Bu çalışmanın amacı, lisans öğrencilerinin fonksiyonlarda tanım, değer ve görüntü kümeleri kavramlarına yönelik algılarını ve fonksiyon kavramının farklı temsillerini kullanım tercihlerini belirlemektir. Bunu yapabilmek için, 2013-2014 eğitim-öğretim yılının güz döneminde bir üniversitenin 1. sınıfında öğrenim gören 77 öğrenciye açık uçlu sorulardan oluşan bir yazılı anket uygulanmıştır. Bu makale çerçevesinde konu ile doğrudan ilişkili olan 1 soruya öğrencilerin verdikleri cevapların analizine yer verilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğrenciler fonksiyonları sözel, şema, grafik ve nümerik temsillerle ifade etmeyi tercih etmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin fonksiyon kavramı ve sayı sistemleriyle ilgili bilgi eksikliklerinin olduğu; bunun yanı sıra farklı temsil türleri arasında bağlantı kurmakta ve matematiksel dili doğru bir şekilde kullanmakta problemler yaşadıkları görülmüştür.
Çoklu temsiller değer kümesi fonksiyon kavramı görüntü kümesi tanım kümesi.
The purpose of this study is to identify undergraduates’ perceptions of
domain, codomain and image of domain of functions and their preferences
in using different representations of the function concept. To do this, an open
ended questionnaire linked to the function concept was asked to 77 first
graders at a university during the fall semester of the 2013-2014 academic
year . In this paper, only results of the analysis of students’ answers to one
question is presented. The results of this study revealed that students
preferred verbal, diagram, graph and numerical representations of functions.
In addition, it was seen that students had lack of knowledge about the
concept of function and classification of numbers as well as had problems
translating among multiple representations of the function concept and using
of mathematical language correctly
Multiple representations codomain function concept image of domain domain
Diğer ID | JA83BB74AM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 1 |
*