Tüketim temelli insan faaliyetleri ve özellikle sanayileşme, çeşitli canlı türlerinin ve orman alanlarının yok olması, küresel ısınmanın tehlikeli boyutlara ulaşması, doğal kaynakların tükenmeye başlaması gibi çevre sorunlarına neden olmuştur. 1960'lı yıllarda çevre sorunlarına yönelik duyarlılığın gelişmeye başlaması ve 1968 hareketiyle çevreci faaliyetlerin ortaya çıkması çevrecilik bilincinin gelişmesine katkı sağlamıştır. 1970'li yıllarda ise çevre sorunları ve bu sorunların çözümleriyle ilgili iletişimin önemi tartışılmaya başlanmıştır. Bu çerçevede çevre sorunlarıyla ilgili farkındalık yaratmak, bireyleri bu konuda yapması ya da yapmaması gerekenlerle ilgili bilgilendirmek amacıyla çevresel iletişim kavramı ortaya konulmuştur. Çevre temalı kamu spotları da çevreyle ilgili konularda ilgili kitleyi bilinçlendirmek ve yönlendirmek amacıyla hazırlanan kısa filmlerdir. Bu çalışmada, bireylerin çevre temalı kamu spotlarına yönelik farkındalıklarını ve tutumlarını belirlemek amacıyla TRT 1'de 2012-2015 tarihleri arasında yayınlanan çevre temalı kamu spotları içerik olarak çözümlenmiş; daha sonraki adımda ise bu çözümlemeler ışığında 15 katılımcı ile yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonucunda bulgular yorumlanarak, konuyla ilgili öneriler sunulmuştur.
Consumption-based human activities and industrialization cause many environmental problems such as the extinction of animal species and forest areas, high level of global warming and depletion of natural resources. Increasing the environmental sensivity in the 1960s and emerging the environmental activities in 1968 protest movements conduced to environmental consciousness. In 1970s, the importance of communication started to discuss within the scope of the environmental problems and solutions of them. In this context, the concept of environmental communication were revealed for the purpose of raising the awareness of environmental issues and inform the individuals about what should they do on environmental issues. The public service announcement is short films that is prepared to raise awareness of public and lead them about the environmental issues. In this study, the content of the public service announcement on environment which broadcasted between 2012 and 2015 on TRT 1 were analyzed. In the next step of the research, 15 in-depth interview with semi-structured questions were made to determine the environmental awareness and attitudes of the attendants. In conclusion, the findings were interpreted and provided proposals for the public service announcement on environment.
Environmental Communication Public Announcement In-depth Interview
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.