Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Review Of Deconstruction Reading Of Canvas Paintings In The New Media Environment

Yıl 2024, , 90 - 115, 26.03.2024
https://doi.org/10.47998/ikad.1332119

Öz

The entertainment cultures presented by the new media environment are for various fields. One of these fields is the art of painting, where visual arts and technology come together. The texture of the art of painting, lost on digital screens, has not only removed the art from its unique structure, but also simplified it through the variety made in humorous ways. In postmodern readings, the art of painting, which takes on an eclectic structure as a result of the interaction of disciplines with each other, multiplies with digital means and its renewed versions with contemporary interpretations and creates a fan/follower base. As a parodized form of reproduction, canvas paintings mostly establish a follower bond with the prominent works of leading names in their fields. These works are well-known, cult and popular with a certain style from the time they were created. Their new forms, on the other hand, are associated with various objects that are faithful to their source, and show them as “one of us”/livable in the way they keep up with today. Consumption and fashion culture makes the new age forms of these digitized figures effective in marketing through social media. In this context, the aim of the study is to read canvas paintings in the new media environment using the method of deconstruction. As a result of the study, it has been seen that the simultaneous, cult, unique value of the images that shoot themselves with the weapon of humor has been commodified, uniformized, standardized and homogeneous at the point where it keeps up with the agenda by simplifying it.

Kaynakça

  • Academia de Dibujo y Pintura AD. (2015, January 3). El artista David Barton, mezcla diferentes personajes de la cultura pop con famosas obras de arte. [Status update]. Facebook. https://www.facebook.com/academiadartAD/posts/el-artista-david-barton-mezcla-diferentes-personajes-de-la-cultura-pop-con-famos/883257608389383/?locale=hi_IN.
  • “Aesthetic temalı laptop sticker”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/fec-reklam/aesthetic-temali-laptop-sticker-12-adet-p-245082454.
  • Akay, H. (2021). Yapısökümcü bakış tarzının gerçekleştirdiği büyük anlam ve eylem operasyonunu dil felsefesi üzerinden okumak. Akademik İncelemeler Dergisi, 16(2), 270-283.
  • Aktulum, K. (2016). Resimsel alıntı: Resimlerarası etkileşimler ve aktarımlar. Çizgi Kitabevi.
  • Aktulum, K. (2018). Sinema ve metinlerarasılık: Filmlerarası etkileşimler ve aktarımlar. Çizgi Kitabevi.
  • Aktulum, K. (2020). Metinlerarasılık/göstergelerarasılık. Kanguru Yayınları.
  • Alpgenart. [@alpgenart]. (2020, Kasım 17). “Tablo Saçmalatmaca”. Instagram. https://www.instagram.com/p/CHsD83Mn-Q5/.
  • Altınbaş Sarıgül, F. (2019). Popüler kültür; nedir? Ne değildir? Altınbaş Üniversitesi Yayınları.
  • Anday, M. C. (1984). Gelişen komedya. Adam Yayınları.
  • Arıtan, A. (1998). Renklerin dünyası. Arıtan Yayınevi.
  • Arruda, L. [@Monalinda]. (2023). Pinterest. https://br.pinterest.com/arrudalilian/monalinda/.
  • Artun, A. (Editör.). (2015). Çağdaş sanat ve kültüralizm: Kimlik ve estetik. İletişim Yayınları.
  • Avcı Tuğal, S. (2018). Oluşum süreci içinde dijital sanat. Hayalperest Yayınevi.
  • Aziz, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Nobel Yayınları.
  • Bakır, U. (2017). Güzel ise “evet”: Reklam, ikna ve güzellik kültürü. Say Yayınları.
  • BBC. (2014, June 4). da Vinci’s demons to film third season in Swansea. https://www.bbc.com/news/uk-wales-south-west-wales-27696833.
  • Berger, A. A. (2012). Kültür eleştirisi: Kültürel kavramlara giriş (Ö. Emir, Çev.). Pinhan.
  • Berger, A. A. (2018). Medya çözümleme teknikleri (N. Pembecioğlu, Çev.). Nobel Yayınları.
  • Berger, J. (2003). Görme biçimleri (Y. Salman, Çev.). Metis Yayınları.
  • Bernard, M. (2002). Sanat, tasarım ve görsel kültür (G. Korkmaz, Çev.). Ütopya Yayınevi.
  • Bettelheim, B. (2019). Masalların büyüsü: Masalların işlenişi, önemi ve psikanalitik anlamları (G. Elibal, Çev.). İnkılâp Kitabevi.
  • Birol, E. (2023). Türkiye’de en çok ziyaret edilen pazaryeri web sitelerinin görsel tasarım süreci. İNİF E- Dergi, 8(1), 107-131.
  • Bocock, R. (2014). Tüketim (İ. Kutluk, Çev.). Dost Kitabevi Yayınları.
  • Boucher, G. (2016). Yeni bir bakışla: Adorno (Y. Başkavak, Çev.). Kolektif Kitap.
  • Burton, G. (1995). Görünenden fazlası: Medya analizlerine giriş (N. Dinç, Çev.). Alan Yayıncılık.
  • Can, A. (1996). Çocuk ve çizgi film. Öz Eğitim Yayınları.
  • Cereci, S. (2019). Sosyal medya: Çağlar, ağlar, bağlar. Onto Yayıncılık.
  • Compare, F. R. [@fernandorodriguezcompare]. (2021, Mayıs 14). “Versiones: Noche estrellada-Vincent van Gogh”. Instagram. https://www.instagram.com/p/CO2iKCnAUFj/?img_index=10.
  • de Rynck, P. (2020). Resim nasıl okunur: Eski ustalardan dersler (N. Karasu Gökçe ve S. Yüzgüller, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Deleuze, G. (2015). Anlamın mantığı (H. Yücefer, Çev.). Norgunk Yayınları.
  • Derrida, J. (1978). Writing and difference (A. Bass, Çev.). Routledge.
  • Dinar Dizdar, T. (2021). İç göç ve kültürler arası iletişimde çatışma; Bir Başkadır dizisi göstergebilimsel analizi. Egemia Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, (8), 48-71.
  • Dyhouse, C. (2015). Gösteriş: Kadınlar, tarih, feminizm (D. Akın, Çev.). Can Sanat Yayınları.
  • Eagleton, T. (2022). Mizah (M. Pekdemir, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • “Edvard Mscream Çığlık ve Mona Lisa…” (2023). AliExpress web sitesi. https://tr.aliexpress.com/item/1005005343761862.html.
  • “Edvard Munch - The Scream (Çığlık) tablosunun hikâyesi”. (2022). Artucky. https://artucky.com/blogs/blog/edward-munch-the-scream-ciglik-tablosunun-hikayesi#:~:text=Munch%2C%20ba%C5%9Far%C4%B1s%C4%B1z%20ve%20s%C4%B1k%C4%B1nt%C4%B1l%C4%B1%20zamanlar%C4%B1nda,olmak%20ile%20ilgili%20oldu%C4%9Fu%20vurgulanm%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1r.
  • Erdoğan, İ. & Alemdar, K. (2010). Öteki kuram. Erk Yayınları.
  • Failunfailunmefailun. [@failunfailunM]. (2023, Temmuz 6). Life is a journey, not a destination! Enjoy the journey. [Tweet]. X. https://twitter.com/failunfailunM/status/1676914818727419905.
  • Failunfailunmefailun. [@failunfailunM]. (2018, Mayıs 29). The boy with pearl earring! #deadpool #ryanreynolds #deadpool2 #painting #drawing #vermeer [Tweet]. X. https://twitter.com/failunfailunm/status/1001461895046496257.
  • Failunfailunmefailun. [@failunfailunM]. (2018, Nisan 28). Weekend mood. Wishing you a happy weekend. #mood #mygang #weekend [Tweet]. X. https://twitter.com/failunfailunM/status/990192487586201600/photo/3.
  • Featherstone, M. (1996). Postmodernizm ve tüketim kültürü (M. Küçük, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Film Solucanı. (2018, Ağustos 26). Deadpool(?) İnci Küpeli Kız #deadpool. Facebook. https://www.facebook.com/filmsolucani/photos/a.934604329912119/1879455182093691/?type=3&mibextid=WC7FNe.
  • Gans, H. J. (2017). Popüler kültür ve yüksek kültür (E. Onaran İncirlioğlu, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. “Global Icons: Betty Boop”. (2021). https://gammamedya.net/temsilcilikler/global-icons/betty-boop/.
  • Hatipler, M. (2016). Ekonomik boyutuyla görsel kültür ve kültür endüstrisi. Değişim Yayınları.
  • Hodge, S. (2022). Sanatın kısa öyküsü (D. Öztok, Çev.). Hep Kitap.
  • “İnci Küpeli Kız, 1665, kanvas tablo”. (2023). Hoghheim. https://hoghheim.com/collections/kanvas-tablo/products/inci-kupeli-kiz-1665-kanvas-tablo.
  • “İnci Küpeli Kız neon led tabela”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/akustik/inci-kupeli-kiz-neon-led-tabela-p-728768708.
  • “İnci Küpeli Kız Scarlett değil Tuba olmalıymış!”. (2016, Ekim 12). Sözcü. https://www.sozcu.com.tr/hayatim/magazin-haberleri/inci-kupeli-kiz-scarlett-degil-tuba-olmaliymis/.
  • İzgören, A. Ş. (1998). Dikkat vücudunuz konuşuyor! Türkiye’de beden dili, iş yaşamı ve renkler. Elma Yayınevi.
  • Jameson, F. (1991). Postmodernism, or, the Cultural Logic of Late Capitalism. Duke University Press.
  • Jenkins, H., Ford, S. & Green J. (2013). Spreadable media: Creating value and meaning in a networked culture. New York University Press.
  • “Jigsort puzzles: A time killer art puzzle!”. (2023). App Store Preview. https://apps.apple.com/tr/app/jigsort-puzzles/id1660835173.
  • “Kınayı Getir Aney”. (2023). Pinterest. https://tr.pinterest.com/pin/473018767097752443/. “Komik Mona Lisa karikatür posteri duvar sanatı…”. (2023). AliExpress web sitesi. https://tr.aliexpress.com/i/1005001640888020.html.
  • “Komik sanat van Gogh ve arkadaşlar…”. (2023). AliExpress web sitesi. https://tr.aliexpress.com/item/1005002394717181.html.
  • “Komik temalı Mona Lisa leke tutmaz kumaş duvar örtüsü duvar halısı tapestry”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/on-the-clouds/komik-temali-mona-lisa-leke-tutmaz-kumas-duvar-ortusu-duvar-halisi-tapestry-p-758440330.
  • Koose Home. [@koose.home]. (2023, Aralık21). “Six best friends living together for art/with frame”. Instagram. https://www.instagram.com/p/C1Hh-JDvMCX/.
  • “Kültür paperback”. (2023). Amazon. https://www.amazon.de/-/en/Raymond-Williams/dp/9755330224. Made By Dıço. [@made_by_dico]. (2023, Ocak 19). “İnci Küpeli Kız baskılı A5 düzenleyici diktim…”. Instagram. https://www.instagram.com/made_by_dico/.
  • “Marla Singer ahşap poster”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/hobishop/marla-singer-ahsap-poster-27x18-p-684575211.
  • “Masalsı geçmişe yolculuk, büyük boy poster, duvara asmalık, güzel, salon, mutfak, 70x100 poster”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/denizposter/masalsi-gecmise-yolculuk-buyuk-boy-poster-duvara-asmalik-guzel-salon-mutfak-70x100-poster-p-666788227.
  • “Mona Lisa, 1503, kanvas tablo”. (2023). Hoghheim. https://hoghheim.com/collections/kanvas-tablo/products/mona-lisa-1503-kanvas-tablo.
  • “Mona Lisa İnci Küpeli Kız The Starry Night kanvas tablo.” (2023). Thelucidlab. https://thelucidlab.com.tr/products/mona-lisa-i%CC%87nci-kupeli-kiz-the-starry-night-kanvas-tablo?utm_content=Facebook_UA&utm_source=facebook&variant=44067240345853&utm_medium=paid&campaign_id=120204196803930194&ad_id=120204196804000194.
  • “Mona Lisa’yı rehin alan van Gogh”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/movas-sanat/mona-lisa-yi-rehin-alan-van-gogh-elmas-mozaik-tablo-mozaik-puzzle-40x53cm-e20203699m-p-454972756.
  • Navaro-Yaşın, Y. (2022). Kimlik piyasası: Metalar, İslamcılık, Laiklik. İçinde D. Kandiyoti & A. Saktanber (Editörler), Kültür fragmanları: Türkiye’de gündelik hayat. (ss. 229-258). Metis Yayınları.
  • “Oversize t-shirt unisex”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/pd/saw/oversize-t-shirt-unisex-p-706734333.
  • Pankhurst, A. & Hawksley, L. (2018). Sanatı büyük yapan nedir? Açıklamalı 80 başyapıt. (S. Yüzgüller ve G. C. Altun, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Rifat, M. (2014). Göstergebilimin ABC’si. Say Yayınları.
  • “Scream-Munch”. (2023). Pinterest. https://tr.pinterest.com/pin/688910074233898671/.
  • Sekmen, M. (2019). “Postmodernizm ve medya”, İletişim Kuramları. https://adm.ataaof.edu.tr/pdf.aspx?du=aKAF20pQ4SpQ6r2nyi211Q==#:~:text=Postmodern%20toplum%20Giddens'%C4%B1n%20da,ayr%C4%B1lmaz%20bir%20b%C3%BCt%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC%20oldu%C4%9Fu%20g%C3%B6r%C3%BClmektedir.
  • “Self Portrait, 1889, kanvas tablo”. (2023). Hoghheim. https://hoghheim.com/products/self-portrait-1889-kanvas-tablo?_pos=1&_sid=40f7689a3&_ss=r.
  • Smith, P. (2007). Kültürel kuram (S. Güzelsarı ve İ. Gündoğdu, Çev.). Babil Yayınları.
  • Smith, P. & Riley, A. (2021). Kültürel kurama giriş (S. Güzelsarı ve İ. Gündoğdu, Çev.). Dipnot Yayınları.
  • “Spoof fun Mona Lisa drinking beer canvas painting posters and prints quadros wall art Picture for living room home decor cuadros”. (2023). Amazon. https://www.amazon.co.uk/Drinking-Painting-Posters-Quadros-Picture/dp/B099NDCXDN.
  • Şakı Aydın, O. (2018). Arenadan ekrana şöhret kültürü. İmge Kitabevi.
  • Şaylan, G. (2002). Postmodernizm. İmge Kitabevi.
  • “The Scream 1893, kanvas tablo.” (2023). Hoghheim. https://hoghheim.com/collections/kanvas-tablo/products/the-scream-1893-kanvas-tablo.
  • “Ünlü ressamların popüler tabloları”. (2024). Google Görseller. https://www.google.com/search?q=%C3%BCnl%C3%BC+ressamlar%C4%B1n+pop%C3%BCler+tablolar%C4%B1&tbm=isch&ved=2ahUKEwj6-uP14YKEAxWThv0HHXxTC0wQ2-cCegQIABAA&oq=%C3%BCnl%C3%BC+ressamlar%C4%B1n+pop%C3%BCler+tablolar%C4%B1&gs_lcp=CgNpbWcQAzoFCAAQgAQ6CAgAEIAEELEDOgsIABCABBCxAxCDAToOCAAQgAQQigUQsQMQgwE6DQgAEIAEEIoFEEMQsQM6CggAEIAEEIoFEEM6BggAEAUQHjoGCAAQCBAeUNwSWMx4YJ56aAFwAHgAgAG4AYgBkSKSAQQwLjM2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=W7C3ZbrhAZON9u8P_Kat4AQ&bih=551&biw=1280.
  • van Gogh Museum. (2023). “5 things you need to know about van Gogh’s Self Portraits”. https://www.vangoghmuseum.nl/en/art-and-stories/stories/all-stories/5-things-you-need-to-know-about-van-goghs-self-portraits.
  • Venturi, L. (2018). Resme nasıl bakılır?: Giotto’dan Chagall’a resim ve ressamlar (E. Ermert, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Williams, R. (1993). Kültür. (S. Aydın, Çev.). İmge Kitabevi.
  • Woodward, I. (2013). Maddi Kültürü Anlamak (F. B. Aydar, Çev.). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Yıldız Altın, K. (2019). Kült ve kültür arasında: Yeni bir kült tanımlamasına doğru. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 12(28), 1052-1068.
  • Zafer, C. (2021). Sosyal medya ve toplum. Literatür Yayınları.

Yeni Medya Ortamında Kanvas Tabloların Yapısöküm Okuması Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2024, , 90 - 115, 26.03.2024
https://doi.org/10.47998/ikad.1332119

Öz

Yeni medya ortamının sunmuş olduğu eğlence kültürleri çeşitli alanlara yöneliktir. Bu alanlardan biri de görsel sanatlar ve teknolojinin bir araya geldiği resim sanatıdır. Resim sanatının dijital ekranlarda kaybolan dokusu, sanatı biricik yapısından çıkardığı kadar mizahi yollarla yapılan çeşitlilik üzerinden onu basite indirgemiştir. Postmodern okumalar yapıldığında disiplinlerin birbiriyle etkileşimi sonucu eklektik bir yapıya bürünen resim sanatı, dijital yollarla ve bugüne özgü yorumlanarak yenilenmiş versiyonlarıyla çoğalmakta ve bir hayran/takipçi kitlesi yaratmaktadır. Yeniden üretimin parodize edilmiş biçimi olarak kanvas tablolar daha çok alanında öncü isimlerin öne çıkan çalışmalarıyla takipçi bağı kurmaktadır. Bu eserler yapıldığı zamanlardan günümüze gelen belirli bir tarza sahip, tanınır, kült ve popülerdirler. Yeni biçimleriyse, kaynağına sâdık ancak çeşitli objelerle ilişkilendirilerek bugüne ayak uydurmaları yolunda onları “içimizden biri”/yaşanır göstermektedir. Tüketim ve moda kültürü dijitalize edilen bu figürlerin yeni çağ biçimlerini pazarlamada sosyal medya üzerinden etkin kılmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, yeni medya ortamındaki kanvas tabloların yapım söküm metoduyla okunması üzerinedir. Çalışma sonucunda, mizahın silahıyla kendilerini vuran görsellerin yapıldığı zamandan bugüne süregelen eşzamanlı, kült, biricik değerinin basite indirgenerek gündeme ayak uydurduğu noktada metalaştığı, tek tipleştiği, standart ve homojen yapıya büründüğü görülmüştür.

Kaynakça

  • Academia de Dibujo y Pintura AD. (2015, January 3). El artista David Barton, mezcla diferentes personajes de la cultura pop con famosas obras de arte. [Status update]. Facebook. https://www.facebook.com/academiadartAD/posts/el-artista-david-barton-mezcla-diferentes-personajes-de-la-cultura-pop-con-famos/883257608389383/?locale=hi_IN.
  • “Aesthetic temalı laptop sticker”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/fec-reklam/aesthetic-temali-laptop-sticker-12-adet-p-245082454.
  • Akay, H. (2021). Yapısökümcü bakış tarzının gerçekleştirdiği büyük anlam ve eylem operasyonunu dil felsefesi üzerinden okumak. Akademik İncelemeler Dergisi, 16(2), 270-283.
  • Aktulum, K. (2016). Resimsel alıntı: Resimlerarası etkileşimler ve aktarımlar. Çizgi Kitabevi.
  • Aktulum, K. (2018). Sinema ve metinlerarasılık: Filmlerarası etkileşimler ve aktarımlar. Çizgi Kitabevi.
  • Aktulum, K. (2020). Metinlerarasılık/göstergelerarasılık. Kanguru Yayınları.
  • Alpgenart. [@alpgenart]. (2020, Kasım 17). “Tablo Saçmalatmaca”. Instagram. https://www.instagram.com/p/CHsD83Mn-Q5/.
  • Altınbaş Sarıgül, F. (2019). Popüler kültür; nedir? Ne değildir? Altınbaş Üniversitesi Yayınları.
  • Anday, M. C. (1984). Gelişen komedya. Adam Yayınları.
  • Arıtan, A. (1998). Renklerin dünyası. Arıtan Yayınevi.
  • Arruda, L. [@Monalinda]. (2023). Pinterest. https://br.pinterest.com/arrudalilian/monalinda/.
  • Artun, A. (Editör.). (2015). Çağdaş sanat ve kültüralizm: Kimlik ve estetik. İletişim Yayınları.
  • Avcı Tuğal, S. (2018). Oluşum süreci içinde dijital sanat. Hayalperest Yayınevi.
  • Aziz, A. (2011). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri ve teknikleri. Nobel Yayınları.
  • Bakır, U. (2017). Güzel ise “evet”: Reklam, ikna ve güzellik kültürü. Say Yayınları.
  • BBC. (2014, June 4). da Vinci’s demons to film third season in Swansea. https://www.bbc.com/news/uk-wales-south-west-wales-27696833.
  • Berger, A. A. (2012). Kültür eleştirisi: Kültürel kavramlara giriş (Ö. Emir, Çev.). Pinhan.
  • Berger, A. A. (2018). Medya çözümleme teknikleri (N. Pembecioğlu, Çev.). Nobel Yayınları.
  • Berger, J. (2003). Görme biçimleri (Y. Salman, Çev.). Metis Yayınları.
  • Bernard, M. (2002). Sanat, tasarım ve görsel kültür (G. Korkmaz, Çev.). Ütopya Yayınevi.
  • Bettelheim, B. (2019). Masalların büyüsü: Masalların işlenişi, önemi ve psikanalitik anlamları (G. Elibal, Çev.). İnkılâp Kitabevi.
  • Birol, E. (2023). Türkiye’de en çok ziyaret edilen pazaryeri web sitelerinin görsel tasarım süreci. İNİF E- Dergi, 8(1), 107-131.
  • Bocock, R. (2014). Tüketim (İ. Kutluk, Çev.). Dost Kitabevi Yayınları.
  • Boucher, G. (2016). Yeni bir bakışla: Adorno (Y. Başkavak, Çev.). Kolektif Kitap.
  • Burton, G. (1995). Görünenden fazlası: Medya analizlerine giriş (N. Dinç, Çev.). Alan Yayıncılık.
  • Can, A. (1996). Çocuk ve çizgi film. Öz Eğitim Yayınları.
  • Cereci, S. (2019). Sosyal medya: Çağlar, ağlar, bağlar. Onto Yayıncılık.
  • Compare, F. R. [@fernandorodriguezcompare]. (2021, Mayıs 14). “Versiones: Noche estrellada-Vincent van Gogh”. Instagram. https://www.instagram.com/p/CO2iKCnAUFj/?img_index=10.
  • de Rynck, P. (2020). Resim nasıl okunur: Eski ustalardan dersler (N. Karasu Gökçe ve S. Yüzgüller, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Deleuze, G. (2015). Anlamın mantığı (H. Yücefer, Çev.). Norgunk Yayınları.
  • Derrida, J. (1978). Writing and difference (A. Bass, Çev.). Routledge.
  • Dinar Dizdar, T. (2021). İç göç ve kültürler arası iletişimde çatışma; Bir Başkadır dizisi göstergebilimsel analizi. Egemia Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Medya ve İletişim Araştırmaları Hakemli E-Dergisi, (8), 48-71.
  • Dyhouse, C. (2015). Gösteriş: Kadınlar, tarih, feminizm (D. Akın, Çev.). Can Sanat Yayınları.
  • Eagleton, T. (2022). Mizah (M. Pekdemir, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • “Edvard Mscream Çığlık ve Mona Lisa…” (2023). AliExpress web sitesi. https://tr.aliexpress.com/item/1005005343761862.html.
  • “Edvard Munch - The Scream (Çığlık) tablosunun hikâyesi”. (2022). Artucky. https://artucky.com/blogs/blog/edward-munch-the-scream-ciglik-tablosunun-hikayesi#:~:text=Munch%2C%20ba%C5%9Far%C4%B1s%C4%B1z%20ve%20s%C4%B1k%C4%B1nt%C4%B1l%C4%B1%20zamanlar%C4%B1nda,olmak%20ile%20ilgili%20oldu%C4%9Fu%20vurgulanm%C4%B1%C5%9Ft%C4%B1r.
  • Erdoğan, İ. & Alemdar, K. (2010). Öteki kuram. Erk Yayınları.
  • Failunfailunmefailun. [@failunfailunM]. (2023, Temmuz 6). Life is a journey, not a destination! Enjoy the journey. [Tweet]. X. https://twitter.com/failunfailunM/status/1676914818727419905.
  • Failunfailunmefailun. [@failunfailunM]. (2018, Mayıs 29). The boy with pearl earring! #deadpool #ryanreynolds #deadpool2 #painting #drawing #vermeer [Tweet]. X. https://twitter.com/failunfailunm/status/1001461895046496257.
  • Failunfailunmefailun. [@failunfailunM]. (2018, Nisan 28). Weekend mood. Wishing you a happy weekend. #mood #mygang #weekend [Tweet]. X. https://twitter.com/failunfailunM/status/990192487586201600/photo/3.
  • Featherstone, M. (1996). Postmodernizm ve tüketim kültürü (M. Küçük, Çev.). Ayrıntı Yayınları.
  • Film Solucanı. (2018, Ağustos 26). Deadpool(?) İnci Küpeli Kız #deadpool. Facebook. https://www.facebook.com/filmsolucani/photos/a.934604329912119/1879455182093691/?type=3&mibextid=WC7FNe.
  • Gans, H. J. (2017). Popüler kültür ve yüksek kültür (E. Onaran İncirlioğlu, Çev.). Yapı Kredi Yayınları. “Global Icons: Betty Boop”. (2021). https://gammamedya.net/temsilcilikler/global-icons/betty-boop/.
  • Hatipler, M. (2016). Ekonomik boyutuyla görsel kültür ve kültür endüstrisi. Değişim Yayınları.
  • Hodge, S. (2022). Sanatın kısa öyküsü (D. Öztok, Çev.). Hep Kitap.
  • “İnci Küpeli Kız, 1665, kanvas tablo”. (2023). Hoghheim. https://hoghheim.com/collections/kanvas-tablo/products/inci-kupeli-kiz-1665-kanvas-tablo.
  • “İnci Küpeli Kız neon led tabela”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/akustik/inci-kupeli-kiz-neon-led-tabela-p-728768708.
  • “İnci Küpeli Kız Scarlett değil Tuba olmalıymış!”. (2016, Ekim 12). Sözcü. https://www.sozcu.com.tr/hayatim/magazin-haberleri/inci-kupeli-kiz-scarlett-degil-tuba-olmaliymis/.
  • İzgören, A. Ş. (1998). Dikkat vücudunuz konuşuyor! Türkiye’de beden dili, iş yaşamı ve renkler. Elma Yayınevi.
  • Jameson, F. (1991). Postmodernism, or, the Cultural Logic of Late Capitalism. Duke University Press.
  • Jenkins, H., Ford, S. & Green J. (2013). Spreadable media: Creating value and meaning in a networked culture. New York University Press.
  • “Jigsort puzzles: A time killer art puzzle!”. (2023). App Store Preview. https://apps.apple.com/tr/app/jigsort-puzzles/id1660835173.
  • “Kınayı Getir Aney”. (2023). Pinterest. https://tr.pinterest.com/pin/473018767097752443/. “Komik Mona Lisa karikatür posteri duvar sanatı…”. (2023). AliExpress web sitesi. https://tr.aliexpress.com/i/1005001640888020.html.
  • “Komik sanat van Gogh ve arkadaşlar…”. (2023). AliExpress web sitesi. https://tr.aliexpress.com/item/1005002394717181.html.
  • “Komik temalı Mona Lisa leke tutmaz kumaş duvar örtüsü duvar halısı tapestry”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/on-the-clouds/komik-temali-mona-lisa-leke-tutmaz-kumas-duvar-ortusu-duvar-halisi-tapestry-p-758440330.
  • Koose Home. [@koose.home]. (2023, Aralık21). “Six best friends living together for art/with frame”. Instagram. https://www.instagram.com/p/C1Hh-JDvMCX/.
  • “Kültür paperback”. (2023). Amazon. https://www.amazon.de/-/en/Raymond-Williams/dp/9755330224. Made By Dıço. [@made_by_dico]. (2023, Ocak 19). “İnci Küpeli Kız baskılı A5 düzenleyici diktim…”. Instagram. https://www.instagram.com/made_by_dico/.
  • “Marla Singer ahşap poster”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/hobishop/marla-singer-ahsap-poster-27x18-p-684575211.
  • “Masalsı geçmişe yolculuk, büyük boy poster, duvara asmalık, güzel, salon, mutfak, 70x100 poster”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/denizposter/masalsi-gecmise-yolculuk-buyuk-boy-poster-duvara-asmalik-guzel-salon-mutfak-70x100-poster-p-666788227.
  • “Mona Lisa, 1503, kanvas tablo”. (2023). Hoghheim. https://hoghheim.com/collections/kanvas-tablo/products/mona-lisa-1503-kanvas-tablo.
  • “Mona Lisa İnci Küpeli Kız The Starry Night kanvas tablo.” (2023). Thelucidlab. https://thelucidlab.com.tr/products/mona-lisa-i%CC%87nci-kupeli-kiz-the-starry-night-kanvas-tablo?utm_content=Facebook_UA&utm_source=facebook&variant=44067240345853&utm_medium=paid&campaign_id=120204196803930194&ad_id=120204196804000194.
  • “Mona Lisa’yı rehin alan van Gogh”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/movas-sanat/mona-lisa-yi-rehin-alan-van-gogh-elmas-mozaik-tablo-mozaik-puzzle-40x53cm-e20203699m-p-454972756.
  • Navaro-Yaşın, Y. (2022). Kimlik piyasası: Metalar, İslamcılık, Laiklik. İçinde D. Kandiyoti & A. Saktanber (Editörler), Kültür fragmanları: Türkiye’de gündelik hayat. (ss. 229-258). Metis Yayınları.
  • “Oversize t-shirt unisex”. (2023). Trendyol web sitesi. https://www.trendyol.com/pd/saw/oversize-t-shirt-unisex-p-706734333.
  • Pankhurst, A. & Hawksley, L. (2018). Sanatı büyük yapan nedir? Açıklamalı 80 başyapıt. (S. Yüzgüller ve G. C. Altun, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Rifat, M. (2014). Göstergebilimin ABC’si. Say Yayınları.
  • “Scream-Munch”. (2023). Pinterest. https://tr.pinterest.com/pin/688910074233898671/.
  • Sekmen, M. (2019). “Postmodernizm ve medya”, İletişim Kuramları. https://adm.ataaof.edu.tr/pdf.aspx?du=aKAF20pQ4SpQ6r2nyi211Q==#:~:text=Postmodern%20toplum%20Giddens'%C4%B1n%20da,ayr%C4%B1lmaz%20bir%20b%C3%BCt%C3%BCnl%C3%BC%C4%9F%C3%BC%20oldu%C4%9Fu%20g%C3%B6r%C3%BClmektedir.
  • “Self Portrait, 1889, kanvas tablo”. (2023). Hoghheim. https://hoghheim.com/products/self-portrait-1889-kanvas-tablo?_pos=1&_sid=40f7689a3&_ss=r.
  • Smith, P. (2007). Kültürel kuram (S. Güzelsarı ve İ. Gündoğdu, Çev.). Babil Yayınları.
  • Smith, P. & Riley, A. (2021). Kültürel kurama giriş (S. Güzelsarı ve İ. Gündoğdu, Çev.). Dipnot Yayınları.
  • “Spoof fun Mona Lisa drinking beer canvas painting posters and prints quadros wall art Picture for living room home decor cuadros”. (2023). Amazon. https://www.amazon.co.uk/Drinking-Painting-Posters-Quadros-Picture/dp/B099NDCXDN.
  • Şakı Aydın, O. (2018). Arenadan ekrana şöhret kültürü. İmge Kitabevi.
  • Şaylan, G. (2002). Postmodernizm. İmge Kitabevi.
  • “The Scream 1893, kanvas tablo.” (2023). Hoghheim. https://hoghheim.com/collections/kanvas-tablo/products/the-scream-1893-kanvas-tablo.
  • “Ünlü ressamların popüler tabloları”. (2024). Google Görseller. https://www.google.com/search?q=%C3%BCnl%C3%BC+ressamlar%C4%B1n+pop%C3%BCler+tablolar%C4%B1&tbm=isch&ved=2ahUKEwj6-uP14YKEAxWThv0HHXxTC0wQ2-cCegQIABAA&oq=%C3%BCnl%C3%BC+ressamlar%C4%B1n+pop%C3%BCler+tablolar%C4%B1&gs_lcp=CgNpbWcQAzoFCAAQgAQ6CAgAEIAEELEDOgsIABCABBCxAxCDAToOCAAQgAQQigUQsQMQgwE6DQgAEIAEEIoFEEMQsQM6CggAEIAEEIoFEEM6BggAEAUQHjoGCAAQCBAeUNwSWMx4YJ56aAFwAHgAgAG4AYgBkSKSAQQwLjM2mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWfAAQE&sclient=img&ei=W7C3ZbrhAZON9u8P_Kat4AQ&bih=551&biw=1280.
  • van Gogh Museum. (2023). “5 things you need to know about van Gogh’s Self Portraits”. https://www.vangoghmuseum.nl/en/art-and-stories/stories/all-stories/5-things-you-need-to-know-about-van-goghs-self-portraits.
  • Venturi, L. (2018). Resme nasıl bakılır?: Giotto’dan Chagall’a resim ve ressamlar (E. Ermert, Çev.). Hayalperest Yayınevi.
  • Williams, R. (1993). Kültür. (S. Aydın, Çev.). İmge Kitabevi.
  • Woodward, I. (2013). Maddi Kültürü Anlamak (F. B. Aydar, Çev.). Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • Yıldız Altın, K. (2019). Kült ve kültür arasında: Yeni bir kült tanımlamasına doğru. Motif Akademi Halkbilimi Dergisi, 12(28), 1052-1068.
  • Zafer, C. (2021). Sosyal medya ve toplum. Literatür Yayınları.
Toplam 82 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Murat Birol 0000-0001-6559-9403

Yayımlanma Tarihi 26 Mart 2024
Gönderilme Tarihi 24 Temmuz 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Birol, M. (2024). Yeni Medya Ortamında Kanvas Tabloların Yapısöküm Okuması Üzerine Bir İnceleme. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi(66), 90-115. https://doi.org/10.47998/ikad.1332119