Çalışma 2011 genel seçimleri örneğinde AKP ve CHP televizyon siyasal
reklamlarında kadın söylemi ve kadın imgelerini incelemek amacıyla tasarlanmıştır.
Çalışmada öncelikle siyasi partilerin parti programları ve seçim beyannameleri içinde
yer alan kadın söyleminin ana temaları belirlenmiştir. Siyasi partilerin ideolojilerini
barındıran söylemde kadın ve kadının önemi geleneksel ve modern koşullarla gelen rollerle
betimlenmektedir. İzlenimci/betimleyici içerik analizi yöntemi kullanılan çalışmada
kadın imgeleri ile siyasal söylem, söylemin ana vurgusunu taşıyıp taşımadığı ölçeğinde,
ilişkilendirilmiştir. Seçilen örneklem ve çalışma birimi üzerinde yapılan analizde kadım
imgelerinin siyasal söylemi yansıtan bir karakter taşıdığı gözlemlenmiştir.
The study is designed to examine discourse of women and images of women in
political advertisements on television of AKP and the CHP in the case analysis in 2011
general elections. In the study primarily the main theme of discourse of women in the
party programs and election declarations of political parties have been determined. In the
discourse which contain the ideology of political parties women and women’s importance
is described with roles from traditional and modern conditions. In the study in which
impressionist/descriptive content analysis method is used, images of women and political
discourse are associated in the scale of carrying or not carrying the main emphasis of
discourse. In the analysis on chosen sample and working unit it is observed that woman
images have the characteristics of reflecting the discourses of political parties
Discourse of Women The Images of Women Television Political Advertisements
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 41 |