Kitaplar,
çocukların bilişsel, duygusal, psiko-motor gelişimlerini destekleyen, dil,
sosyal ve ahlaki gelişimlerine de doğrudan etki eden önemli bir araçtır.
Çocuklar kitap sayesinde düşünme, problem çözme, yaratıcılıklarını ve
yeteneklerini geliştirme fırsatlarına sahip olurken, doğaya, insanlara, doğada
gördüğü diğer canlılara ve olaylara karşı da hassasiyet geliştirmektedir. Bunun
yanı sıra kitap, çocukların kişilik gelişimine katkı sağlamakta, duygusal ve
ruhsal ihtiyaçlarının karşılanmasında da önemli ölçüde etki etmektedir. Bir
insanın oluşumunda bu derece önemli katkıları olduğu bilinen kitapların,
maalesef toplumumuzdaki okunma oranı son derece düşüktür. Geleceğin yetişkini
olan okul öncesi dönem çocuklarına okuma alışkanlığı kültürü kazandırılmaya
başlanmadığı sürece, kitap okumama sorununun devam edeceği açıktır. Son yapılan
araştırmalarda ailelerdeki okuma oranları da oldukça düşük seviyede tespit
edilmiştir. Dolayısıyla, okul öncesi dönem çocuklarına okuma alışkanlığı
kazandırma görevi eğitim kurumlarına kalmıştır. Bunun için hem kamu hem de özel
eğitim kurumlarında anaokulu kütüphanelerinin kurulması gerekmektedir. Bu
çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının gelişim sürecinde kitabın
önemini göstermek ve bu süreçte anaokulu kütüphanelerine ihtiyaç olduğunu
vurgulamaktır.
Books not only support children's
cognitive, emotional, psychomotor development, but they are also essential in
language, social and moral development of children. Thanks to books, children
have the opportunity to improve their thinking and problem solving skills and
to develop their creativity. Furthermore, books help children to be aware of
their environment, nature, people, and other living things. In addition to
all these, books contribute to personality development of children and to meet
the emotional and psychological needs. Although it is known that books are
significant in people's life, in our society book reading rate is extremely
low. Unless reading culture is created among pre-school children who will
shape the future, low rate of book reading problem can't be tackled.
Recent researches have showed that book reading rate of parents is also
at low levels. Therefore, educational institutions are charged with the
responsibility of developing reading habit in children. Accordingly, it is
necessary to establish libraries for pre-school children both in private and
public schools. The aim of this
study is to emphasize the importance of the books the development period of the
preschool children and to provide
pre-school children in mind the formation of books and libraries perception and
to emphasize the need for it preschool library.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.