Bu çalışmanın amacı,
öğretmen adaylarının matematik öğretiminde oyunların kullanımı ile ilgili
görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmanın katılımcılarını Batı Karadeniz
Bölgesi’nin bir ilinde bulunan bir devlet üniversitesinin İlköğretim Matematik
Öğretmenliği Bölümü’nde öğrenim gören 7 dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır.
Öğretmen adayları iki yıl süre ile Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programı
(2013)’nda yer alan çeşitli konularla ilgili oyunlar hazırlamışlardır. Bu oyunlar bir devlet okulunun 7. sınıfında
öğrenim gören öğrencilere 2015-2016 eğitim öğretim yılında 2 ay boyunca
uygulanmıştır. Uygulamalar sonunda öğretmen adaylarının matematik öğretiminde
oyunların kullanımı ile ilgili görüşleri alınmıştır. Çalışmada nitel yaklaşım
esas alınmıştır. Bu çalışmada
nitel araştırma yaklaşımına dayalı durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak 7
açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Görüşme formunda öğretmen adaylarına oyunlarla matematik öğretimi hakkındaki
düşünceleri, oyun hazırlarken karşılaştıkları güçlükler ve öğretmen
olduklarında matematik derslerinde oyunları kullanıp kullanmayacaklarına
ilişkin düşüncelerini içeren sorular sorulmuştur. Bu çalışmanın bulguları,
öğretmen adayları ile yapılan yarı-yapılandırılmış görüşmelerden elde
edilmiştir. Verilerin analizi nitel veri analiz tekniklerinden içerik analizi
ile yapılmıştır. Çalışma sonucunda, öğretmen adayları oyunların hazırlanmasında
çeşitli zorluklar (öğretim programında yer alan her konuya, her kazanıma uygun
oyun hazırlamada, oyunun kurallarının oluşturulmasında, günlük hayatta oynanan
bir oyunu sınıf seviyesine uygun hale getirmede, gerekli öğretim materyallerini
hazırlamada vb.) yaşadıklarını belirtmişlerdir.
Ayrıca çalışmada öğretmen adaylarının matematik derslerinde oyunların
kullanılmasının gerekli ve yararlı olduğunu, matematik dersine olan korkunun
eğlenceli bir öğrenme ortamında azaltılabileceğini ve bu sayede matematik
dersini daha somut ve anlaşılır bir hale getireceğini düşündükleri
belirlenmiştir.
The
aim of this study is to analyse the opinions of pre-service teachers on the
usage of games in mathematics teaching. The participants of this study consist
of 7 fourth-grade students studying at the Primary Mathematics Teaching
Department of a state university in a province in the Western Black Sea region.
The pre-service teachers prepared games
related to certain subjects included in the Secondary School Mathematics
Curriculum (2013) for a period of two years and these games were applied to the
students studying in 7th grade of a
public school. The qualitative approach was taken as a basis in the study. An interview form consisting of 7
open-ended questions was used as a data
collection tool. In the interview form, the pre-service teachers were asked about
their opinions on mathematics teaching with games, the difficulties they
encountered while preparing games and whether they would use games during
mathematics lessons when they became teachers. The findings of this study were
obtained from the semi-structured interviews with pre-service teachers. The
analysis of the data was conducted with the content analysis which is one of
the qualitative data analysis techniques. At the end of the study, pre-service
teachers stated that they had some difficulties in preparing games (finding a
game suitable for each learning outcome and each subject in the curriculum,
creating rules of the game, adaptation of a game played in daily life to the
class level, preparing necessary teaching materials, etc). Moreover, it is identified
in the study that pre-service teachers think that the use of games in
mathematics lessons is necessary and useful, the fear for mathematics lessons
can be reduced in a fun learning environment and thus mathematics lessons can
become more concrete and comprehensible.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.