Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Otantik Öğrenme Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Dersinde 21.Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme Becerilerinin Gelişimine Etkisi

Yıl 2021, Sayı: 15, 69 - 90, 20.06.2021
https://doi.org/10.20860/ijoses.943513

Öz

Bu araştırmada, otantik öğrenme yaklaşımının sosyal bilgiler dersinde uygulanmasının 21. yüzyıl öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişimine etkileri araştırılmıştır. Araştırmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 6. sınıf seviyesinde öğrenim gören 50 öğrenciden oluşmuştur. Bu kapsamda aynı sınıf seviyesinde biri deney (n=28) diğeri kontrol (n=22) grubu olmak üzere yansız atama ile iki grup oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarındaki öğrencilerin benzer özelliklere sahip öğrencilerden oluşması için denkleştirme işlemi yapılmıştır. Araştırmada 21.Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme Becerileri Ölçeği (21ÖYBÖ) ön test olarak uygulandıktan sonra yarı deneysel işleme geçilmiştir. Dersler, deney grubunda otantik öğrenme yaklaşımına uygun yöntemlerle kontrol grubunda ise ders kitabındaki yönergeler doğrultusunda işlenmiştir. Yarı deneysel işlem sonrası deney ve kontrol gruplarına 21ÖYBÖ son testler olarak uygulanmış ve sonuçlar karşılaştırılarak yorumlanmıştır. Verilerin analizinde ilişkili örneklemler için bağımlı gruplar t-testi, ilişkisiz örneklemler için bağımsız gruplar t-testi kullanılmıştır. Deneysel işlem sonucunda, deney ve kontrol grubunda yer alan öğrencilerin 21ÖYBÖ son test puanlarında deneysel işlem öncesine göre puan artışları meydana gelmiştir. Deney grubundaki öğrencilerin puan artışları kontrol grubundan daha fazla olmuştur. Ancak iki grubun son test puanlarında istatistiksel olarak fark bulunamamıştır. Deney grubundaki öğrencilerin ölçeğin yaratıcılık ve yenilenme becerileri alt boyutundan elde ettikleri son test puanları, ön test puanlarından istatistiksek olarak anlamlı biçimde farklılaşmıştır. Böylece sosyal bilgiler derslerinin otantik öğrenme yaklaşımına uygun süreçlerle işlenmesinin yaratıcılık ve yenilenme becerilerinin gelişimine katkı sağladığı tespit edilmiştir.

Destekleyen Kurum

Afyon Kocatepe Üniversitesi Bilimsel Proje Araştırmaları Koordinasyon Birimi

Proje Numarası

17.SOS.BİL.19

Kaynakça

  • Abbott, M. L. (2017). Using statistics in the social and health sciences with spss® and excel®. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Açıkalın, M. (2018). Araştırmaya dayalı sosyal bilgiler öğretimi (2. Baskı). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Atalay, N. (2015). Fen bilimleri dersinde öğrencilerin öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişiminde yavaş geçişli animasyon (slowmotion) uygulaması. (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Aydın-Aşk, Z. (2016). Matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin incelenmesi: bir eylem araştırması. (Doktora Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Aynas, N. (2018). Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Baştürk, G. (2019). Otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Research methods, design and analysis (Çev: A. Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Christmas, D. (2014). Authentic pedagogy: ımplications for education. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 2(4), 51-57.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. Baskı). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı (9. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni-nicel, nitel ve karma yöntem yaklaşımları. (Çev: S. B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap Yayınları.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve toplum (Edt: B. Ata, Çev: H. A. Başman). Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğan-Dolapçıoğlu, S. (2015). Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: bir eylem araştırması. (Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • DOMO. (2021). "Data never sleeps". Erişim adresi: https://www.domo.com/learn#/ (Erişim tarihi: 02.01.2021)
  • Eşitti, B. (2018). Nicel araştırma yöntemleri: spss uygulamalı. İçinde. D. A. Arslan (Edt.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve teknikleri (ss. 307-340). Çanakkale: Paradigma Akademi.
  • Fidan, N. ve Erden, M. (1998). Eğitime giriş. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Flanagan, W. G. (2014). Creating authentic learning environments in a grade 10 economics classroom via a progressive teaching design. pretoria: University of South Africa. Erişim adresi: http://hdl.handle.net/10500/19574 (Erişim tarihi: 06.12.2019)
  • Gantz, J. F., Chute , C., Manfrediz, A., Minton, S., Reinsel, D., Schlichting, W., & Toncheva, A. (2008). The diverse and exploding digital universe. Framingham: IDC Analyze the Future. Erişim adresi: https://www.atour.com/media/images/service/IDC-EMC-The-Diverse-and-Exploding-Digital-Universe-2008.pdf (Erişim Tarihi: 10.03.2020).
  • Gutek, G. L. (1997). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar. (Çev: N. Kale). Ankara: Pegem Özel Eğitim ve Hizmetleri.
  • Günay, M. (2018). Eğitim felsefesi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Gündoğan, A. (2017). Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması. (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gürgil, F. (2018). The effect of authentic learning approach in social studies teaching on the academic success. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2061-2068. doi:10.13189/ujer.2018.061002
  • Hamarat, E. (2019). 21.yüzyıl becerileri odağında türkiye'nin eğitim politikaları. Ankara: Seta Yayınları.
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi. (Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Hixson, N. K., Ravitz, J., & Whisman, A. (2012). Extended professional development in project-based learning: impacts on 21st century teaching and student achievement. Charleston, WV: West Virginia Department of Education, Division of Teaching and Learning, Office of Research.
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi. (Doktora Tezi). Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kay, K., & Greenhill, V. (2011). Twenty-First century students need 21st century skills. In G. Wan, & D. M. Gut, (Eds.), Bringing schools into the 21st century (pp. 41-46). New York: Springer Science+Business Media B.V.
  • Kemp, S. (2020). "Digital 2020: global digital overwiew". Erişim adresi: https://datareportal.com/reports/digital-2020-global-digital-overview (Erişim Tarihi: 10.03.2020).
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmacı yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Laur, D. (2013). Authentic learning experiences: A real-world approach to project-based learning. New York: Routledge.
  • Lombardi, M. M. (2007). "Authentic learning for the 21st century: an overview". Erişim adresi: https://library.educause.edu/~/media/files/library/2007/1/eli3009-pdf.pdf (Erişim Tarihi: 11.09.2017).
  • Lyman, P., & Varian, H. R. (2003). "How much ınformation?". Erişim adresi: http://groups.ischool.berkeley.edu/archive/how-much-info-2003/ (Erişim Tarihi: 10.03.2020).
  • Ma, Y. J., & Lee, H. H. (2012). Incorporating an authentic learning strategy ınto undergraduate apparel and merchandising curriculum. Journal of Experiential Education, 35(1), 272-289.
  • Maina, F. W. (2004). Editorial: Authentic learning: Perspectives from contemporary educators. The Journal of Authentic Learning, pp. 1-8.
  • Milli Eğitim Bakanlığı MEB. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=155 (Erişim Tarihi: 20.09.2019).
  • Milli Eğitim Bakanlığı MEB. (2018). 2023 eğitim vizyonu. Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr (Erişim Tarihi: 10.12.2019).
  • Milli Eğitim Bakanlığı MEB. (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. Erişim adresi: http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf (Erişim Tarihi: 10.02.2020).
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: A practical introduction & guide for implementation. Meridian a Middle School Computer Technologies Journal, 6(1).
  • Muhamad, S., Halim, N. D., Surif, J., Harun, J., & Omar, S. S. (2017). Integrating authentic learning practice to develop problem solving competency in learning electrolysis. Advanced Science Letters, 23(9), s. 8325-8329. doi:https://doi.org/10.1166/asl.2017.9886
  • Naiman, L. (tarihsiz). What is creativity? (And why is it a crucial factor for business success?). Erişim adresi: https://www.creativityatwork.com/2014/02/17/what-is-creativity/ (Erişim Tarihi: 04.05.2020).
  • Newmann, F. M., & Wehlage, G. G. (1993). Five standards of authentic instruction. Educational Leadership, 50(7), 8-12.
  • Newmann, F. M., King, M. B., & Carmichael, D. L. (2007). Authentic instruction and assessment. Iowa: Iowa Department of Education.
  • Önger, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: Bir eylem araştırması. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pallant, J. (2017). Spss kullanma kılavuzu spss ile adım adım veri analizi. (Çev: S. Balcı ve B. Ahi). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Partnership for 21st Century Learning. (2019). "Framework for 21st century learning". Erişim adresi: http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf (Erişim Tarihi: 19.12.2019).
  • Partnership for 21st Century Skills. (2007). 21st century skills map: social studies. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519491.pdf (Erişim tarihi: 10.12.2019).
  • Pearce, S. (2016). Authentic learning: What, why and how?. Erişim adresi: http://www.acel.org.au/acel/ACEL_docs/Publications/e-Teaching/2016/e-Teaching_2016_10.pdf (Erişim tarihi: 15.12.2017).
  • Pole, J. D., & Bondy, S. J. (2010). Normality assumption. In N. J. Salkind, (Eds.), Encyclopedia of research design (pp. 932-934), California: SAGE Publications Inc.
  • Pullu, E. K. (2019). Programlama öğretiminde otantik görev odaklı uygulamaların öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Renzulli, J. S. (1997). "How to develop an authentic enrichment cluster. Erişim adresi: https://gifted.uconn.edu/schoolwide-enrichment-model/authentic_enrichment_cluster/ (Erişim tarihi: 10.12.2019).
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2017). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı (4. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2014). Using multivariate statistics (6. Baskı). Essex: Pearson Education Limited.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills - learning for life in our times. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201. doi:10.30964/auebfd.405860
  • Yalvaç-Hastürk, H. G. (2013). Öğretmen Adaylarının bazı çevre konularına ilişkin zihinsel yapılarındaki değişimlerin otantik öğrenme ortamlarında incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2007). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeen-Ju, H. T., Mai, N., & Selvaretnam, B. (2015). Enhancing problem-solving skills in an authentic blended learning environment: A Malaysian context. International Journal of Information and Education Technology, 5(11), 841-846. doi:10.7763/IJIET.2015.V5.623
  • Yeen-Ju, H. T., Mai, N., Kian, N. T., Jing, K. W., Wen, L. K., & Haw, L. C. (2013). Authentic learning strategies to engage student’s creative and critical thinking. International Conference on Informatics and Creative Multimedia, 4-6 September 2013, Kuala Lumpur: IEEE Computer Society pp. 57-62. doi:10.1109/ICICM.2013.19
  • Zarrillo, J. J. (2016). Sosyal bilgiler öğretimi ilkeler ve uygulamalar. (Edt: B. Tay, S. Demir, Çev: B. Tay ve S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.

The Effect of Authentic Learning Approach on the Development of 21st Century Learning and Innovation Skills in Social Studies Course

Yıl 2021, Sayı: 15, 69 - 90, 20.06.2021
https://doi.org/10.20860/ijoses.943513

Öz

In this study, the effects of applying the authentic learning approach in social studies course on the development of 21st century learning and innovation skills were investigated. Quasi-experimental design with pre-test/post-test control group was used in the research. The study group of the research consists of 50 students studying at the 6th grade. In this context, two groups were formed at the same grade level, one experimental (n = 28) and the other control (n = 22) group by unbiased assignment. In order for the students in the experimental and control groups to be composed of students with similar features, equalization was performed. In the study, after the 21st Century Learning and Innovation Skills Scale (21CLISS) was applied as a pre-test to each group, quasi-experimental procedure was started. The lessons were taught in accordance with in the experimental group the authentic learning approach and in the control group in accordance with the instructions in the textbook. After the quasi-experimental procedure, 21CLISS was applied to the experimental and control groups as post-tests and the results were compared and interpreted. In the analysis of the data, paired samples t-test and independent samples t-test was used. As a result of the experimental process, it was found that although there was a score increase in the 21st century learning and innovation skill levels of the students in the experimental and control groups compared to the pre-test. The score increase of the students in the experimental group was higher than the control group. However, there was no statistically significant difference in the post-test scores of the two groups. The post-test scores of the students in the experimental group obtained from the creativity and innovation skills sub-dimension of the scale differed statistically significantly from the pre-test scores. Thus, it has been determined that the teaching of social studies courses with processes in accordance with the authentic learning approach contributes to the development of creativity and innovation skills.

Proje Numarası

17.SOS.BİL.19

Kaynakça

  • Abbott, M. L. (2017). Using statistics in the social and health sciences with spss® and excel®. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
  • Açıkalın, M. (2018). Araştırmaya dayalı sosyal bilgiler öğretimi (2. Baskı). İstanbul: Yeni İnsan Yayınevi.
  • Atalay, N. (2015). Fen bilimleri dersinde öğrencilerin öğrenme ve yenilenme becerilerinin gelişiminde yavaş geçişli animasyon (slowmotion) uygulaması. (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Aydın-Aşk, Z. (2016). Matematik dersinde otantik görev odaklı öğrenme süreçlerinin incelenmesi: bir eylem araştırması. (Doktora Tezi). Gaziantep Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Gaziantep.
  • Aynas, N. (2018). Fen bilimleri dersinde otantik öğrenme uygulamalarının etkisinin incelenmesi. (Doktora Tezi). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van.
  • Baştürk, G. (2019). Otantik öğrenme uygulamalarının öğrencilerin eleştirel düşünme becerileri ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. (Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Büyüköztürk, Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayınları.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2015). Research methods, design and analysis (Çev: A. Aypay). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Christmas, D. (2014). Authentic pedagogy: ımplications for education. European Journal of Research and Reflection in Educational Sciences, 2(4), 51-57.
  • Cohen, J. (1988). Statistical power analysis for the behavioral sciences (2. Baskı). New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Coşkun, R., Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı (9. Baskı). Sakarya: Sakarya Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2013). Araştırma deseni-nicel, nitel ve karma yöntem yaklaşımları. (Çev: S. B. Demir). Ankara: Eğiten Kitap Yayınları.
  • Dewey, J. (2008). Okul ve toplum (Edt: B. Ata, Çev: H. A. Başman). Ankara: Pegem Akademi.
  • Doğan-Dolapçıoğlu, S. (2015). Matematik dersinde otantik öğrenme yoluyla eleştirel düşünme becerisinin geliştirilmesi: bir eylem araştırması. (Doktora Tezi). Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • DOMO. (2021). "Data never sleeps". Erişim adresi: https://www.domo.com/learn#/ (Erişim tarihi: 02.01.2021)
  • Eşitti, B. (2018). Nicel araştırma yöntemleri: spss uygulamalı. İçinde. D. A. Arslan (Edt.), Sosyal bilimlerde araştırma yöntem ve teknikleri (ss. 307-340). Çanakkale: Paradigma Akademi.
  • Fidan, N. ve Erden, M. (1998). Eğitime giriş. İstanbul: Alkım Yayınevi.
  • Flanagan, W. G. (2014). Creating authentic learning environments in a grade 10 economics classroom via a progressive teaching design. pretoria: University of South Africa. Erişim adresi: http://hdl.handle.net/10500/19574 (Erişim tarihi: 06.12.2019)
  • Gantz, J. F., Chute , C., Manfrediz, A., Minton, S., Reinsel, D., Schlichting, W., & Toncheva, A. (2008). The diverse and exploding digital universe. Framingham: IDC Analyze the Future. Erişim adresi: https://www.atour.com/media/images/service/IDC-EMC-The-Diverse-and-Exploding-Digital-Universe-2008.pdf (Erişim Tarihi: 10.03.2020).
  • Gutek, G. L. (1997). Eğitime felsefi ve ideolojik yaklaşımlar. (Çev: N. Kale). Ankara: Pegem Özel Eğitim ve Hizmetleri.
  • Günay, M. (2018). Eğitim felsefesi. Konya: Çizgi Kitabevi.
  • Gündoğan, A. (2017). Hayat bilgisi dersinde otantik görev temelli öğrenme ortamlarının öğrencilerin derse yönelik tutumlarına ve öğrenme süreçlerine yansıması. (Doktora Tezi). Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Gürgil, F. (2018). The effect of authentic learning approach in social studies teaching on the academic success. Universal Journal of Educational Research, 6(10), 2061-2068. doi:10.13189/ujer.2018.061002
  • Hamarat, E. (2019). 21.yüzyıl becerileri odağında türkiye'nin eğitim politikaları. Ankara: Seta Yayınları.
  • Hamurcu, G. C. (2016). İlköğretim 7. sınıf türkçe dersinde otantik öğrenmenin öğrencilerin problem çözme ve okuduğunu anlama becerileri ile derse ilişkin tutumlarına etkisi. (Doktora Tezi). İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Malatya.
  • Hixson, N. K., Ravitz, J., & Whisman, A. (2012). Extended professional development in project-based learning: impacts on 21st century teaching and student achievement. Charleston, WV: West Virginia Department of Education, Division of Teaching and Learning, Office of Research.
  • İneç, Z. F. (2017). Sosyal bilgiler dersinde geo-medya destekli otantik öğrenme ortamının öğrenmeye etkisi. (Doktora Tezi). Erzincan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzincan.
  • Karasar, N. (2016). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Kay, K., & Greenhill, V. (2011). Twenty-First century students need 21st century skills. In G. Wan, & D. M. Gut, (Eds.), Bringing schools into the 21st century (pp. 41-46). New York: Springer Science+Business Media B.V.
  • Kemp, S. (2020). "Digital 2020: global digital overwiew". Erişim adresi: https://datareportal.com/reports/digital-2020-global-digital-overview (Erişim Tarihi: 10.03.2020).
  • Koçyiğit, S. (2011). Otantik görev odaklı yapılandırmacı yaklaşımın öğretmen adaylarının başarılarına, derse karşı tutumlarına ve problem çözme becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Laur, D. (2013). Authentic learning experiences: A real-world approach to project-based learning. New York: Routledge.
  • Lombardi, M. M. (2007). "Authentic learning for the 21st century: an overview". Erişim adresi: https://library.educause.edu/~/media/files/library/2007/1/eli3009-pdf.pdf (Erişim Tarihi: 11.09.2017).
  • Lyman, P., & Varian, H. R. (2003). "How much ınformation?". Erişim adresi: http://groups.ischool.berkeley.edu/archive/how-much-info-2003/ (Erişim Tarihi: 10.03.2020).
  • Ma, Y. J., & Lee, H. H. (2012). Incorporating an authentic learning strategy ınto undergraduate apparel and merchandising curriculum. Journal of Experiential Education, 35(1), 272-289.
  • Maina, F. W. (2004). Editorial: Authentic learning: Perspectives from contemporary educators. The Journal of Authentic Learning, pp. 1-8.
  • Milli Eğitim Bakanlığı MEB. (2018). Sosyal bilgiler dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 4, 5, 6 ve 7. sınıflar). Ankara. Erişim adresi: http://mufredat.meb.gov.tr/ProgramDetay.aspx?PID=155 (Erişim Tarihi: 20.09.2019).
  • Milli Eğitim Bakanlığı MEB. (2018). 2023 eğitim vizyonu. Erişim adresi: http://2023vizyonu.meb.gov.tr (Erişim Tarihi: 10.12.2019).
  • Milli Eğitim Bakanlığı MEB. (2019). PISA 2018 Türkiye ön raporu. Erişim adresi: http://www.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2019_12/03105347_PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf (Erişim Tarihi: 10.02.2020).
  • Mims, C. (2003). Authentic learning: A practical introduction & guide for implementation. Meridian a Middle School Computer Technologies Journal, 6(1).
  • Muhamad, S., Halim, N. D., Surif, J., Harun, J., & Omar, S. S. (2017). Integrating authentic learning practice to develop problem solving competency in learning electrolysis. Advanced Science Letters, 23(9), s. 8325-8329. doi:https://doi.org/10.1166/asl.2017.9886
  • Naiman, L. (tarihsiz). What is creativity? (And why is it a crucial factor for business success?). Erişim adresi: https://www.creativityatwork.com/2014/02/17/what-is-creativity/ (Erişim Tarihi: 04.05.2020).
  • Newmann, F. M., & Wehlage, G. G. (1993). Five standards of authentic instruction. Educational Leadership, 50(7), 8-12.
  • Newmann, F. M., King, M. B., & Carmichael, D. L. (2007). Authentic instruction and assessment. Iowa: Iowa Department of Education.
  • Önger, S. (2019). Sosyal bilgiler öğretiminde otantik öğrenme yaklaşımı: Bir eylem araştırması. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Pallant, J. (2017). Spss kullanma kılavuzu spss ile adım adım veri analizi. (Çev: S. Balcı ve B. Ahi). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Partnership for 21st Century Learning. (2019). "Framework for 21st century learning". Erişim adresi: http://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf (Erişim Tarihi: 19.12.2019).
  • Partnership for 21st Century Skills. (2007). 21st century skills map: social studies. Erişim adresi: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED519491.pdf (Erişim tarihi: 10.12.2019).
  • Pearce, S. (2016). Authentic learning: What, why and how?. Erişim adresi: http://www.acel.org.au/acel/ACEL_docs/Publications/e-Teaching/2016/e-Teaching_2016_10.pdf (Erişim tarihi: 15.12.2017).
  • Pole, J. D., & Bondy, S. J. (2010). Normality assumption. In N. J. Salkind, (Eds.), Encyclopedia of research design (pp. 932-934), California: SAGE Publications Inc.
  • Pullu, E. K. (2019). Programlama öğretiminde otantik görev odaklı uygulamaların öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerine etkisi. (Doktora Tezi). Fırat Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Elazığ.
  • Renzulli, J. S. (1997). "How to develop an authentic enrichment cluster. Erişim adresi: https://gifted.uconn.edu/schoolwide-enrichment-model/authentic_enrichment_cluster/ (Erişim tarihi: 10.12.2019).
  • Sönmez, V. ve Alacapınar, F. G. (2017). Örneklendirilmiş bilimsel araştırma yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şimşek, A. (2017). Öğretim tasarımı (4. Baskı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Tabachnick, B. G., & Fidell, L. S. (2014). Using multivariate statistics (6. Baskı). Essex: Pearson Education Limited.
  • Trilling, B., & Fadel, C. (2009). 21st century skills - learning for life in our times. San Francisco: Jossey-Bass.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 51(1), 183-201. doi:10.30964/auebfd.405860
  • Yalvaç-Hastürk, H. G. (2013). Öğretmen Adaylarının bazı çevre konularına ilişkin zihinsel yapılarındaki değişimlerin otantik öğrenme ortamlarında incelenmesi ve değerlendirilmesi. (Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yazıcıoğlu, Y. ve Erdoğan, S. (2007). Spss uygulamalı bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yeen-Ju, H. T., Mai, N., & Selvaretnam, B. (2015). Enhancing problem-solving skills in an authentic blended learning environment: A Malaysian context. International Journal of Information and Education Technology, 5(11), 841-846. doi:10.7763/IJIET.2015.V5.623
  • Yeen-Ju, H. T., Mai, N., Kian, N. T., Jing, K. W., Wen, L. K., & Haw, L. C. (2013). Authentic learning strategies to engage student’s creative and critical thinking. International Conference on Informatics and Creative Multimedia, 4-6 September 2013, Kuala Lumpur: IEEE Computer Society pp. 57-62. doi:10.1109/ICICM.2013.19
  • Zarrillo, J. J. (2016). Sosyal bilgiler öğretimi ilkeler ve uygulamalar. (Edt: B. Tay, S. Demir, Çev: B. Tay ve S. B. Demir). Ankara: Anı Yayıncılık.
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ramazan Yıldırım 0000-0001-5727-5134

Şaban Ortak 0000-0001-9180-0158

Proje Numarası 17.SOS.BİL.19
Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 27 Mayıs 2021
Kabul Tarihi 20 Haziran 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Yıldırım, R., & Ortak, Ş. (2021). Otantik Öğrenme Yaklaşımının Sosyal Bilgiler Dersinde 21.Yüzyıl Öğrenme ve Yenilenme Becerilerinin Gelişimine Etkisi. Uluslararası Sosyal Ve Eğitim Bilimleri Dergisi(15), 69-90. https://doi.org/10.20860/ijoses.943513

İndeksler / Indexes

INDEX COPERNİCUS [ICI], Eurasian Scientific Journal Index [ESJI], ISAM [Makaleler Veri Tabanı], SOBIAD, Scilit, 

tarafından dizinlenmekte, 


TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.


by.png


Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.