Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teacher competencies according to peer evaluations in micro-teaching applications

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 5 S, 1657 - 1669, 24.09.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.329880

Öz

In this research, it was aimed to evaluate teacher qualifications of
secondary school mathematics teacher candidates by taking into consideration
peer opinions and teacher qualifications during micro-teaching applications.
The research is a descriptive study on situational patterning and is based on
qualitative research techniques. Data were collected with an observation form
with sections on content, narration, material, communication and time use. As a
result of the research, they are aware that communication skills are a
qualification for a mathematics teacher, but they only communicate with
elements such as body language, tone of voice. They found that a mathematical
discussion did not express their views on dimensions and class culture. It also
appears that the subject does not comment on the structure of the information,
its place in the curriculum and assessment evaluation. It can be said that
there is a lack of professional perspectives in evaluating secondary school
prospective teachers' peers

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2005) Avrupa Birliği‟ne uyum sürecinde öğretmen niteliklerinde yeni bir boyut: bilgi okuryazarlığı. Milli Eğitim, 167, 355 – 364.
  • Arslan, S., & Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: ilköğretim programlarının beklen-tileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2(1), 38-63.
  • Bozdoğan, Z. (2003). Etkili öğretmen olabilmek. Ankara: Eğitimsen Yayınları
  • Bozkuş, K., & Marulcu, İ. (2016). Öğretmen adaylarına göre etkili öğretmen nitelikleri. 8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları. Çanakkale.
  • Cohen-Vogel, L. (2005) Federal role in teacher quality: “redefinition” or policy alignment? Educational Policy, 19 (1), 18 – 43.
  • Creemers, B., Kyriakides, L. & Antoniou, P. (2013). Teacher professional development for improving quality of teaching. Dordrecht: Springer.
  • Darling-Hammond, L. (2000) Teacher quality and student achievement: a review of state policy evidence. Journal of Education Policy Analysis, 8 (1), 6-11.
  • Gençtürk, E., Akbaş, .& Kaymakçı, S. (2012) .Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bakış açısıyla ideal öğretmenin özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (özel sayı), 1559-1572.
  • Gençtürk, E., & Sarpkaya, G. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yeterlikleri. M. Saf-ran (Ed) içinde, Sosyal bilgiler öğretimi (s. 47-64). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gelbal, S., & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (33), 135-145.
  • Gürbüzoğlu-Yalmancı, S. ( 2016) Mikroöğretim uygulamalarında akran değerlendirmeleri-ni etkileyen niteliklerin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,24(4),2005-2020.
  • Gürses, A., Bayrak, R., Yalçın, M., Açıkyıldız, M. & Doğar, Ç. (2005) Öğretmenlik uygu-lamalarında mikro öğretim yönteminin etkililiğinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 1-10.
  • Kavas, G. (2009) Video destekli web tabanlı değerlendirme sisteminin mikroöğretim uy-gulamaları üzerine etkileri: bilgisayar öğretmeni adayları örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Kılıç, M., Kaya, A., Yıldırım, N. & Genç, G. (2004) Eğitimci gözüyle öğretmen ve öğrenci. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Kuran, K. (2009). Mikro öğretimin öğretmenlik meslek bilgi ve becerilerinin kazanılması-na ekisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 384-401.
  • Kyriacou, C. (2002) A humanistic view of discipline. In: Rogers, B., ed., Teacher leaders-hip and behaviour management. London: Paul Chapman Publishing / SAGE.
  • Miles, M. B.,& Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source-book (Second Edition). California: Sage Publications.
  • Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (ÖYEGM)( 2008). Matematik öğretmeni özel alan yeterlilikleri. http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/%C3%96%C4%9Fretmen_Yeterlikle-ri_Kitab%C4%B1_matematik_%C3%B6%C4%9Fretmeni_%C3%B6zel_alan_yeterlikleri_ilk%C3%B6%C4%9Fretim_par%C3%A7a_10.pdf, adresinden 20/06/2017 tarinde alınmıştır.
  • Popovich, N. G. & Katz, N. L. (2009). Instructional design and assessment. American Jo-urnal of Pharmaceutical Education, 73(4), 1-8.
  • Sarıtaş, S. (2013). Ortaokul öğrencilerine göre ideal öğretmen. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Seferoğlu, S. S. (2004a). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlı-ğında Eğitim (58), 40-45.
  • Seferoğlu, S. S. (2004b). Öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilikleri açısından kendileri-ni değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (26), 131-140.
  • Sevim, S. (2013). Mikro-öğretim uygulamasının öğretmen adayları gözüyle değerlendiril-mesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21. 303-313.
  • Şahin, A.E. (2004). Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 5(58), 58-62.
  • Taşdere, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies-International Periodical for the Lanfuages and History of Turkish orTurkic, 9(2), 1477-1479.
  • Temel Eğitime Destek Projesi (TEDP) (2006). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • Rockoff, J. E. (2003). The impact of individual teachers on student achivement: Evidence from panelda-ta.http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download;jsessionid=04DF3B0B8AA08249E908CCB07970E77A?doi=10.1.1.455.8607&rep=rep1&type=pdf adresinden 20/07/2017 de alınmıştır.
  • Ünlü, M. ( 2017 ). Matematik öğretmen adaylarının matematik derslerinde öğretim mater-yali kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13 (1), 10-34.
  • Yıldırım, A. (2013). Türkiye’de öğretmen eğitimi araştırmaları: yönelimler, sorunlar ve öncelikli alanlar, Eğitim ve Bilim, 38 (169),175-191.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Mikroöğretim uygulamalarında akran değerlendirmelerine göre öğretmen yeterlikleri

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 5 S, 1657 - 1669, 24.09.2017
https://doi.org/10.24289/ijsser.329880

Öz

Bu araştırmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının öğretmen
yeterliklerinin mikroöğretim uygulamaları sırasında akran görüşleri ve öğretmen
nitelikleri göz önüne alınarak değerlendirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırma
durum saptamaya yönelik betimsel bir çalışma olup, nitel araştırma teknikleri
temel alınarak desenlenmiştir.
İçerik, anlatım, materyal,
iletişim ve zamanı kullanımla ilgili bölümleri olan bir gözlem formu ile veriler
toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda iletişim becerisinin bir matematik
öğretmeni için nitelik olduğunun farkında oldukları fakat iletişimi yalnızca beden
dili, ses tonu gibi unsurlarla açıkladıkları görülmektedir. Matematiksel bir
tartışmanın boyutları ve sınıf kültürü ile ilgili görüş beyan etmedikleri
bulunmuştur. Ayrıca konunun bilgi yapısı, öğretim programındaki yeri ve ölçme
değerlendirme ile ilgilide görüş bildirmedikleri görülmektedir. Ortaokul
matematik öğretmen adaylarının akranlarını değerlendirmede profesyonel bakış
açısı eksikliğinin olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Adıgüzel, A. (2005) Avrupa Birliği‟ne uyum sürecinde öğretmen niteliklerinde yeni bir boyut: bilgi okuryazarlığı. Milli Eğitim, 167, 355 – 364.
  • Arslan, S., & Özpınar, İ. (2008). Öğretmen nitelikleri: ilköğretim programlarının beklen-tileri ve eğitim fakültelerinin kazandırdıkları. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2(1), 38-63.
  • Bozdoğan, Z. (2003). Etkili öğretmen olabilmek. Ankara: Eğitimsen Yayınları
  • Bozkuş, K., & Marulcu, İ. (2016). Öğretmen adaylarına göre etkili öğretmen nitelikleri. 8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları. Çanakkale.
  • Cohen-Vogel, L. (2005) Federal role in teacher quality: “redefinition” or policy alignment? Educational Policy, 19 (1), 18 – 43.
  • Creemers, B., Kyriakides, L. & Antoniou, P. (2013). Teacher professional development for improving quality of teaching. Dordrecht: Springer.
  • Darling-Hammond, L. (2000) Teacher quality and student achievement: a review of state policy evidence. Journal of Education Policy Analysis, 8 (1), 6-11.
  • Gençtürk, E., Akbaş, .& Kaymakçı, S. (2012) .Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının bakış açısıyla ideal öğretmenin özellikleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri (özel sayı), 1559-1572.
  • Gençtürk, E., & Sarpkaya, G. (2009). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin yeterlikleri. M. Saf-ran (Ed) içinde, Sosyal bilgiler öğretimi (s. 47-64). Ankara: Pegem Akademi.
  • Gelbal, S., & Kelecioğlu, H. (2007). Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yöntemleri hakkındaki yeterlilik. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (33), 135-145.
  • Gürbüzoğlu-Yalmancı, S. ( 2016) Mikroöğretim uygulamalarında akran değerlendirmeleri-ni etkileyen niteliklerin belirlenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi,24(4),2005-2020.
  • Gürses, A., Bayrak, R., Yalçın, M., Açıkyıldız, M. & Doğar, Ç. (2005) Öğretmenlik uygu-lamalarında mikro öğretim yönteminin etkililiğinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 1-10.
  • Kavas, G. (2009) Video destekli web tabanlı değerlendirme sisteminin mikroöğretim uy-gulamaları üzerine etkileri: bilgisayar öğretmeni adayları örneği. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi.
  • Kılıç, M., Kaya, A., Yıldırım, N. & Genç, G. (2004) Eğitimci gözüyle öğretmen ve öğrenci. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 Temmuz 2004 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya.
  • Kuran, K. (2009). Mikro öğretimin öğretmenlik meslek bilgi ve becerilerinin kazanılması-na ekisi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 384-401.
  • Kyriacou, C. (2002) A humanistic view of discipline. In: Rogers, B., ed., Teacher leaders-hip and behaviour management. London: Paul Chapman Publishing / SAGE.
  • Miles, M. B.,& Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source-book (Second Edition). California: Sage Publications.
  • Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü (ÖYEGM)( 2008). Matematik öğretmeni özel alan yeterlilikleri. http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/ogretmen_yeterlikleri_kitabi/%C3%96%C4%9Fretmen_Yeterlikle-ri_Kitab%C4%B1_matematik_%C3%B6%C4%9Fretmeni_%C3%B6zel_alan_yeterlikleri_ilk%C3%B6%C4%9Fretim_par%C3%A7a_10.pdf, adresinden 20/06/2017 tarinde alınmıştır.
  • Popovich, N. G. & Katz, N. L. (2009). Instructional design and assessment. American Jo-urnal of Pharmaceutical Education, 73(4), 1-8.
  • Sarıtaş, S. (2013). Ortaokul öğrencilerine göre ideal öğretmen. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi.
  • Seferoğlu, S. S. (2004a). Öğretmen yeterlilikleri ve mesleki gelişim. Bilim ve Aklın Aydınlı-ğında Eğitim (58), 40-45.
  • Seferoğlu, S. S. (2004b). Öğretmen adaylarının öğretmen yeterlilikleri açısından kendileri-ni değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (26), 131-140.
  • Sevim, S. (2013). Mikro-öğretim uygulamasının öğretmen adayları gözüyle değerlendiril-mesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 21. 303-313.
  • Şahin, A.E. (2004). Öğretmen Yeterliklerinin Belirlenmesi. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim, 5(58), 58-62.
  • Taşdere, A. (2014). Sınıf öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması dersine yönelik yaşadıkları sorunlar ve çözüm önerileri. Turkish Studies-International Periodical for the Lanfuages and History of Turkish orTurkic, 9(2), 1477-1479.
  • Temel Eğitime Destek Projesi (TEDP) (2006). Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri. MEB, Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü.
  • Rockoff, J. E. (2003). The impact of individual teachers on student achivement: Evidence from panelda-ta.http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download;jsessionid=04DF3B0B8AA08249E908CCB07970E77A?doi=10.1.1.455.8607&rep=rep1&type=pdf adresinden 20/07/2017 de alınmıştır.
  • Ünlü, M. ( 2017 ). Matematik öğretmen adaylarının matematik derslerinde öğretim mater-yali kullanımına ilişkin görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 13 (1), 10-34.
  • Yıldırım, A. (2013). Türkiye’de öğretmen eğitimi araştırmaları: yönelimler, sorunlar ve öncelikli alanlar, Eğitim ve Bilim, 38 (169),175-191.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülfem Sarpkaya Aktaş 0000-0002-1518-2412

Yayımlanma Tarihi 24 Eylül 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 5 S

Kaynak Göster

APA Sarpkaya Aktaş, G. (2017). Teacher competencies according to peer evaluations in micro-teaching applications. International Journal of Social Sciences and Education Research, 3(5 S), 1657-1669. https://doi.org/10.24289/ijsser.329880
AMA Sarpkaya Aktaş G. Teacher competencies according to peer evaluations in micro-teaching applications. International Journal of Social Sciences and Education Research. Ekim 2017;3(5 S):1657-1669. doi:10.24289/ijsser.329880
Chicago Sarpkaya Aktaş, Gülfem. “Teacher Competencies According to Peer Evaluations in Micro-Teaching Applications”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3, sy. 5 S (Ekim 2017): 1657-69. https://doi.org/10.24289/ijsser.329880.
EndNote Sarpkaya Aktaş G (01 Ekim 2017) Teacher competencies according to peer evaluations in micro-teaching applications. International Journal of Social Sciences and Education Research 3 5 S 1657–1669.
IEEE G. Sarpkaya Aktaş, “Teacher competencies according to peer evaluations in micro-teaching applications”, International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, ss. 1657–1669, 2017, doi: 10.24289/ijsser.329880.
ISNAD Sarpkaya Aktaş, Gülfem. “Teacher Competencies According to Peer Evaluations in Micro-Teaching Applications”. International Journal of Social Sciences and Education Research 3/5 S (Ekim 2017), 1657-1669. https://doi.org/10.24289/ijsser.329880.
JAMA Sarpkaya Aktaş G. Teacher competencies according to peer evaluations in micro-teaching applications. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3:1657–1669.
MLA Sarpkaya Aktaş, Gülfem. “Teacher Competencies According to Peer Evaluations in Micro-Teaching Applications”. International Journal of Social Sciences and Education Research, c. 3, sy. 5 S, 2017, ss. 1657-69, doi:10.24289/ijsser.329880.
Vancouver Sarpkaya Aktaş G. Teacher competencies according to peer evaluations in micro-teaching applications. International Journal of Social Sciences and Education Research. 2017;3(5 S):1657-69.

88x31.png

Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.