Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 1, 48 - 59, 02.07.2023

Öz

Araştırmadaki amaç, ortaokul öğrencilerinin sahip olduğu bireysel ve sosyal sorumluluk düzeylerinin belirlenmesi ve farklı değişkenlere bağlı olarak durumlarının ele alınmasıdır. Betimsel tarama modeli kullanılıp, nicel bir araştırma şeklinde gerçekleştirilen bu araştırmada araştırma grubu, 2021-2022 eğitim öğretim senesinde Afyonkarahisar ilinde üç farklı devlet okulunda öğrenimine devam etmekte olan toplam 269 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma için gerekli olan verilerin toplanmasında “Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Ölçeğin ’den yararlanılmıştır. Araştırmada bu veri toplama aracıyla ulaşılan veriler SPSS 22 paket programından yararlanılarak yukarıda genel amaç ve sorular çerçevesinde gerekli istatistiki işlemlere tabi tutularak incelenerek ortaokul öğrencilerinin bireysel ve sosyal sorumluluk düzeyleri belirlenmiş; anne-baba eğitim durumuna, sınıf düzeyine ve cinsiyete bireysel ve sosyal sorumluluk düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Elde edilen sonuçlar mahiyetinde gerek araştırma sonuçlarına gerekse de ileride yapılacak araştırmalara dair çeşitli önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Karakaya, İ. (2014). Bilimsel araştırma yöntemleri. Tanrıöğen, A. (Ed.) Bilimsel araştırma yöntemleri içinde (4. Baskı, ss. 55-84) Anı Yayıncılık Karakuş, C., Kartal, A. & Çağlayan, K.T. (2016). “Responsibility” According to primary school students. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences(JFES), 49(1), 1-20. DOI:10.1501/Egifak_0000001372 Koç, A. (2020). İmam hatip ortaokulu öğrencilerinin maddi değer algıları ile sosyal sorumluluk algıları arasındaki ilişki. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 19(2), 759-792. DOI: https://doi.org/10.14395/hititilahiyat.780419
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Melike Coşkun 0000-0001-6766-458X

Hüseyin Çalışkan 0000-0001-6849-1318

Tamer Terzi 0000-0001-6274-0723

Erken Görünüm Tarihi 31 Mayıs 2023
Yayımlanma Tarihi 2 Temmuz 2023
Kabul Tarihi 30 Mayıs 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkun, M., Çalışkan, H., & Terzi, T. (2023). Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Social Science Research, 12(1), 48-59.
AMA Coşkun M, Çalışkan H, Terzi T. Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi. IJSSR. Temmuz 2023;12(1):48-59.
Chicago Coşkun, Melike, Hüseyin Çalışkan, ve Tamer Terzi. “Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel Ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research 12, sy. 1 (Temmuz 2023): 48-59.
EndNote Coşkun M, Çalışkan H, Terzi T (01 Temmuz 2023) Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi. International Journal of Social Science Research 12 1 48–59.
IEEE M. Coşkun, H. Çalışkan, ve T. Terzi, “Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi”, IJSSR, c. 12, sy. 1, ss. 48–59, 2023.
ISNAD Coşkun, Melike vd. “Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel Ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research 12/1 (Temmuz 2023), 48-59.
JAMA Coşkun M, Çalışkan H, Terzi T. Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi. IJSSR. 2023;12:48–59.
MLA Coşkun, Melike vd. “Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel Ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi”. International Journal of Social Science Research, c. 12, sy. 1, 2023, ss. 48-59.
Vancouver Coşkun M, Çalışkan H, Terzi T. Ortaokul Öğrencilerinin Bireysel ve Sosyal Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi. IJSSR. 2023;12(1):48-59.