BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2014, , 1473 - 1492, 03.11.2014
https://doi.org/10.17051/io.2014.56482

Öz

The purpose of the present study is to determine whether there is a relationship between the preservice teachers’ educational beliefs and their tendency to think critically. Moreover, the study also looks at whether the critical thinking tendency varies depending on the variables such as gender, the classroom attended, department, the state of book reading habit, and mother and father’s education level. The population of this research employing a survey model consists of 908 pre-service teachers of all the departments of the Education Faculty of Ankara University. The data collection instruments of the study are “California Critical Thinking Disposition Inventory” and “Educational Beliefs Scale”. Pearson Moments Product Correlation Coefficient, ttest, and ANOVA were used in the analysis of the data. The findings of the study revealed that there were significant relations between the sub-dimensions of the Educational Beliefs Scale and the Critical Thinking Disposition Inventory.

Kaynakça

  • Acun, İ., Demir, M. & Göz, N. L. (2010). Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık Yeterlilikleri ile Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişki. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 107-1
  • Adanur-Kudal, Z. & Altun, T. (2012). Birleştirilmiş Sınıflarda Yapılandırmacı Yaklaşımın Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 5 (8), 89-109.
  • Akar, Ü. (2007). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyon.
  • Akkurt, D. (2001). “Düşünme ve Yaratıcılık”. [Online]: http://www.ak-kurt.com/dy.html. adresinden 02013 tarihinde indirilmiştir.
  • Alkın, S. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin ‘Eleştirel Düşünmeyi Destekleme Davranışlarının’ Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Alper, A. (2010). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri. Eğitim ve Bilim, 35 (158), 1427
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Oğuz, A. (2012). İlköğretim ve Ortaöğretim Okulu Öğretmenlerinin Eğitim İnançları. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 1-19.
  • Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. (2013). 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Lisans Ders Programları. [Online]: http://www.education.ankara.edu.tr/?p=1743. adresinden 2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Aral, H. (2005). Devlet Ve Özel Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Elazığ.
  • Argon, T. & Selvi, Ç. (2011). Öğretmen adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Çatışma Yönetimi Stilleri. Journal of Educational and Instructional Studies in The World, 1 (1), 93
  • Arke, E. T. (2005). Media Literacy and Critical Thinking: Is There a Connection? Unpublished Doctoral Dissertation. Duquesne University. Pittsburg.
  • Arslan. A. (2011). İlköğretim Okullarında Farklı Öğrenme Ortamlarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Uygunluğunun Karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Nisan Sayısı.
  • Ay, Ş. & Akgül, H. (2008). Eleştirel Düşünme Gücü ile Cinsiyet, Yaş ve Sınıf Düzeyi. Düzce Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, 1 (2), 65-75.
  • Aybek, B. (2006). Konu ve Beceri Temelli Eleştirel Düşünme Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimi ve Düzeyine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Aybek, B. & Çelik, M. (2007). Watson-Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeği’nin (WGEAYGÖ) Üniversite İkinci, Üçüncü ve Dördüncü Sınıf İngilizce Bölümü Öğretmen Adayları Üzerindeki Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 101-112.
  • Bandura, A. (1977). Self-eficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change. Psychological Review, 84 (2), 191-215.
  • Başaran, İ. (1978). Eğitime Giriş. Ankara: Bimaş Matbaacılık.
  • Bauch, P. A. (1982). Relationships Between a Typology of Teacher Educational Beliefs and Three Domains of The Elementary Classroom Curriculum. A Study of Schooling Technical Report No. (ERIC Document Reproduction Service No. ED269346)
  • Beşoluk, Ş. & Önder, İ. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9 (2), 679-693.
  • Beyer, B. K. (1985). Critical Thinking: What Is It? Social Education, 49, 270-276.
  • Biçer, B., Er, H. & Özel, A. (2013) Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri Arasındaki İlişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (3), 229-242.
  • Brookhart, S. M. & Freeman, D. J. (1992). Characteristics of Entering Teacher Candidates. Review of Educational Research, 62, 37-60.
  • Buchmann, M. (1984). The Use of Research Knowledge in Teacher Education and Teaching. American Journal of Education, 93, 421-439.
  • Certel, Z., Çatıkkaş, F. & Yalçınkaya, M. (2011). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ ile Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13 (1), 74-81.
  • Clark, C. M. (1988). Asking The Right Questions about Teacher Preparation: Contributions of Research on Teaching Thinking. Educational Researcher, 17 (2), 5-12.
  • Coşkun, M. K. (2013). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri (İlahiyat-Eğitim DKAB Karşılaştırması). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 143-162.
  • Çekiç, S. (2007). Matematik Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Gücü Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Çelik, F. & Güven, M. (2011). 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında Sorumluluk, Estetik ve Doğal Çevreye Duyarlılık Değerlerinin Kazandırılmasına İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Değerler Eğitimi Sempozyumu: Sosyal ve Kuramsal Yönleriyle Değerler Eğitimi. Osmangazi Üniversitesi. 26-28 Ekim 2011. Eskişehir.
  • Çiçek Sağlam, A. & Büyükuysal, E. (2013). Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri ve Buna Yönelik Engellere İlişkin Görüşleri. International Journal of Human Sciences, 10 (1), 258-278.
  • Çiftçi, S., Sünbül, A. M. & Köksal, O. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Düzenlenmiş Mevcut Programa İlişkin Yaklaşımlarının ve Uygulamalarının Eğitim Müfettişlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 281-295.
  • Çoban, A. (2004). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Sürecine İlişkin Felsefi Tercihlerini Değerlendirme. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. 6-9 Temmuz 200 Malatya. ss. 1-11
  • Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları ile Araştırma Kaygıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41 (1), 47-67.
  • Çubukcu, Z. (2006). Türk Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5 (4), 22-36
  • Demir, S. & Şahin, S. (2009). İlköğretim Okullarında 1-5. Sınıflarda Yapılandırmacılık Yaklaşımına Göre Oluşturulan Eğitim Programlarının Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar. Journal of Qafqaz University, 26 (1) 158-171
  • Derelioğlu, Y. (2005). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme ile Epistemolojik İnanç Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28–30 Eylül 2005. Denizli.
  • Doğanay, A., Akbulut-Taş, M. & Erden, Ş. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Bir Güncel Tartışmalı Konu Bağlamında Eleştirel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 511-546.
  • Doğanay, A. & Sarı, M. (2003). İlköğretim Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Eğitim Felsefelerine İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (3), 321-339.
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 203-224.
  • Duman, B. & Ulubey, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Öğretim Teknolojilerini ve İnterneti Kullanma Düzeylerine Etkisi ile İlgili Görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 95-114.
  • Duru-Öcal, S. (2007). Öğretmen ve Yöneticilerinin Varoluşçu Okul Yönetimine Yaklaşımlarının İncelenmesi (İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Dutoğlu, G. & Tuncel, M. (2008). Aday Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Duygusal Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 11-32.
  • Eggen, P. D. (2006). Strategies and Models for Teachers: Teaching Content and Thinking Skills. Boston: Pearson/Allyn and Bacon.
  • Ekinci, Ö. (2009). Öğretmen Adaylarının Empatik ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Ekiz, D. (2005). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımlarına İlişkin Eğilimlerinin Karşılaştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 1-11.
  • Ekiz, D. (2007). Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımları Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-12.
  • Emir, S. (2012). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 34-57.
  • Emir, S. (2013). Öğretmenlerin Düşünme Stillerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerini Yordama Gücü (İstanbul-Fatih Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13 (1), 325-347.
  • Ennis, R. H. (1985). A Logical Basis for Measuring Critical Thinking Skills. Educational Leadership, 43 (2), 44-48
  • Enochs, L. G. & Riggs, I. M. (1990). Further Development of an Elementary Science Teaching Efficacy Belief Instrument: A Preservice Elementary Scale. School Science and Mathematics, 90 (8), 694–706.
  • Erden, M. & Akman, Y. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. (2012). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ergün, M. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erkan, Z. (2002). Ergenlerin Sosyal Kaygı Düzeyleri, Ana-Baba Tutumları ve Ailede Görülen Risk Faktörleri Üzerine Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Facione, P.A. (2004). Critical Thinking: What It Is and Why It Counts. California: Academic Press.
  • Fang, Z. H. (1996). A Review of Research on Teacher Beliefs and Practices. Educational Research, 38, 47–65.
  • Frager, A. (1984). Conflict: The Key to Critical Reading Instruction. The Ohio Council of the International Reading Association Conference. 1984, October. Columbus, Ohio. Francisco.
  • Fyffe, L., Hay, I. & Palmer, G. (2004). Issues and Concerns in Children's Values Education. Educating Weaving Research into Practice: 2nd Annual International Conference on Cognition, Language, and Special Education. 3-5 December, 2004. Surfers Paradise, Australia. ss. 104-111.
  • Gelen, İ. (2002). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerini Kazandırma Yeterliklerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E-Dergi, 10, Goodman, J. (1988). Constructing a Practical Philosophy of Teaching: A Study of Preservice Teachers' Professional Perspectives. Teaching & Teacher Education, 4, 121-137.
  • Gök, B. & Erdoğan T. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Düzeyleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44 (2), 29-51.
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E. & Karacaoğlu, Ö. C. (2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 14-16 Kasım 2005. Kayseri. ss. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Grant, G. E. (1988). Teaching Critical Thinking. New York: Praeger Publishers.
  • Gutek, G. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gülveren, H. (2007). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri Ve Bu Becerileri Etkileyen Eleştirel Düşünme Faktörleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Gündoğdu, H. (2009). Eleştirel Düşünme ve Eleştirel Düşünme Öğretimine Dair Bazı Yanılgılar. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 57-74.
  • Güneş, S. (2012). Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnançlarını Yordamada Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. 27-30 Haziran 2012. Niğde.
  • Gürkaynak, İ., Üstel, F. & Gülgöz, S. (2008). Eleştirel Düşünme. İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.
  • Güven, M. & Kürüm, D. (2007). Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (21), 60-90.
  • Güven, M. & Kürüm, D. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma). İlköğretim Online, 7 (1), 53-70.
  • Haktanır, G. & Baran, G. (1998). Gençlerin Benlik Saygısı Düzeyleri ile Anne Baba Tutumlarını Algılamalarının İncelenmesi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 5 (3), 1341
  • Halstead, J. M. & Taylor, M. J. (2000). Learning and Teaching about Values: A Review of Recent Research. Cambridge Journal of Education, 30 (2), 169–202.
  • Haney, J. J., Lumpe, A. T. & Czerniak, C. M. (2003). CONSTRUCTİVİST beliefs about The Science Classroom Learning Environment: Perspectives from Teachers, Administrators, Parents, Community Members, and Students. School Science and Mathematics, 103 (8), 366-377.
  • Haney, J. J., Lumpe, A. T., Czerniak, C. M. & Egan, V. (2002). From Beliefs to Actions: The Beliefs and Actions of Teachers İmplementing Change. Journal of Science Teacher Education, 13, 171–187.
  • Harwood, A. M. & Hahn, C. L. (1990). Controversial Issues in The Classroom. [Online]: http://www.ericdigests.org/pre-9218/issues.htm. adresinden 08.01.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Hayran, İ. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Düşünme Beceri ve İşlemlerine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyon. Hermans, R., Tondeur, J., Van Braak, J. & Valcke, M. (2008). The Impact of Primary School Teachers’ Educational Beliefs on The Classroom Use of Computers. Computers & Education, 51, 1499-1509.
  • Ilgaz G., Bülbül T. & Çuhadar, C. (2013). Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Öz-Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 50-65.
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1979). Conflict in The Classroom: Controversy and Learning. Review of Educational Research, 49 (1), 51-70.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2006). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayın Evi ve Bilgisayar San. Tic. Ltd. Şti.
  • Kale, N. (2009). Felsefiyat. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaloç, R. (2005). Orta Öğretim Kurumu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme Becerilerini Etkileyen Etmenler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Kanbay, Y. Işık, E. & Aslan, Ö. (2011). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2 (3), 123-1
  • Karacaoğlu, Ö. C. & Acar, E. (2010). Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VII, (I) 45-58
  • Karadağ, E., Baloğlu, N. & Kaya, S. (2009). Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 12, 181–200.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarının “Yapılandırmacı Öğrenme” Kavramı Bağlamında Eleştirisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXII (1), 189-210.
  • Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A. S. & Yılmaz-Özelci, S. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Stratejileri, Eleştirel Düşünme Tutumları ve Üst Bilişsel Yeterlilikleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 207-221.
  • Kartal, T. (2012). İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 279-297.
  • Kaya, M. (1997). Ailede Anne-Baba Tutumlarının Çocuğun Kişilik ve Benlik Gelişimindeki Rolü. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9, 193-204.
  • Kaya, S. (2007). İlk ve Ortaöğretim Okulu Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarına Karsı Eğilimlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Kısakürek, M.A. (1982). Eğitim Felsefe İlişkileri Üzerine. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 67-75.
  • Koçak, C., Ulusoy, F.M. & Önen, A.S. (2012). Öğretmen Adaylarının Kimlik İşlevlerinin ve Eğitim İnançlarının İncelenmesi. X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. 27-30 Haziran 2012. Niğde.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 1-13.
  • Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Küçükgüçlü, Ö. & Kanbay, Y. (2011). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Klinik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14 (3), 21-25.
  • Kürüm, D. (2002). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Gücü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Levin, T. & Wadmany, R. (2005). Changes in Educational Beliefs and Classroom Practices of Teachers and Students in Rich Technology-Based Classrooms. Technology, Pedagogy and Education, 14 (3), 281-308.
  • Lickona, T. (1991). Education for Character How Our Schools Can Teach Respect And Responsibility. New York: Bantam Books.
  • MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi). (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Aile ve Çocuk. [Online]: http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller/ailevec ocuk.pdf. adresinden 01.10.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Moss, G. & Lee, C. (2010). A Critical Analysis of Philosophies of Education and INTASC Standards in Teacher Preparation. International Journal of Critical Pedagogy, 3 (2), 36-46.
  • Narin, N. & Aybek, B. (2010). İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (1), 336-350.
  • Nisbett, R. & Ross, L. (1980). Human Inference: Strategies and Shortcomings of Social Judgment. Englewood Cliffs, NJ: Pre mice-Hall.
  • Northcote, M. (2009). Educational Beliefs of Higher Education Teachersand Students: Implications for Teacher Education. Australian Journal of Teacher Education, 34 (3), 68-81.
  • Okut, L. (2009). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Eğitime İlişkin İnançlarına Göre Etkili Öğretmen Özellik ve Davranışlarına Sahip Olma Dereceleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Özcan, H. (1996). İlkokul Öğrencilerinin Özgüvenleri, Akademik Başarıları ve Anne Baba Tutumları Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Özdelikara, A., Bingöl, G. & Görgen, Ö. (2012). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Bunu Etkileyen Faktörler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 20 (3), 219-2
  • Özsoy-Güneş, Z., Çıngıl-Barış, Ç. & Kırbaşlar, F. G. (2013). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Düzeyleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1), 47-64. Pajares, F. M. (1992). Teachers’ Beliefs and Educational Research: Cleaning up a Messy Construct. Review of Educational Research, 62, 307-332.
  • Pallant, J. (2003). SPSS Survival Manual. Buckingham-Philadelphia: Open University Press.
  • Paul, R.W. (1991). Staff Development for Critical Thinking: Lesson Plan Remodelling As The Strategy. Developing minds: A Resource Book for Teaching Thinking. (Edt. A. L. Costa). Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Rideout, G. W. (2006). Educational Beliefs and The Learning Environment. Academic Exchange Quarterly, 10 (2), 67-71.
  • Rudd, R.D. (2007). Defining Critical Thinking. Techniques, 82 (7), 46-49.
  • Sabatier, C. & Willems, L. L. (2005). Transmission of Family Values and Attachment: A French Three-Generation Study. Applied Psychology: An International Review, 54 (3), 378-395.
  • Saracaloğlu A. S. & Yılmaz, S. (2011). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Tutumları ile Denetim Odaklarının İncelenmesi: Sınıf öğretmenliği Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. İlköğretim Online, 10 (2), 468-478.
  • Savaşcı-Acıkalın, F. (2009). Teacher belİefs and Practice in Science Education. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10 (1), 1-14.
  • Seçer, Z. (2002). Ahlak gelişimi. Çocuk ve Ergende Sosyal ve Ahlak Gelişimi. (Edt. R.Arı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Seçgin, F. (2009). Öğretmen Adaylarının Tartışmalı Konuların Öğretimine İlişkin Algı, Tutum ve Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Tokat.
  • Seshadri, C. (2008). Philosophy of Education As a Knowledge Field. New Delhi: National University of Educational Planning and Administration.
  • Silvernail, D. L. (1992). The Development and Factor Structure of The Educational Beliefs Questionnaire. Educational and Psychological Measurement, 52 (3), 663-667.
  • Sönmez, V. (2005). Eğitim Felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahinel, S. (2002). Eleştirel Düşünme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şen, Ü. (2009). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken, 1 (2), 69-89.
  • Şengül, C. & Üstündağ, T. (2009). Fizik Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Eğilimi Düzeyleri ve Düzenledikleri Etkinliklerde Eleştirel Düşünmenin Yeri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 237-248.
  • Şimşek, M, Ş., Akgemci, T. & Çelik, A. (2003). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. Konya: Adım Matbaacılık.
  • Tekin, S. & Üstün, A. (2008). Amasya Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Eğitim Süreci Hakkındaki Felsefi Tercihlerinin Tespiti. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 145-158.
  • Temel, D. (2010). Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefelerini Algılamaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Tondeur, J., Hermans, R., vanBraak, J. V. & Valcke, M. (2008). Exploring The Link Between Teachers’ Educational Belief Profiles and Different Types of Computer Use in The Classroom. Computers in Human Behavior, 24, 2541–2553.
  • Toprakçı, E. (2002). Eğitim Üzerine. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Torun, N. (2011). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Duygusal Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Tunca, N. (2012). İlköğretim Öğretmenleri İçin Mesleki Değerler Ölçeğinin Geliştirilmesi ve İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Değerlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Tuncel, G. (2002). Eğitim Felsefelerinin Sosyal Bilgiler Programına Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Tural, A. & Seçgin F. (2012). Sosyal bilgiler ile fen ve teknoloji öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma. E-Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 63-77.
  • Tümkaya, S. (2011). Fen Bilimleri Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (3), 215-234.
  • Tümkaya, S., Aybek, B. & Aldağ, H. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 36, 37-74.
  • Türkeli, A. (2011). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Eğitim Felsefeleri ve Teknolojiye Karşı Tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Türnüklü, E. B. & Yeşildere, S. (2005). Türkiye’den Bir Profil: 11-13 Yaş Gurubu Matematik Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38 (2), 167-185.
  • Vanderstoep, S. & Pintrich, P. (2003). Learning to Learn. The Skill and Will of College Success. New Jersey: Prentice Hall.
  • Varış, F. (1998). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Wilson, S. M. (1990). The Secret Garden of Teacher Education. Phi Delta Kappan, 72, 204-209.
  • Woolfolk-Hoy, A. & Murphy, P. K. (2001). Teaching Educational Psychology to The İmplicit Mind. Understanding and Teaching The İntuitive Mind. (Edt: B. Torff & R. Sternberg). Mahwah, NY: Erlbaum. pp.145-185.
  • Woolley, S. L., Benjamin, W. J. J. & Woolley, A. W. (2004). Construct Validity of A Self-Report Measure of Teacher Beliefs Related to Constructivist and Traditional Approaches to Teaching and Learning. Educational and Psychological Measurement, 64, 319-331.
  • Yakar, Z., Altındağ, C. & Kaya, F. (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Karşılaştırılması. The e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (3), 720-728.
  • Yayla, A. (2009). Eğitimin Felsefi Temelleri. Eğitim bilimine giriş. (Edt: H. B.Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 19–43.
  • Yıldırım, C. (1997). Bilimsel Düşünme Yöntemi. İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. & Akçay, S. (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Aşısından İncelenmesi. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Dokuz Eylül Üniversitesi. Buca Eğitim Fakültesi. 23-25 Eylül 20 İzmir.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çokluk, Ö. (2011). Eğitim İnançları Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11 (1), 335-350.
  • Yılmazer, Y. (2007). Anne-Baba Tutumları ile İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okul Başarısı ve Özerkliklerinin Gelişimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Zayif, K. (2008). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu.

Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki

Yıl 2014, , 1473 - 1492, 03.11.2014
https://doi.org/10.17051/io.2014.56482

Öz

Bu araştırmada, öğretmen adaylarının eğitim inançları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca araştırmada, eğitim inançlarının ve eleştirel düşünme eğilimlerinin “cinsiyet, sınıf düzeyi,  öğrenim görülen program, kitap okuma durumu, anne ve baba eğitim durumu” değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Tarama modelindeki araştırmanın çalışma evrenini, 2012-2013 eğitim-öğretim yılı Bahar yarıyılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde öğrenim gören toplam 908 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında “Eğitim İnançları Ölçeği (EİÖ)” ve “California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği (CEDEÖ)” kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde, betimsel istatistikler, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, t testi ve Anova kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, öğretmen adaylarının eğitim inançları ile eleştirel düşünme eğilimleri arasında anlamlı ilişkiler olduğunu ortaya koymaktadır.

Kaynakça

  • Acun, İ., Demir, M. & Göz, N. L. (2010). Öğretmen Adaylarının Vatandaşlık Yeterlilikleri ile Eleştirel Düşünme Becerileri Arasındaki İlişki. Sosyal Bilgiler Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1 (1), 107-1
  • Adanur-Kudal, Z. & Altun, T. (2012). Birleştirilmiş Sınıflarda Yapılandırmacı Yaklaşımın Uygulanabilirliğinin Öğretmen Görüşleri Açısından Değerlendirilmesi: Trabzon İli Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 5 (8), 89-109.
  • Akar, Ü. (2007). Öğretmen Adaylarının Bilimsel Süreç Becerileri ve Eleştirel Düşünme Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyon.
  • Akkurt, D. (2001). “Düşünme ve Yaratıcılık”. [Online]: http://www.ak-kurt.com/dy.html. adresinden 02013 tarihinde indirilmiştir.
  • Alkın, S. (2012). İlköğretim Öğretmenlerinin ‘Eleştirel Düşünmeyi Destekleme Davranışlarının’ Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Alper, A. (2010). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri. Eğitim ve Bilim, 35 (158), 1427
  • Altınkurt, Y., Yılmaz, K. & Oğuz, A. (2012). İlköğretim ve Ortaöğretim Okulu Öğretmenlerinin Eğitim İnançları. On Dokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 1-19.
  • Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi. (2013). 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Güz Yarıyılı Lisans Ders Programları. [Online]: http://www.education.ankara.edu.tr/?p=1743. adresinden 2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Aral, H. (2005). Devlet Ve Özel Ortaöğretim Kurumlarında Öğrenim Gören Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Elazığ.
  • Argon, T. & Selvi, Ç. (2011). Öğretmen adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Çatışma Yönetimi Stilleri. Journal of Educational and Instructional Studies in The World, 1 (1), 93
  • Arke, E. T. (2005). Media Literacy and Critical Thinking: Is There a Connection? Unpublished Doctoral Dissertation. Duquesne University. Pittsburg.
  • Arslan. A. (2011). İlköğretim Okullarında Farklı Öğrenme Ortamlarının Yapılandırmacı Öğrenme Kuramına Uygunluğunun Karşılaştırılması. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. Nisan Sayısı.
  • Ay, Ş. & Akgül, H. (2008). Eleştirel Düşünme Gücü ile Cinsiyet, Yaş ve Sınıf Düzeyi. Düzce Üniversitesi Teknik Eğitim Fakültesi, 1 (2), 65-75.
  • Aybek, B. (2006). Konu ve Beceri Temelli Eleştirel Düşünme Öğretiminin Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimi ve Düzeyine Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Aybek, B. & Çelik, M. (2007). Watson-Glaser Eleştirel Akıl Yürütme Gücü Ölçeği’nin (WGEAYGÖ) Üniversite İkinci, Üçüncü ve Dördüncü Sınıf İngilizce Bölümü Öğretmen Adayları Üzerindeki Güvenirlik Çalışması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16 (1), 101-112.
  • Bandura, A. (1977). Self-eficacy: Toward a Unifying Theory of Behavioral Change. Psychological Review, 84 (2), 191-215.
  • Başaran, İ. (1978). Eğitime Giriş. Ankara: Bimaş Matbaacılık.
  • Bauch, P. A. (1982). Relationships Between a Typology of Teacher Educational Beliefs and Three Domains of The Elementary Classroom Curriculum. A Study of Schooling Technical Report No. (ERIC Document Reproduction Service No. ED269346)
  • Beşoluk, Ş. & Önder, İ. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9 (2), 679-693.
  • Beyer, B. K. (1985). Critical Thinking: What Is It? Social Education, 49, 270-276.
  • Biçer, B., Er, H. & Özel, A. (2013) Öğretmen Adaylarının Epistemolojik İnançları ve Benimsedikleri Eğitim Felsefeleri Arasındaki İlişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 9 (3), 229-242.
  • Brookhart, S. M. & Freeman, D. J. (1992). Characteristics of Entering Teacher Candidates. Review of Educational Research, 62, 37-60.
  • Buchmann, M. (1984). The Use of Research Knowledge in Teacher Education and Teaching. American Journal of Education, 93, 421-439.
  • Certel, Z., Çatıkkaş, F. & Yalçınkaya, M. (2011). Beden Eğitimi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâ ile Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 13 (1), 74-81.
  • Clark, C. M. (1988). Asking The Right Questions about Teacher Preparation: Contributions of Research on Teaching Thinking. Educational Researcher, 17 (2), 5-12.
  • Coşkun, M. K. (2013). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri (İlahiyat-Eğitim DKAB Karşılaştırması). Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 143-162.
  • Çekiç, S. (2007). Matematik Öğretmenliği Lisans Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Gücü Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Çelik, F. & Güven, M. (2011). 5. Sınıf Sosyal Bilgiler Programında Sorumluluk, Estetik ve Doğal Çevreye Duyarlılık Değerlerinin Kazandırılmasına İlişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri. Değerler Eğitimi Sempozyumu: Sosyal ve Kuramsal Yönleriyle Değerler Eğitimi. Osmangazi Üniversitesi. 26-28 Ekim 2011. Eskişehir.
  • Çiçek Sağlam, A. & Büyükuysal, E. (2013). Eğitim Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeyleri ve Buna Yönelik Engellere İlişkin Görüşleri. International Journal of Human Sciences, 10 (1), 258-278.
  • Çiftçi, S., Sünbül, A. M. & Köksal, O. (2013). Sınıf Öğretmenlerinin Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Düzenlenmiş Mevcut Programa İlişkin Yaklaşımlarının ve Uygulamalarının Eğitim Müfettişlerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9 (1), 281-295.
  • Çoban, A. (2004). Sınıf Öğretmenlerinin Eğitim Sürecine İlişkin Felsefi Tercihlerini Değerlendirme. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı. İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. 6-9 Temmuz 200 Malatya. ss. 1-11
  • Çokluk-Bökeoğlu, Ö. & Yılmaz, K. (2005). Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeye Yönelik Tutumları ile Araştırma Kaygıları Arasındaki İlişki. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 41 (1), 47-67.
  • Çubukcu, Z. (2006). Türk Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri. The Turkish Online Journal of Educational Technology, 5 (4), 22-36
  • Demir, S. & Şahin, S. (2009). İlköğretim Okullarında 1-5. Sınıflarda Yapılandırmacılık Yaklaşımına Göre Oluşturulan Eğitim Programlarının Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar. Journal of Qafqaz University, 26 (1) 158-171
  • Derelioğlu, Y. (2005). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinde Eleştirel Düşünme ile Epistemolojik İnanç Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 28–30 Eylül 2005. Denizli.
  • Doğanay, A., Akbulut-Taş, M. & Erden, Ş. (2007). Üniversite Öğrencilerinin Bir Güncel Tartışmalı Konu Bağlamında Eleştirel Düşünme Becerilerinin Değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 511-546.
  • Doğanay, A. & Sarı, M. (2003). İlköğretim Öğretmenlerinin Sahip Oldukları Eğitim Felsefelerine İlişkin Algılarının Değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 1 (3), 321-339.
  • Duman, B. (2008). Öğrencilerin Benimsedikleri Eğitim Felsefeleriyle Kullanıldıkları Öğrenme Strateji ve Öğrenme Stillerinin Karşılaştırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17 (1), 203-224.
  • Duman, B. & Ulubey, Ö. (2008). Öğretmen Adaylarının Benimsedikleri Eğitim Felsefelerinin Öğretim Teknolojilerini ve İnterneti Kullanma Düzeylerine Etkisi ile İlgili Görüşleri. Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20, 95-114.
  • Duru-Öcal, S. (2007). Öğretmen ve Yöneticilerinin Varoluşçu Okul Yönetimine Yaklaşımlarının İncelenmesi (İstanbul İli Örneği). Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Dutoğlu, G. & Tuncel, M. (2008). Aday Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Duygusal Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişki. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8 (1), 11-32.
  • Eggen, P. D. (2006). Strategies and Models for Teachers: Teaching Content and Thinking Skills. Boston: Pearson/Allyn and Bacon.
  • Ekinci, Ö. (2009). Öğretmen Adaylarının Empatik ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Ekiz, D. (2005). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımlarına İlişkin Eğilimlerinin Karşılaştırılması. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 1-11.
  • Ekiz, D. (2007). Öğretmen Adaylarının Eğitim Felsefesi Akımları Hakkında Görüşlerinin Farklı Programlar Açısından İncelenmesi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24, 1-12.
  • Emir, S. (2012). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 17 (1), 34-57.
  • Emir, S. (2013). Öğretmenlerin Düşünme Stillerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerini Yordama Gücü (İstanbul-Fatih Örneği). Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 13 (1), 325-347.
  • Ennis, R. H. (1985). A Logical Basis for Measuring Critical Thinking Skills. Educational Leadership, 43 (2), 44-48
  • Enochs, L. G. & Riggs, I. M. (1990). Further Development of an Elementary Science Teaching Efficacy Belief Instrument: A Preservice Elementary Scale. School Science and Mathematics, 90 (8), 694–706.
  • Erden, M. & Akman, Y. (2002). Gelişim ve Öğrenme. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • Erdoğan, İ. (2012). İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim Düzeyleri Üzerine Bir İnceleme. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Konya.
  • Eren, E. (2004). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım.
  • Ergün, M. (2009). Eğitim Felsefesi. Ankara: Pegem Akademi.
  • Erkan, Z. (2002). Ergenlerin Sosyal Kaygı Düzeyleri, Ana-Baba Tutumları ve Ailede Görülen Risk Faktörleri Üzerine Bir Çalışma. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Facione, P.A. (2004). Critical Thinking: What It Is and Why It Counts. California: Academic Press.
  • Fang, Z. H. (1996). A Review of Research on Teacher Beliefs and Practices. Educational Research, 38, 47–65.
  • Frager, A. (1984). Conflict: The Key to Critical Reading Instruction. The Ohio Council of the International Reading Association Conference. 1984, October. Columbus, Ohio. Francisco.
  • Fyffe, L., Hay, I. & Palmer, G. (2004). Issues and Concerns in Children's Values Education. Educating Weaving Research into Practice: 2nd Annual International Conference on Cognition, Language, and Special Education. 3-5 December, 2004. Surfers Paradise, Australia. ss. 104-111.
  • Gelen, İ. (2002). Sınıf Öğretmenlerinin Sosyal Bilgiler Dersinde Düşünme Becerilerini Kazandırma Yeterliklerinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü E-Dergi, 10, Goodman, J. (1988). Constructing a Practical Philosophy of Teaching: A Study of Preservice Teachers' Professional Perspectives. Teaching & Teacher Education, 4, 121-137.
  • Gök, B. & Erdoğan T. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yaratıcı Düşünme Düzeyleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 44 (2), 29-51.
  • Gözütok, F. D., Akgün, Ö. E. & Karacaoğlu, Ö. C. (2005). İlköğretim Programlarının Öğretmen Yeterlikleri Açısından Değerlendirilmesi. Eğitimde Yansımalar VIII: Yeni İlköğretim Programlarını Değerlendirme Sempozyumu. Erciyes Üniversitesi Eğitim Fakültesi. 14-16 Kasım 2005. Kayseri. ss. 17-40. Ankara: Tekışık Eğitim Araştırma Geliştirme Vakfı Yayınları.
  • Grant, G. E. (1988). Teaching Critical Thinking. New York: Praeger Publishers.
  • Gutek, G. (1997). Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Gülveren, H. (2007). Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri Ve Bu Becerileri Etkileyen Eleştirel Düşünme Faktörleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İzmir.
  • Gündoğdu, H. (2009). Eleştirel Düşünme ve Eleştirel Düşünme Öğretimine Dair Bazı Yanılgılar. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 57-74.
  • Güneş, S. (2012). Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Problem Çözmeye İlişkin İnançlarını Yordamada Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. 27-30 Haziran 2012. Niğde.
  • Gürkaynak, İ., Üstel, F. & Gülgöz, S. (2008). Eleştirel Düşünme. İstanbul: Eğitim Reformu Girişimi.
  • Güven, M. & Kürüm, D. (2007). Öğretmen Adaylarının Sahip Oldukları Öğrenme Stilleri ve Eleştirel Düşünme Eğilimleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6 (21), 60-90.
  • Güven, M. & Kürüm, D. (2008). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stilleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişki (Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğrencileri üzerinde bir araştırma). İlköğretim Online, 7 (1), 53-70.
  • Haktanır, G. & Baran, G. (1998). Gençlerin Benlik Saygısı Düzeyleri ile Anne Baba Tutumlarını Algılamalarının İncelenmesi. Çocuk ve Gençlik Ruh Sağlığı Dergisi, 5 (3), 1341
  • Halstead, J. M. & Taylor, M. J. (2000). Learning and Teaching about Values: A Review of Recent Research. Cambridge Journal of Education, 30 (2), 169–202.
  • Haney, J. J., Lumpe, A. T. & Czerniak, C. M. (2003). CONSTRUCTİVİST beliefs about The Science Classroom Learning Environment: Perspectives from Teachers, Administrators, Parents, Community Members, and Students. School Science and Mathematics, 103 (8), 366-377.
  • Haney, J. J., Lumpe, A. T., Czerniak, C. M. & Egan, V. (2002). From Beliefs to Actions: The Beliefs and Actions of Teachers İmplementing Change. Journal of Science Teacher Education, 13, 171–187.
  • Harwood, A. M. & Hahn, C. L. (1990). Controversial Issues in The Classroom. [Online]: http://www.ericdigests.org/pre-9218/issues.htm. adresinden 08.01.2012 tarihinde indirilmiştir.
  • Hayran, İ. (2000). İlköğretim Öğretmenlerinin Düşünme Beceri ve İşlemlerine İlişkin Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Afyon. Hermans, R., Tondeur, J., Van Braak, J. & Valcke, M. (2008). The Impact of Primary School Teachers’ Educational Beliefs on The Classroom Use of Computers. Computers & Education, 51, 1499-1509.
  • Ilgaz G., Bülbül T. & Çuhadar, C. (2013). Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançları ile Öz-Yeterlik Algıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 50-65.
  • Johnson, D. W. & Johnson, R. T. (1979). Conflict in The Classroom: Controversy and Learning. Review of Educational Research, 49 (1), 51-70.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2006). Yeni İnsan ve İnsanlar. İstanbul: Evrim Yayın Evi ve Bilgisayar San. Tic. Ltd. Şti.
  • Kale, N. (2009). Felsefiyat. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kaloç, R. (2005). Orta Öğretim Kurumu Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Becerileri ve Eleştirel Düşünme Becerilerini Etkileyen Etmenler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Kanbay, Y. Işık, E. & Aslan, Ö. (2011). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Psikiyatri Hemşireliği Dergisi, 2 (3), 123-1
  • Karacaoğlu, Ö. C. & Acar, E. (2010). Yenilenen Programların Uygulanmasında Öğretmenlerin Karşılaştığı Sorunlar. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, VII, (I) 45-58
  • Karadağ, E., Baloğlu, N. & Kaya, S. (2009). Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarını Benimseme Düzeylerine İlişkin Ampirik Bir Çalışma. Uludağ Üniversitesi Felsefe Dergisi, 12, 181–200.
  • Karadüz, A. (2009). Türkçe Öğretmenlerinin Ölçme ve Değerlendirme Uygulamalarının “Yapılandırmacı Öğrenme” Kavramı Bağlamında Eleştirisi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, XXII (1), 189-210.
  • Karasakaloğlu, N., Saracaloğlu, A. S. & Yılmaz-Özelci, S. (2012). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Okuma Stratejileri, Eleştirel Düşünme Tutumları ve Üst Bilişsel Yeterlilikleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (1), 207-221.
  • Kartal, T. (2012). İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13 (2), 279-297.
  • Kaya, M. (1997). Ailede Anne-Baba Tutumlarının Çocuğun Kişilik ve Benlik Gelişimindeki Rolü. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9, 193-204.
  • Kaya, S. (2007). İlk ve Ortaöğretim Okulu Yöneticilerinin Eğitim Felsefesi Akımlarına Karsı Eğilimlerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Kısakürek, M.A. (1982). Eğitim Felsefe İlişkileri Üzerine. Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 15 (1), 67-75.
  • Koçak, C., Ulusoy, F.M. & Önen, A.S. (2012). Öğretmen Adaylarının Kimlik İşlevlerinin ve Eğitim İnançlarının İncelenmesi. X.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Niğde Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. 27-30 Haziran 2012. Niğde.
  • Korkmaz, Ö. (2009). Öğretmenlerin Eleştirel Düşünme Eğilim ve Düzeyleri. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 1-13.
  • Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik Durumlarında Karar Verme ve Problem Çözme. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Küçükgüçlü, Ö. & Kanbay, Y. (2011). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Klinik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Anadolu Hemşirelik Ve Sağlık Bilimleri Dergisi, 14 (3), 21-25.
  • Kürüm, D. (2002). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Gücü. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Levin, T. & Wadmany, R. (2005). Changes in Educational Beliefs and Classroom Practices of Teachers and Students in Rich Technology-Based Classrooms. Technology, Pedagogy and Education, 14 (3), 281-308.
  • Lickona, T. (1991). Education for Character How Our Schools Can Teach Respect And Responsibility. New York: Bantam Books.
  • MEGEP (Mesleki Eğitim ve Öğretim Sisteminin Güçlendirilmesi Projesi). (2007). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Aile ve Çocuk. [Online]: http://hbogm.meb.gov.tr/modulerprogramlar/kursprogramlari/cocukgelisim/moduller/ailevec ocuk.pdf. adresinden 01.10.2013 tarihinde indirilmiştir.
  • Moss, G. & Lee, C. (2010). A Critical Analysis of Philosophies of Education and INTASC Standards in Teacher Preparation. International Journal of Critical Pedagogy, 3 (2), 36-46.
  • Narin, N. & Aybek, B. (2010). İlköğretim İkinci Kademe Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Becerilerinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (1), 336-350.
  • Nisbett, R. & Ross, L. (1980). Human Inference: Strategies and Shortcomings of Social Judgment. Englewood Cliffs, NJ: Pre mice-Hall.
  • Northcote, M. (2009). Educational Beliefs of Higher Education Teachersand Students: Implications for Teacher Education. Australian Journal of Teacher Education, 34 (3), 68-81.
  • Okut, L. (2009). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Eğitime İlişkin İnançlarına Göre Etkili Öğretmen Özellik ve Davranışlarına Sahip Olma Dereceleri. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Özcan, H. (1996). İlkokul Öğrencilerinin Özgüvenleri, Akademik Başarıları ve Anne Baba Tutumları Arasındaki İlişkiler. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Özdelikara, A., Bingöl, G. & Görgen, Ö. (2012). Hemşirelik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Bunu Etkileyen Faktörler. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 20 (3), 219-2
  • Özsoy-Güneş, Z., Çıngıl-Barış, Ç. & Kırbaşlar, F. G. (2013). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Düzeyleri ile Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 19 (1), 47-64. Pajares, F. M. (1992). Teachers’ Beliefs and Educational Research: Cleaning up a Messy Construct. Review of Educational Research, 62, 307-332.
  • Pallant, J. (2003). SPSS Survival Manual. Buckingham-Philadelphia: Open University Press.
  • Paul, R.W. (1991). Staff Development for Critical Thinking: Lesson Plan Remodelling As The Strategy. Developing minds: A Resource Book for Teaching Thinking. (Edt. A. L. Costa). Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
  • Rideout, G. W. (2006). Educational Beliefs and The Learning Environment. Academic Exchange Quarterly, 10 (2), 67-71.
  • Rudd, R.D. (2007). Defining Critical Thinking. Techniques, 82 (7), 46-49.
  • Sabatier, C. & Willems, L. L. (2005). Transmission of Family Values and Attachment: A French Three-Generation Study. Applied Psychology: An International Review, 54 (3), 378-395.
  • Saracaloğlu A. S. & Yılmaz, S. (2011). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Tutumları ile Denetim Odaklarının İncelenmesi: Sınıf öğretmenliği Bölümü Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. İlköğretim Online, 10 (2), 468-478.
  • Savaşcı-Acıkalın, F. (2009). Teacher belİefs and Practice in Science Education. Asia-Pacific Forum on Science Learning and Teaching, 10 (1), 1-14.
  • Seçer, Z. (2002). Ahlak gelişimi. Çocuk ve Ergende Sosyal ve Ahlak Gelişimi. (Edt. R.Arı). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Seçgin, F. (2009). Öğretmen Adaylarının Tartışmalı Konuların Öğretimine İlişkin Algı, Tutum ve Görüşleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gaziosmanpaşa Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Tokat.
  • Seshadri, C. (2008). Philosophy of Education As a Knowledge Field. New Delhi: National University of Educational Planning and Administration.
  • Silvernail, D. L. (1992). The Development and Factor Structure of The Educational Beliefs Questionnaire. Educational and Psychological Measurement, 52 (3), 663-667.
  • Sönmez, V. (2005). Eğitim Felsefesi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahinel, S. (2002). Eleştirel Düşünme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Şen, Ü. (2009). Türkçe Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. Zeitschrift für die Welt der Türken, 1 (2), 69-89.
  • Şengül, C. & Üstündağ, T. (2009). Fizik Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Eğilimi Düzeyleri ve Düzenledikleri Etkinliklerde Eleştirel Düşünmenin Yeri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 237-248.
  • Şimşek, M, Ş., Akgemci, T. & Çelik, A. (2003). Davranış Bilimlerine Giriş ve Örgütlerde Davranış. Konya: Adım Matbaacılık.
  • Tekin, S. & Üstün, A. (2008). Amasya Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının Eğitim Süreci Hakkındaki Felsefi Tercihlerinin Tespiti. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 145-158.
  • Temel, D. (2010). Ortaöğretim Okul Yöneticilerinin Eğitim Felsefelerini Algılamaları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.
  • Tondeur, J., Hermans, R., vanBraak, J. V. & Valcke, M. (2008). Exploring The Link Between Teachers’ Educational Belief Profiles and Different Types of Computer Use in The Classroom. Computers in Human Behavior, 24, 2541–2553.
  • Toprakçı, E. (2002). Eğitim Üzerine. Ankara: Ütopya Yayınevi.
  • Torun, N. (2011). Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ile Duygusal Zekâ Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Adana.
  • Tozlu, N. (1997). Eğitim Felsefesi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Tunca, N. (2012). İlköğretim Öğretmenleri İçin Mesleki Değerler Ölçeğinin Geliştirilmesi ve İlköğretim Öğretmenlerinin Mesleki Değerlerinin Belirlenmesi. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Eskişehir.
  • Tuncel, G. (2002). Eğitim Felsefelerinin Sosyal Bilgiler Programına Etkileri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Tural, A. & Seçgin F. (2012). Sosyal bilgiler ile fen ve teknoloji öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma. E-Uluslar arası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3 (1), 63-77.
  • Tümkaya, S. (2011). Fen Bilimleri Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Öğrenme Stillerinin İncelenmesi. Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (3), 215-234.
  • Tümkaya, S., Aybek, B. & Aldağ, H. (2009). Üniversite Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimleri ve Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 36, 37-74.
  • Türkeli, A. (2011). Beden Eğitimi Öğretmenlerinin Eğitim Felsefeleri ve Teknolojiye Karşı Tutumları. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. Ankara.
  • Türnüklü, E. B. & Yeşildere, S. (2005). Türkiye’den Bir Profil: 11-13 Yaş Gurubu Matematik Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilim ve Becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38 (2), 167-185.
  • Vanderstoep, S. & Pintrich, P. (2003). Learning to Learn. The Skill and Will of College Success. New Jersey: Prentice Hall.
  • Varış, F. (1998). Eğitim Bilimlerine Giriş. Ankara: Alkım Yayıncılık.
  • Wilson, S. M. (1990). The Secret Garden of Teacher Education. Phi Delta Kappan, 72, 204-209.
  • Woolfolk-Hoy, A. & Murphy, P. K. (2001). Teaching Educational Psychology to The İmplicit Mind. Understanding and Teaching The İntuitive Mind. (Edt: B. Torff & R. Sternberg). Mahwah, NY: Erlbaum. pp.145-185.
  • Woolley, S. L., Benjamin, W. J. J. & Woolley, A. W. (2004). Construct Validity of A Self-Report Measure of Teacher Beliefs Related to Constructivist and Traditional Approaches to Teaching and Learning. Educational and Psychological Measurement, 64, 319-331.
  • Yakar, Z., Altındağ, C. & Kaya, F. (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Karşılaştırılması. The e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (3), 720-728.
  • Yayla, A. (2009). Eğitimin Felsefi Temelleri. Eğitim bilimine giriş. (Edt: H. B.Memduhoğlu & K. Yılmaz). Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık. ss. 19–43.
  • Yıldırım, C. (1997). Bilimsel Düşünme Yöntemi. İstanbul: Bilgi Yayınevi.
  • Yıldırım, H. İ., Şensoy, Ö. & Akçay, S. (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Düzeylerinin Bazı Değişkenler Aşısından İncelenmesi. IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Dokuz Eylül Üniversitesi. Buca Eğitim Fakültesi. 23-25 Eylül 20 İzmir.
  • Yılmaz, K., Altınkurt, Y. & Çokluk, Ö. (2011). Eğitim İnançları Ölçeği’nin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11 (1), 335-350.
  • Yılmazer, Y. (2007). Anne-Baba Tutumları ile İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Okul Başarısı ve Özerkliklerinin Gelişimi Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Zayif, K. (2008). Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Eğilimleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Bolu.
Toplam 146 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Senar Alkın-şahin

Nihal Tunca

Özgür Ulubey

Yayımlanma Tarihi 3 Kasım 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014

Kaynak Göster

APA Alkın-şahin, S., Tunca, N., & Ulubey, Ö. (2014). -. İlköğretim Online, 13(4), 1473-1492. https://doi.org/10.17051/io.2014.56482
AMA Alkın-şahin S, Tunca N, Ulubey Ö. -. İOO. Kasım 2014;13(4):1473-1492. doi:10.17051/io.2014.56482
Chicago Alkın-şahin, Senar, Nihal Tunca, ve Özgür Ulubey. “-”. İlköğretim Online 13, sy. 4 (Kasım 2014): 1473-92. https://doi.org/10.17051/io.2014.56482.
EndNote Alkın-şahin S, Tunca N, Ulubey Ö (01 Kasım 2014) -. İlköğretim Online 13 4 1473–1492.
IEEE S. Alkın-şahin, N. Tunca, ve Ö. Ulubey, “-”, İOO, c. 13, sy. 4, ss. 1473–1492, 2014, doi: 10.17051/io.2014.56482.
ISNAD Alkın-şahin, Senar vd. “-”. İlköğretim Online 13/4 (Kasım 2014), 1473-1492. https://doi.org/10.17051/io.2014.56482.
JAMA Alkın-şahin S, Tunca N, Ulubey Ö. -. İOO. 2014;13:1473–1492.
MLA Alkın-şahin, Senar vd. “-”. İlköğretim Online, c. 13, sy. 4, 2014, ss. 1473-92, doi:10.17051/io.2014.56482.
Vancouver Alkın-şahin S, Tunca N, Ulubey Ö. -. İOO. 2014;13(4):1473-92.

Cited By