Bu
araştırmada, sınıf öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda girişimcilik
becerilerinin ilkokul öğrencilerine kazandırılması için gerekli olan eğitim
ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden olgubilim (fenomonolojik) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Çalışma
grubunu, İstanbul Sultanbeyli ve Sancaktepe ilçelerinde çalışan 84 sınıf
öğretmeni oluşturmuştur. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen açık
uçlu sorulardan oluşan anket aracılığıyla toplanmış, içerik analizi tekniğiyle
değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; ilkokul programlarında,
girişimcilikle ilgili kazanımların (35), konuların (25), etkinliklere ayrılan
sürenin (42) ve ölçme değerlendirme araçlarının yetersiz olduğu (49)
belirlenmiştir. Süreçte, “öğrencilerin derste isteksiz ve çekingen olmaları
(10), okullarda materyal yetersizliği (12), toplumun (19) ve ailenin (21)
girişimciliği desteklememesi (19),” gibi sorunların yaşandığı belirlenmiştir. Girişimcilerin;
“özgüven (61), problem çözme (17) ve yaratıcılık (16)” gibi özelliklerinin, 4. sınıf öğrencilerine de kazandırılması gerektiği belirlenmiştir.
Girişimcilikle ilgili proje geliştirme (25), yeni ve özgün ürünler tasarlama (23),
girişimcilik, girişimci, girişimcilerin özellikleri (18), yenilik ve farklılık
(13) gibi konuların öğretilmesi gerektiği belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 1 |