Uluslararasılaşmanın Yansımaları: Avrupa Birliği Değişim Programlarının Hemşirelik Eğitimine Etkileri
Özet (≤250 KELİME)
Hemşirelik eğitim sisteminin küreselleşmesiyle birlikte bilimsel gelişmeler hemşireleri değişime ve yeniliğe zorlamaktadır. Hemşirelik eğitiminde uluslararasılaşma sonucu öğrenciler ve akademik personel, eğitim ve mesleki becerilerini geliştirebilmek için göç etmektedir. Bu makalede, AB değişim programlarıyla başka ülkelere giden hemşirelik öğrencileri ve akademik personellerin farklı kültürlerde yaşam deneyimleri kapsamında programların yararlılıkları ve güçlükleri incelenmiş, Türkiye’deki hemşirelik öğreniminin uluslararasılaşma bağlamında gelecekteki durumu değerlendirilmiştir. Değişim programları ile sosyal ve kültürel tanı(n)ma, kişilik gelişimi, iletişim ve bilgisinin artırma gibi bireysel düzeyde olabildiği gibi, mesleki ve akademik gelişim, ülkelerarası bağlantılar, ülkeye parasal kaynak sağlama, araştırma ve öğretim yöntemlerini güçlendirme gibi eğitimle ilgili yararlar sağlanabilmektedir. Buna ek olarak sağlık sistemlerini tanıma, mesleki bağlantılar kurabilme ve transkültürel bakım verebilme olanağı da olabilmektedir. Gidilen ülkeye kabul süreci, yasal mevzuat eksikliği, ders programları ve alt yapıyla ilgili akademik sorunlar sosyal, kültürel ve ekonomik güçlükler, öğrenci ve akademik personelin olumsuzluk yaşamasına neden olan durumlardır. Sorunların çözümlenmesinde ülkelerarası işbirliğinin güçlendirilmesi, parasal sorunların giderilmesi ve değişim öncesi, gidilen ülkenin kültürünün eğitim programları ile tanıtılmasının yararlı olabileceği düşünülmektedir.
Anahtar
Kelimeler: (3-5 Kelime): Avrupa Birliği, Meslek Hareketliliği, Eğitim, Hemşirelik, Çok Kültürlülük.
Reflections of Internationalization: The Impact of European Union Exchanging Programs on Nursing Education
Abstract (≤250 WORDS)
Scientific developments force the nurses to change and innovation along with the globalization of nursing education system. The result of internationalization in nursing education students and staff is to migrate in order to improve training and professional skills. In this article, the benefits and challenges of EU exchange programs that nursing students and staff experienced in different cultures were examined and the future
of nursing education in Turkey has been evaluated through the internationalization. The exchange program can provide individual benefits such as social and cultural recognition, personality development, communication, increasing knowledge and also educational benefits such as professional and academic development, links between countries, countries to provide financial resources, to strengthen their research and teaching methods. In addition, opportunities like recognition of the health care system, establishing professional connections, and providing transcultural nursing care
may occur. Academic problems related to admission process, the lack of legislation, related to the curriculum and infrastructure, social, cultural and economic difficulties are negative experience situations for the students and academic staff. Strengthening collaboration between countries in resolving problems, overcoming the financial problems, introducing training programs of destination countries would be thought to
be useful before exchange.
Keywords:
(3-5
Words): European Union, Career Mobility, Education, Nursing, Multiculturalism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Ocak 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1 |
Licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.