Eğitim hayatı öğrenciler için stresli olabilmektedir. Özellikle iş yaşamına bir adım daha yaklaşan üniversite öğrencileri için bu süreç giderek daha stresli bir hal alabilmektedir. Yaşadıkları stresi kontrol altına alamadıklarında bu stres zamanla depresyon ve kaygıya dönüşebilmektedir. Stres, depresyon ve kaygı düzeyi yükseldikçe öğrencilerin kariyer konusunda iyimserlikleri etkilenebilmektedir. Öğrencilerin eğitim gördükleri şehrin de stres, depresyon ve kaygı düzeyini etkilediği düşünülmektedir. Bu çalışmanın amacı kariyer planları yapan üniversite öğrencilerinin yaşadıkları stres, depresyon, kaygı ve kariyer iyimserliklerinde bölgesel bir etki olup olmadığını tespit etmektir. Araştırmanın amacı kapsamında birbirinden farklı gelişmişlik düzeylerine sahip iki şehirde (İstanbul-Şırnak) faaliyet gösteren iki farklı üniversitede öğrenim gören üniversite öğrencileriyle anket yapılmasına karar verilmiştir. Öğrenciler arasında stres, depresyon, kaygı ve kariyer iyimserlikleri arasında fark olup olmadığını tespit edebilmek için Bağımsız Gruplar T-Testi yapılmıştır. Analiz sonucunda öğrencilerin stres, depresyon ve kaygı ortalamaları arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Ancak kariyer iyimserlikleri açısından aldıkları ortalamalar arasında anlamlı bir fark bulunmuş olup, İstanbul’da faaliyet gösteren üniversite öğrencilerinin kariyer iyimserlik düzeyleri Şırnak’taki öğrencilerden daha yüksek çıkmıştır.
Education life can be stressful for students. Especially for university students who are getting closer to the world of work, this process can become increasingly stressful. When they cannot control the stress they experience, it can eventually turn into depression and anxiety. As stress, depression, and anxiety levels increase, students' optimism about their careers can be affected. It is believed that the city where students receive their education also affects the level of stress, depression, and anxiety. The purpose of this study is to determine whether there is a regional impact on the stress, depression, anxiety, and career optimism experienced by university students who are making career plans. Surveys were conducted in two different universities operating in two cities (İstanbul-Şırnak) with different levels of development. Independent Samples T-Test was conducted to determine if there was a difference between students in terms of mentioned variables. The analysis found no significant difference between the averages of students' stress, depression, and anxiety. However, a significant difference was found in terms of career optimism, with university students in Istanbul having higher levels of career optimism than students in Şırnak.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kültür Sosyolojisi, Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 15 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 20 - Aralık, 2023 |
İndeksler / Indexes
tarafından dizinlenmekte,
TÜBİTAK/ULAKBİM(TR) SBVT tarafından izlenmektedir.
Dergimizde yayımlanan makaleler, aksi belirtilmediği sürece, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası (CC BY 4.0) ile lisanslanır. Dergiye yayımlanmak üzere metin yollayan tüm yazar ve çevirmenlerin, gönderdikleri metnin yegâne telif sahibi olmaları ya da gerekli izinleri almış olmaları beklenir. Dergiye metin yollayan yazar ve çevirmenler bu metinlerin CC BY 4.0 kapsamında lisanslanacağını, aksini sayı editörlerine en başında açıkça beyan etmedikleri müddetçe, peşinen kabul etmiş sayılırlar.