Antik olimpiyatlardan günümüz modern olimpiyatlara kadar adından sıklıkla söz ettiğimiz bir kavram olan sportmenlik kavramı, her geçen gün popülerliğini arttırmaktadır. Bu araştırmanın amacı, lisanslı üniversite öğrencilerinde sportmenlik davranışını incelemek ve bu davranışın iletişim becerisi ile ilişkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda seçkisiz olmayan örnekleme yöntemlerinden uygun örnekleme yöntemiyle çevrimiçi ulaşılan 415 üniversite öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Gümüş ve arkadaşları (2020) tarafından geliştirilen “Sportmenlik Ölçeği” ve Korkut-Owen ve Bugay (2014) tarafından geliştirilen “İletişim Becerileri Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek için basıklık ve çarpıklık değerlerine bakılmıştır. Verilerin analizinde öğrencilerin demografik özelliklerini ortaya koymak için betimsel istatistikler, t testi ve ANOVA kullanılmıştır. İki ölçek arasındaki ilişkiyi ortaya koymak üzere Korelasyon Analizi testleri uygulanmış ve bütün analizler için hata payı 0,05 olarak alınmıştır. Yapılan analizler sonucunda kadınların toplam iletişim becerileri puanları ile etkin dinleme ve sözel olmayan iletişim ve iletişim kurmaya isteklilik alt boyutundan elde ettikleri puanların erkeklerin puanlarından istatistiksel olarak anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin sportmenlik davranışları cinsiyet değişkeni açısından farklılık yaratmazken sportmenlik ölçeğine ait tüm alt boyutlarda iletişim becerileri ölçeği ile orta derecede pozitif yönlü ilişki tespit edilmiştir.
The concept of sportsmanship, frequently mentioned from the ancient Olympics to today's modern Olympics, is increasing its popularity day by day. This study aims to examine the sportsmanship behavior of undergraduate university students and determine its relationship with communication skills. Accordingly, 415 university students reached online with convenience sampling, one of the non-random sampling methods, constituted the study sample. As data collection tools, the “Sportsmanship Scale” developed by Gümüş et al. (2020), and the “Communication Skills Scale” developed by Korkut-Owen and Bugay (2014), were used. Kurtosis and skewness values were examined to assess the conformity of the obtained data to normal distribution. Data analysis included descriptive statistics determining students' demographic characteristics, t-test, and ANOVA. Correlation Analysis tests were applied to reveal the relationship between the two scales, and a p-value of 0.05 was considered the significance level for all analyzes. The analyzes showed that the total communication skills scores and the scores from the sub-dimensions of active listening, non-verbal communication, and willingness to communicate of women were statistically significantly higher than the scores of men. While the sportsmanship behaviors of the students did not differ based on gender, there was a moderate positive relationship between the communication skills scale and all sub-dimensions of the sportsmanship scale.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ekim 2021 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.