Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Veli toplantılarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi

Yıl 2019, , 319 - 340, 01.07.2019
https://doi.org/10.24289/ijsser.578722

Öz









Bu araştırmanın amacı, veli toplantılarının öğrencilerin akademik
başarısına etkisine yönelik öğretmen ve veli görüşlerini saptamaktır.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretim yılında İstanbul ili
Eyüpsultan ilçesine bağlı resmi bir ilkokulda görev yapan öğretmenler ve aynı
okulda öğrencisi bulunan veliler oluşturmaktadır. Araştırmada veriler
yapılandırılmış görüşme yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından
hazırlanan görüşme formu, çalışma grubuna elden dağıtılarak öğretmenler ve
velilerin sorulara ilişkin görüşleri yazılı olarak alınmıştır. Araştırma
kapsamında görüşme formu yardımıyla elde edilen verilerin çözümlenmesinde
içerik analizi türlerinden tümevarımcı analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
sonucunda veli toplantılarının öğretmenler tarafından daha çok veliler ile iş
birliği yapmak amacıyla yapıldığı, velilerin ise daha çok bilgi almak amacıyla
katıldıkları; öğretmenlerde veli toplantılarının en çok öğrenci başarısını
arttırma konusunda etkili olduğu düşüncesi hâkimken velilerde iş birliği
sağlama konusunda daha etkili olduğu düşüncesinin hâkim olduğu; toplantılarda
en çok etkili çalışma yöntemlerinden bahsedildiği; toplantıların öğrencilerin
akademik gelişimine yönelik olumlu katkı sunduğu; toplantılar sonrasında
öğrencilerin akademik gelişiminde artış olduğu sonucuna ulaşılmış ve veli ile
öğretmenlerin toplantılara yönelik önerileri belirtilmiştir.

Kaynakça

  • Aslanargun, E. (2007). Okul Aile İş Birliği ve Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Tartışma Ça-lışma. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (18), 119-135.
  • Büyüköztürk,Ş. (2016).Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 22.Baskı. Anka-ra:Pegem Akademi
  • Büyüköztürk,Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Özcan Erkan., Karadeniz,Ş. ve Demirel,F. (2018). 25.Baskı. Ankara:Pegem Akademi
  • Çelenk, S. (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması. İlköğretim Online E-Dergi 2 (2), 28-34.
  • Demirel,Ö., Kaya,Z. (Edit.) (2001). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. 1.Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Miles, M. B. & Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analy-sis. London: Sage.
  • Orman, M. (2012). Velilerin Sosyo Ekonomik Durumu, Sınıf Veli Toplantılarına Katılımı Ve Öğrencilerin Başarısı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversi-tesi, İzmir.
  • Sarıtaş, M. (2015). Sınıf Yönetimi Editör Mehmet Şişman, Selahattin Turan Öğretmen-Veli Görüşmelerinin Yönetimi içinde (207-223), Ankara Pegem Akademi
  • Tezel Şahin, F. Özyürek, A. (2011). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. İstanbul:Morpa Kültür Yayınları
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M.C., Dönmez,B. (2008). Okul Aile İş Birliğine İlişkin Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (23), 98-115.

The impact of parents’ meetings on students’ academic success

Yıl 2019, , 319 - 340, 01.07.2019
https://doi.org/10.24289/ijsser.578722

Öz

The aim of this study is to determine teachers’ and
parents’ views on the impact of parents’ meetings on students’ academic
success. Participants are composed of teachers who work at a state primary
school located in Eyüpsultan during 2018-2019 educational year and parents who
have children at the same school. The data were collected through structured
interview developed by researchers, and the technique involved giving the form
to the participants in person and collecting their written opinions. To analyze
written data inductive content analysis method was used. The main finding of
this study reveals that teachers organize parents’ meetings to cooperate with
them whereas parents enroll in meetings to get information about their
children. Also, the findings argue that teachers view parents’ meetings as a
contribution to the students’ success while parents consider meetings as a
crucial way of cooperating with teachers. The findings show that effective
study techniques are mostly discussed during meetings, the meetings have
positive effects on students’ academic success, and there is an increase in
student success after parent-teacher meetings organized regularly. At the end
of the study, teachers’ and parents’ suggestions are emphasized. 








Kaynakça

  • Aslanargun, E. (2007). Okul Aile İş Birliği ve Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Tartışma Ça-lışma. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (18), 119-135.
  • Büyüköztürk,Ş. (2016).Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. 22.Baskı. Anka-ra:Pegem Akademi
  • Büyüköztürk,Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Özcan Erkan., Karadeniz,Ş. ve Demirel,F. (2018). 25.Baskı. Ankara:Pegem Akademi
  • Çelenk, S. (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul Aile Dayanışması. İlköğretim Online E-Dergi 2 (2), 28-34.
  • Demirel,Ö., Kaya,Z. (Edit.) (2001). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. 1.Baskı. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Miles, M. B. & Huberman, M. A. (1994). An expanded sourcebook qualitative data analy-sis. London: Sage.
  • Orman, M. (2012). Velilerin Sosyo Ekonomik Durumu, Sınıf Veli Toplantılarına Katılımı Ve Öğrencilerin Başarısı. Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversi-tesi, İzmir.
  • Sarıtaş, M. (2015). Sınıf Yönetimi Editör Mehmet Şişman, Selahattin Turan Öğretmen-Veli Görüşmelerinin Yönetimi içinde (207-223), Ankara Pegem Akademi
  • Tezel Şahin, F. Özyürek, A. (2011). Anne Baba Eğitimi ve Okul Öncesinde Aile Katılımı. İstanbul:Morpa Kültür Yayınları
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2008). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. 6.Baskı. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, M.C., Dönmez,B. (2008). Okul Aile İş Birliğine İlişkin Bir Araştırma. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (23), 98-115.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Alper Ateş Bu kişi benim 0000-0002-4347-7306

Kaya Yıldız 0000-0002-5390-7525

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Ateş, A., & Yıldız, K. (2019). Veli toplantılarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 5(3), 319-340. https://doi.org/10.24289/ijsser.578722
AMA Ateş A, Yıldız K. Veli toplantılarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research. Temmuz 2019;5(3):319-340. doi:10.24289/ijsser.578722
Chicago Ateş, Alper, ve Kaya Yıldız. “Veli toplantılarının öğrencilerin Akademik başarılarına Etkisi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 5, sy. 3 (Temmuz 2019): 319-40. https://doi.org/10.24289/ijsser.578722.
EndNote Ateş A, Yıldız K (01 Temmuz 2019) Veli toplantılarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research 5 3 319–340.
IEEE A. Ateş ve K. Yıldız, “Veli toplantılarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 5, sy. 3, ss. 319–340, 2019, doi: 10.24289/ijsser.578722.
ISNAD Ateş, Alper - Yıldız, Kaya. “Veli toplantılarının öğrencilerin Akademik başarılarına Etkisi”. International Journal of Social Sciences and Education Research 5/3 (Temmuz 2019), 319-340. https://doi.org/10.24289/ijsser.578722.
JAMA Ateş A, Yıldız K. Veli toplantılarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2019;5:319–340.
MLA Ateş, Alper ve Kaya Yıldız. “Veli toplantılarının öğrencilerin Akademik başarılarına Etkisi”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 5, sy. 3, 2019, ss. 319-40, doi:10.24289/ijsser.578722.
Vancouver Ateş A, Yıldız K. Veli toplantılarının öğrencilerin akademik başarılarına etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2019;5(3):319-40.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.