Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Gazetecilik Eğitiminin Bilginin Gelişimi Temelinde Çözümlenmesi

Yıl 2015, Sayı: 41, 39 - 63, 31.12.2015

Öz

Bu çalışma Türkiye’de gazetecilik eğitiminin kullandığı bilgi kaynaklarını tespit etmeyi amaçlamaktadır. Bu kaynakları güncellikleri ve bilimsellikleri ile ilgili olarak iki boyutta ele almaktadır. Bu amaçla, doktora çalışmalarını değerlendirecek bir içerik analizi tasarlanmıştır. Bu araştırma ilk olarak doktora tezlerinin nitel ve nicel özelliklerini ve biyografik kaynakların türlerini araştırmıştır. Bu amaçla değişkenler kaynakçayı değerlendirmek için uygun ölçeklerde tasarlanmışlardır. Değişkenler kaynakların türleri, menşei, yayın tarihi, yayın başlıkları ve yayın içeriklerini türlerini kapsamaktadır.

Araştırma verileri Türkiye’deki gazetecilik eğitiminin küresel akademik tartışmalar içindeki konumunu belirleme amacıyla profilini çıkarmak için çözümlenmiştir.

Kaynakça

  • Güzel, Cemal (Der.,Çev.) (1998). Sağduyu Filozofu: Popper, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Kuhn, Thomas S. (2014). Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Çev.: Nilüfer Kuyaş, Ankara: Kırmızı Yayınları
  • Magee, Bryan (1990). Karl Popper’ın Bilim Felsefesi ve Siyaset Kuramı, İkinci Baskı, Çev.:Mete Tunçay, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Özcan, Zeki (2012). Viyana Çevresi Üzerine, Ankara: Birleşik.
  • Popper, Karl (2002). Conjecture and Restutations, 8. Baskı, London ve New York: Routledge.
  • Popper, Karl (2009). The Two Fundamental Problems of the Theory of Knowledge, London ve New York: Routledge.
  • Sunar, İlkay (2008). Düşün ve Toplum, 4.Baskı, İstanbul: Doruk.
  • Ural Şafak (2006).Pozitivist Felsefe, İkinci Baskı, İstanbul: Say.
  • Wittgenstein, Ludwig (2006) Tractatus Logico-Philosophicus, İstanbul: Metis.
  • Wallace, Walter L. (2009).The Logic of Science in Sociology, İkinci Baskı, New Brunswick; London: AldineTransaction

Analyzing Journalism Education in Turkey on the Basis of Growing Knowledge.

Yıl 2015, Sayı: 41, 39 - 63, 31.12.2015

Öz

This study aims to determine the knowledge source using journalism education in Turkey. Those sources have two dimensions concerning actuality and being scientific. For this purpose, the content analysis, to inquire doctoral dissertation, had been designed. This research primarily inquired quantitative and qualitative attributes of doctoral dissertations and the types of their bibliographic research. For this purpose variables have been designed in appropriate scales to evaluate bibliography. Variables involve types, origins, publication date, publication titles of bibliographic sources and the type of publication contents.

Research data has been analyzed to portrait the journalism education in Turkey with the intention of defining its academic status in global academic debates.

Kaynakça

  • Güzel, Cemal (Der.,Çev.) (1998). Sağduyu Filozofu: Popper, Ankara: Bilim ve Sanat Yayınları
  • Kuhn, Thomas S. (2014). Bilimsel Devrimlerin Yapısı, Çev.: Nilüfer Kuyaş, Ankara: Kırmızı Yayınları
  • Magee, Bryan (1990). Karl Popper’ın Bilim Felsefesi ve Siyaset Kuramı, İkinci Baskı, Çev.:Mete Tunçay, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Özcan, Zeki (2012). Viyana Çevresi Üzerine, Ankara: Birleşik.
  • Popper, Karl (2002). Conjecture and Restutations, 8. Baskı, London ve New York: Routledge.
  • Popper, Karl (2009). The Two Fundamental Problems of the Theory of Knowledge, London ve New York: Routledge.
  • Sunar, İlkay (2008). Düşün ve Toplum, 4.Baskı, İstanbul: Doruk.
  • Ural Şafak (2006).Pozitivist Felsefe, İkinci Baskı, İstanbul: Say.
  • Wittgenstein, Ludwig (2006) Tractatus Logico-Philosophicus, İstanbul: Metis.
  • Wallace, Walter L. (2009).The Logic of Science in Sociology, İkinci Baskı, New Brunswick; London: AldineTransaction
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular İletişim ve Medya Çalışmaları
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Cem Yaşın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Gönderilme Tarihi 25 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Sayı: 41

Kaynak Göster

APA Yaşın, C. (2015). Türkiye’de Gazetecilik Eğitiminin Bilginin Gelişimi Temelinde Çözümlenmesi. İletişim Kuram Ve Araştırma Dergisi, 2015(41), 39-63.