Çeviri
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER

Yıl 2015, , 230 - 241, 21.12.2015
https://doi.org/10.20860/ijoses.106071

Öz

Bu çalışmanın amacı “100 Temel Edebi Eser” adlı Türkiye’deki milli bir okuma kampanyasının etkilerini değerlendirmektir. Katılımcılar, Türkiye’nin Kütahya ilindeki üç liseden gönüllülük esasına göre alınmış 209 kız ve 115 erkek öğrenciden oluşmaktadır. Bilgi toplama aracı, öğrencilerin “100 Temel Edebi Eser” kampanyası hakkındaki algılarını belirleyen kendi kendini değerlendirme anketidir. Sonuçlar öğrencilerin çoğunun kampanyadan haberdar olduğunu göstermektedir. Ancak öğrencilerin hiçbiri kampanyada listelenen kitapların tamamını okumamıştır. Bu çalışmada toplanan bilgiler, başka ulusal okuma kampanyalarının geniş katılımlı olarak nasıl uygulanabileceği ve öğrencilerin okuma tutumlarını geliştirmek bakımından tartışılmıştır. 

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Çeviri
Yazarlar

Hayrullah Kahya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 21 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 21 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015

Kaynak Göster

APA Kahya, H. (2015). TÜRKİYE’DE MİLLİ BİR OKUMA KAMPANYASI: 100 TEMEL EDEBİ ESER. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 230-241. https://doi.org/10.20860/ijoses.106071

İndeksler / Indexes

İdealOnline, INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, 

tarafından dizinlenmekte, 


TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.


by.png


Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.