte kıdem, mezuniyet, aynı okulda çalışma süresine göre anlamlı olarak farklılaşmamaktadır. Yine araştırmaya göre öğretmenlerin psikolojik sermaye düzeyleri yüksektir. Öğretmenlerin psikolojik sermaye düzeyleri, cinsiyetlerine, görev yapılan çalışılan okul düzeyi ve mezuniyet durumlarına göre farklılaşırken, kıdem, aynı okulda çalışma süresi, okulda çalışan öğretmen sayısına göre farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin okullardaki örgütsel sinerji düzeyi algıları ile psikolojik sermayeleri arasında anlamlı pozitif yönde ve orta düzeyde ilişkiler bulunmuştur. Ayrıca okullardaki örgütsel sinerjinin öğretmenlerin psikolojik sermayelerini anlamlı bir şekilde yordamaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Mayıs 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 30 Mart 2023 |
Kabul Tarihi | 16 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 1 |