Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A FIELD RESEARCH IN DENIZLI PROVINCE REGARDING APPROACHES OF ACCOUNTING PROFESSIONALS TOWARDS 3+1 ON-THE JOB-TRAINING MODEL

Yıl 2018, , 102 - 110, 01.06.2018
https://doi.org/10.25204/iktisad.353499

Öz

3+1 on-the-job
training programs have been developed in order to enable the students of
Accounting Department of Vocational School to work as more qualified and
desired individuals in business life. Accounting professionals and occupational
chambers also have important duties in the process of recruiting trainees who should
be seen as future representatives of the accounting profession as qualified
individuals. The purposes of this research are to examine the approach to
accounting profession members' 3+1 on-the-job training program, to put forth
expectations and to offer solutions that can meet these expectations. The
research was applied to accounting professionals who have been in Denizli city centre
for at least 10 years. As a result of the research, the most important
expectations of the accounting professions from the trainees are on the plan of
document system, package program knowledge, pre-accounting, responsibility and
ethics. In addition to the 3+1 on-the-job training program, professional
chambers of accounting profession members in the interactive educational
environments are introduced to this program to be independent of time and
space, and also to obtain the results as quickly as possible.

Kaynakça

  • Akşit, A., Arpat, B. ve Kalfa, V. R. (2016). “Bir İşveren-Öğrenci Buluşması Modeli-Meslek Yüksekokullarında İşbaşı Eğitim Programında Öğrenci Algılarının Belirlenmesi: Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”, 2. Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, 12-14 Ekim 2016, Bilecik, 1099-1108.
  • Arpat, B., Kalfa, Ö. G. V. R., Akşit, Ö. G. A. ve Çamurdan, B. (2017). “Meslek Yüksekokullarında Nitelikli Ara Eleman İhtiyacını Karşılamada Yeni Arayışlar: 3+ 1 İşbaşı Eğitim Modeli Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”. Çalışma İlişkileri Dergisi, 8(2):76-94.
  • Arpat, B., Tokbaş, M., Çamurdan, B. ve Akşit, A. (2017). “Meslek Yüksekokullarında 3+1 Eğitim Modeli Stajlarında Yapılan İş Teklifleri Üzerine Bir Araştırma: Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”. International Journal of Academic Value Studies, 3(14):1-11.
  • Atalı, G., Özkan, S. S., Sarıbıyık, M. ve Karayel, D. (2016). “Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında Uygulanan Uygulamalı Eğitim Modellerinin İncelenmesi”, 5th International Vocational Schools Symposium-Prizren, 18-20.Mayıs.2016, 276-281.
  • Fidan, M. E. ve Subaşı, Ş. (2014). “Muhasebe Meslek Mensubu Adaylarının Etik Algıları: İstanbul İli Örneği”. Journal of Accounting & Finance, (64): 111-129.
  • Gümüş, İ. (2016). “Meslek Liseleri ve Meslek Yüksekokullarındaki Öğrencilere Uygulamalı İşyeri Eğitimle Kazandırılan Becerilerin Niteliksel Açıdan Değerlendirilmesi”, ISVET 2016 (International Symposium on Post-Secondary Vocational Education and Training), 12-15.Ekim.2016, Hitit Üniversitesi, 304-315.
  • Karadeniz, O., Karadeniz, H. K., Kocaalan, M. L. ve Arpat, B. (2013). Mesleki Eğitim Kurslarına Katılanların İşgücü Piyasasındaki Durumu Araştırması, ILO Türkiye Ofisi, Ankara.
  • Karadeniz, O. ve Kumaş, H. (2016). “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İstihdam Edilebilirliğini arttırmada Mesleki Uygulamalar Dersi (3+1 Programlarının) ile İŞKUR İşbaşı Eğitim Programlarının Rolü: Honaz MYO Örneği”, UMYOS, 5. International Vocational Schools Symposium, 18-20.Mayıs, 750-758.
  • Kutlu, H. A. (2008). “Muhasebe meslek mensupları ve çalışanlarının etik ikilemleri: Kars ve Erzurum illerinde bir araştırma”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 63(02): 143-170.
  • Özsoy, C. E., (2015). “Mesleki Eğitim-İstihdam İlişkisi: Türkiye’de Mesleki Eğitimin Kalitesi ve Kantitesi Üzerine Düşünceler”. Electronic Journal of Vocational Colleges – Aralık.2015, 4. UMYOS Özel Sayısı: 173-181.
  • Öztürk, V., Koçyiğit, S. Ç., ve Bal, E. Ç. (2011). “Muhasebe meslek mensuplarının mesleki tükenmişlik düzeyleri ile işe bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştırma: Ankara ili örneği”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1) 2011: 84-98.
  • Türk, K., Bakkal, S. ve Türk, D. (2016). “Meslek Yüksekokullarında Yeni Bir Model Olarak Uygulanan 3+1 Mesleki Uygulama Modelinin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi SAÜ Ali Fuat Cebesoy MYO Örneği”, ISVET 2016, 12-15.Ekim.2016, Hitit Üniversitesi, 249-254.
  • Yereli, A. B. (2006). Muhasebe meslek mensupları anketi: mesleki profil, sorunlar, çözüm önerileri. http://www.alomaliye.com/ agustos_06/meslek_mensuplari_anketi.pdf, 29.09.2017.
  • Yılmaz, A. ve Çetin, A. (2016). “İşyerinde Uygulamalı Eğitimin Genel Başarı Durumlarına Etkisi: Sakarya Meslek Yüksekokulu Örneği”, ISVET 2016, 12-15.Ekim.2016, Hitit Üniversitesi, 508-513.
  • YÖK, Yükseköğretim Kurumu, http://yok.gov.tr/web/guest/uretim-reformu-paketi-resmi-gazetede-yayimlandi (Erişim: 29 Eylül.2017). 3568 Sayılı serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu. Madde 1.

MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI

Yıl 2018, , 102 - 110, 01.06.2018
https://doi.org/10.25204/iktisad.353499

Öz

Meslek Yüksekokulu Muhasebe bölümü
öğrencilerinin iş hayatında daha donanımlı ve aranan nitelikte bireyler olarak
çalışabilmeleri için 3+1 işbaşı eğitimi programları geliştirilmiştir. Muhasebe
mesleğinin gelecekteki temsilcileri olarak görülmesi gereken stajyerlerin,
nitelikli bireyler olarak mesleğe kazandırılması aşamasında muhasebe meslek mensuplarının
ve meslek odalarının da önemli görevleri vardır. Bu araştırmanın amacı;
muhasebe meslek mensuplarının 3+1 işbaşı eğitimi programına yaklaşımını
incelemek, beklentilerini ortaya koymak ve bu beklentileri karşılayabilecek
çözüm önerileri sunmaktır. Araştırma Denizli il merkezinde en az 10 yıl
faaliyet gösteren muhasebe meslek mensuplarına uygulanmıştır. Araştırma
sonucunda muhasebe meslek mensuplarının stajyerlerden en önemli beklentileri
belge düzeni, paket program bilgisi, ön muhasebe, sorumluluk ve etik ile ilgili
yeterlilikleri ön plana çıkmaktadır. Ayrıca 3+1 işbaşı eğitimi programı ile
ilgili meslek odaların İnteraktif eğitim ortamlarında muhasebe meslek
mensuplarına bu programın tanıtılarak zaman ve mekândan bağımsız olmasının
yanında ihtiyaç halinde hızlı ulaşılmasının sağlanması gibi sonuçlar elde
edilmiştir.

Kaynakça

  • Akşit, A., Arpat, B. ve Kalfa, V. R. (2016). “Bir İşveren-Öğrenci Buluşması Modeli-Meslek Yüksekokullarında İşbaşı Eğitim Programında Öğrenci Algılarının Belirlenmesi: Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”, 2. Uluslararası Osmaneli Sosyal Bilimler Kongresi, 12-14 Ekim 2016, Bilecik, 1099-1108.
  • Arpat, B., Kalfa, Ö. G. V. R., Akşit, Ö. G. A. ve Çamurdan, B. (2017). “Meslek Yüksekokullarında Nitelikli Ara Eleman İhtiyacını Karşılamada Yeni Arayışlar: 3+ 1 İşbaşı Eğitim Modeli Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”. Çalışma İlişkileri Dergisi, 8(2):76-94.
  • Arpat, B., Tokbaş, M., Çamurdan, B. ve Akşit, A. (2017). “Meslek Yüksekokullarında 3+1 Eğitim Modeli Stajlarında Yapılan İş Teklifleri Üzerine Bir Araştırma: Honaz Meslek Yüksekokulu Örneği”. International Journal of Academic Value Studies, 3(14):1-11.
  • Atalı, G., Özkan, S. S., Sarıbıyık, M. ve Karayel, D. (2016). “Türkiye’de Yükseköğretim Kurumlarında Uygulanan Uygulamalı Eğitim Modellerinin İncelenmesi”, 5th International Vocational Schools Symposium-Prizren, 18-20.Mayıs.2016, 276-281.
  • Fidan, M. E. ve Subaşı, Ş. (2014). “Muhasebe Meslek Mensubu Adaylarının Etik Algıları: İstanbul İli Örneği”. Journal of Accounting & Finance, (64): 111-129.
  • Gümüş, İ. (2016). “Meslek Liseleri ve Meslek Yüksekokullarındaki Öğrencilere Uygulamalı İşyeri Eğitimle Kazandırılan Becerilerin Niteliksel Açıdan Değerlendirilmesi”, ISVET 2016 (International Symposium on Post-Secondary Vocational Education and Training), 12-15.Ekim.2016, Hitit Üniversitesi, 304-315.
  • Karadeniz, O., Karadeniz, H. K., Kocaalan, M. L. ve Arpat, B. (2013). Mesleki Eğitim Kurslarına Katılanların İşgücü Piyasasındaki Durumu Araştırması, ILO Türkiye Ofisi, Ankara.
  • Karadeniz, O. ve Kumaş, H. (2016). “Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin İstihdam Edilebilirliğini arttırmada Mesleki Uygulamalar Dersi (3+1 Programlarının) ile İŞKUR İşbaşı Eğitim Programlarının Rolü: Honaz MYO Örneği”, UMYOS, 5. International Vocational Schools Symposium, 18-20.Mayıs, 750-758.
  • Kutlu, H. A. (2008). “Muhasebe meslek mensupları ve çalışanlarının etik ikilemleri: Kars ve Erzurum illerinde bir araştırma”. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 63(02): 143-170.
  • Özsoy, C. E., (2015). “Mesleki Eğitim-İstihdam İlişkisi: Türkiye’de Mesleki Eğitimin Kalitesi ve Kantitesi Üzerine Düşünceler”. Electronic Journal of Vocational Colleges – Aralık.2015, 4. UMYOS Özel Sayısı: 173-181.
  • Öztürk, V., Koçyiğit, S. Ç., ve Bal, E. Ç. (2011). “Muhasebe meslek mensuplarının mesleki tükenmişlik düzeyleri ile işe bağlılık arasındaki ilişkiyi belirlemeye yönelik bir araştırma: Ankara ili örneği”. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 12 (1) 2011: 84-98.
  • Türk, K., Bakkal, S. ve Türk, D. (2016). “Meslek Yüksekokullarında Yeni Bir Model Olarak Uygulanan 3+1 Mesleki Uygulama Modelinin Öğrenciler Tarafından Değerlendirilmesi SAÜ Ali Fuat Cebesoy MYO Örneği”, ISVET 2016, 12-15.Ekim.2016, Hitit Üniversitesi, 249-254.
  • Yereli, A. B. (2006). Muhasebe meslek mensupları anketi: mesleki profil, sorunlar, çözüm önerileri. http://www.alomaliye.com/ agustos_06/meslek_mensuplari_anketi.pdf, 29.09.2017.
  • Yılmaz, A. ve Çetin, A. (2016). “İşyerinde Uygulamalı Eğitimin Genel Başarı Durumlarına Etkisi: Sakarya Meslek Yüksekokulu Örneği”, ISVET 2016, 12-15.Ekim.2016, Hitit Üniversitesi, 508-513.
  • YÖK, Yükseköğretim Kurumu, http://yok.gov.tr/web/guest/uretim-reformu-paketi-resmi-gazetede-yayimlandi (Erişim: 29 Eylül.2017). 3568 Sayılı serbest Muhasebecilik, Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanunu. Madde 1.
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Ekonomi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Emin Yürekli 0000-0001-7845-0878

Bülent Arpat 0000-0002-3512-9969

Burak Çamurdan Bu kişi benim 0000-0002-4342-2946

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2018
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018

Kaynak Göster

APA Yürekli, E., Arpat, B., & Çamurdan, B. (2018). MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, 3(6), 102-110. https://doi.org/10.25204/iktisad.353499
AMA Yürekli E, Arpat B, Çamurdan B. MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İKTİSAD. Haziran 2018;3(6):102-110. doi:10.25204/iktisad.353499
Chicago Yürekli, Emin, Bülent Arpat, ve Burak Çamurdan. “MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 3, sy. 6 (Haziran 2018): 102-10. https://doi.org/10.25204/iktisad.353499.
EndNote Yürekli E, Arpat B, Çamurdan B (01 Haziran 2018) MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 3 6 102–110.
IEEE E. Yürekli, B. Arpat, ve B. Çamurdan, “MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI”, İKTİSAD, c. 3, sy. 6, ss. 102–110, 2018, doi: 10.25204/iktisad.353499.
ISNAD Yürekli, Emin vd. “MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. İktisadi İdari ve Siyasal Araştırmalar Dergisi 3/6 (Haziran 2018), 102-110. https://doi.org/10.25204/iktisad.353499.
JAMA Yürekli E, Arpat B, Çamurdan B. MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İKTİSAD. 2018;3:102–110.
MLA Yürekli, Emin vd. “MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI”. İktisadi İdari Ve Siyasal Araştırmalar Dergisi, c. 3, sy. 6, 2018, ss. 102-10, doi:10.25204/iktisad.353499.
Vancouver Yürekli E, Arpat B, Çamurdan B. MUHASEBE MESLEK MENSUPLARININ 3+1 İŞBAŞI EĞİTİMİ MODELİNE YAKLAŞIMLARI: DENİZLİ İLİNDE BİR ALAN ARAŞTIRMASI. İKTİSAD. 2018;3(6):102-10.


Creative Commons Lisansı

Bu dergide yayınlanan tüm makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.