BibTex RIS Kaynak Göster

Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme )

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 33 - 44, 01.05.2016

Öz

Bu çalışmanın amacı beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin topluma hizmet dersi kapsamında, “rekreasyon organizasyonlarında/uygulamalarında” kazandıkları yönetsel deneyimlerle ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmada nitel araştırma deseni olarak “fenomenoloji (olgubilim)” yaklaşımı ve veri toplama yöntemi olarak, “görüşme” yöntemi kullanılmıştır. Örneklem seçiminde amaçlı örnekleme” yöntemlerinden “kolay ulaşılabilir durum örnekleme” yöntemi seçilmiştir. Araştırmada, katılımcı olarak 2013-14 yaz döneminde açılan “Topluma Hizmet Uygulamaları” dersini alan “Beden Eğitimi Öğretmenliği ve Spor Yöneticiliği 21 üniversite öğrencisi seçilmiştir. Veriler odak grup görüşmesi ve öğrencilerin doldurduğu günlükler ile toplanmıştır. Verilerin analizi için “betimsel analiz” ve “içerik analizi” yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada katılımcı öğrencilerin, kazandıkları yönetsel deneyimlerle ile ilgili görüşlerine ilişkin bulgular; beş genel tema altında toplanmıştır. Bunlar; 1.Amaç farkındalığı: a.etkinliğin başarılı olması, b. gönüllülük bilinci, c.görev ve sorumluluk bilinci 2.İletişim: a.işbirliği (empati-paylaşım) 3.Süreç: a.karar verme b.planlama c.koordinasyon 4.Motivasyon a. sevinç ve mutluluk b. c.mutluluk 5.Liderlik: a.problem çözmek b.takım çalışması c.güvenilir olmak olarak belirtilmiştir.

Recreational Program Implementations in Education (Learning by Living in Community Service)

Yıl 2016, Cilt: 5 Sayı: 1, 33 - 44, 01.05.2016

Öz

The purpose this study was to examine the managerial experience of the students in the school of physical education and sport which were gained during the “recreational organizations /implementations” under the within the scope of community service course. The method applied in this study was qualitative in nature and the “phenomenological” approach was used. Data was collected by “interviewing”. “purposeful sampling” method and “convenience sampling (availability sampling)” strategy were used. The subjects of the study were 21 physical education and sports management students who participated to the "community service practices" course during 2013-14 summer semester. Research data was collected by semi-structured focus group interviews and by diaries which were kept by the students. "descriptive analysis" and "content analysis" methods were used to analyze data. According to the results 5 main themes grouped as: 1. Purpose awareness: a. success of the event, b. sense of voluntarism, c. sense of duty and responsibility. 2. Communication: a. collaboration (empathy-sharing). 3. Process: a. decision making, b. planning, c. coordination. 4. Motivation: a. joy and happiness. 5. Leadership: a. solving problems, b. team working, c. being trustworthy

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA25NK34KN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Müberra Çelebi Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çelebi, M. (2016). Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ). International Journal of Social Science Research, 5(1), 33-44.
AMA Çelebi M. Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ). IJSSR. Mayıs 2016;5(1):33-44.
Chicago Çelebi, Müberra. “Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme )”. International Journal of Social Science Research 5, sy. 1 (Mayıs 2016): 33-44.
EndNote Çelebi M (01 Mayıs 2016) Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ). International Journal of Social Science Research 5 1 33–44.
IEEE M. Çelebi, “Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme )”, IJSSR, c. 5, sy. 1, ss. 33–44, 2016.
ISNAD Çelebi, Müberra. “Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme )”. International Journal of Social Science Research 5/1 (Mayıs 2016), 33-44.
JAMA Çelebi M. Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ). IJSSR. 2016;5:33–44.
MLA Çelebi, Müberra. “Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme )”. International Journal of Social Science Research, c. 5, sy. 1, 2016, ss. 33-44.
Vancouver Çelebi M. Eğitimde Rekreasyon Program Uygulamaları: (Topluma Hizmet Uygulamalarında Yaşayarak Öğrenme ). IJSSR. 2016;5(1):33-44.