Bu çalışmanın amacı, farklı yazma uygulamalarının yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin yazma becerisi üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu bağlamda amaçlı örneklemin benimsendiği araştırma B2 düzeyinde Türkçe öğrenmekte olan 20 yabancı öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Karma araştırma yöntemiyle yapılan çalışmada, deneysel işlem süreci yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin gelişimini izlemek için planlannmış ve 8 hafta sürmüştür. Nicel veri toplama aracı Yabancı Dil Olarak Türkçe Yazma Becerisi Dereceli Puanlama Anahtarı iken nitel veri toplama aracı ise yarı yapılandırılmış odak görüşme formudur. Araştırmanın nicel verileri SPSS 24 veri paketiyle parametrik olmayan testlerden yararlanılarak çözümlenmiştir. Analiz sürecinde öncelikle normallik testi uygulanmış ve normal dağılım göstermeyen verilerin analizinde parametrik olmayan testlerden Mann Whitney U ve Kruskal Wallis H kullanılmıştır. Nitel verilerin analizinde ise betimsel analizden yararlanılmıştır. Araştırmanın sonucunda farklı yazma uygulamalarının deney ve kontrol grubunun ön test ve son test puan ortalamaları arasında anlamlı bir farklılığın olduğu anlaşılmıştır. Bu anlamlı farkın deney grubunun lehine olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yazma B2 dil düzeyi D-AOBM İstanbul Nişantaşı Üniversitesi.
The aim of this study is to determine the effect of different writing practices on the writing skills of Turkish as a foreign language learner. In this context, the study, in which purposive sampling was adopted, was conducted with 20 foreign students learning Turkish at B2 level. In the mixed research method study, the experimental process was planned to monitor the development of EFL learners and lasted for 8 weeks. The quantitative data collection tool was the Turkish as a Foreign Language Writing Skill Rubric, while the qualitative data collection tool was a semi-structured focus interview form. The quantitative data of the study were analyzed with SPSS 24 data package by using nonparametric tests. In the analysis process, normality test was applied first and Mann Whitney U and Kruskal Wallis H, which are nonparametric tests, were used to analyze the data that did not show normal distribution. Descriptive analysis was used to analyze qualitative data. As a result of the study, it was understood that there was a significant difference between the pre-test and post-test mean scores of the experimental and control groups of different writing practices. It was concluded that this significant difference was in favor of the experimental group.
Teaching Turkish as a foreign language writing B2 language level CEFR Istanbul Nişantaşı University.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Dilbilim (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 13 Ocak 2025 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 31 Mart 2024 |
Kabul Tarihi | 16 Eylül 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 7 Sayı: 3 |
Uluslararası Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Dergisi | 2018 ISSN: