Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin kolaylaştırıcı okul yapısı ile mesleki eşitlik algısı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın evrenini 2022-2023 yılları arasında Düzce ilinde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi kolay örnekleme yolu ile belirlenmiş olup, araştırma çeşitli kademelerde görev yapan 300 öğretmenden alınan veriler analiz edilerek gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nicel araştırma modellerinden biri olan ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma kapsamında veriler, Kolaylaştırıcı Okul Yapısı Ölçeği (KOYÖ), Mesleki Eşitlik Ölçeği (MEÖ) ve kişisel bilgi formu ile toplanmıştır. Araştırma verilerinin analizinde SPSS 25,0 programı kullanılmıştır. Elde edilen veriler normal dağılım varsayımlarını sağladığından, parametrik test grubu içinde yer alan bağımsız gruplar için t-testi, tek yönlü ANOVA, Pearson korelasyon analizi ve regresyon testinden yararlanılmıştır. Yapılan analizler sonucuna göre kolaylaştırıcı okul yapısı ile mesleki eşitlik algısının cinsiyet değişkenine göre farklılaşmadığı, eğitim düzeyi, sendikaya üye olma, kadro türü değişkeni, okul yapısı değişkeni, mesleki kıdem değişkenine göre anlamlı olarak farklılaştığı görülmektedir. Kolaylaştırıcı okul yapısı ile mesleki eşitlik algısı arasında anlamlı ve pozitif yönlü ve orta düzeyde ilişki bulunmaktadır. Engelleyici bürokrasi ve mesleki eşitlik algısı arasında da negatif yönlü, anlamlı ve orta düzeyde ilişki tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Yasamda Liderlik |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 23 Şubat 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Şubat 2024 |
Kabul Tarihi | 22 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 1 |