Çocukların gelişen okuryazarlık becerileri arasında isim yazma becerisi yer almaktadır. Kendi ismini yazma çocuklar için önemli ve anlamlı bir etkinlik ve gelişimsel olgunluklarını gösteren bir beceridir. Bu çalışmanın amacı, okul öncesi dönem çocuklarının isim yazma becerilerini ve bu becerilere etki eden değişkenleri incelemektir. Bu araştırmaya okul öncesi eğitimi kurumlarına devam eden 3-6 yaşlarında 269 çocuk katılmıştır. Veriler, çocuklardan isimlerini boş bir kâğıda yazmaları istenerek elde edilmiştir. Çocukların yazıları 9’lu olarak derecelendirilen bir rubrikle değerlendirilmiştir. Bulgular, çalışmaya katılan çocukların %17. 8’inin kendi ismini yazabildiği ve çocukların yaş, cinsiyet ve anne eğitim ve gelir düzeyleri ile isim yazma becerileri arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki olduğunu göstermektedir.
İsim yazma becerileri okul öncesi eğitimi gelişen okuryazarlık
Name writing skills have been viewed as a part of children’s emergent literacy skills. Name writing is a meaningful and valuable activity and indicator of children’s developmental maturity. The purpose of this study is to investigate name writing skills of children attending early childhood programs and the variables related to their name writing skills. The participants were 269 children aged between 3 – 6 years enrolled in early childhood programs. Participant children were asked to write their names on a blank paper and their writing was scored on a 9-point scale. Findings of this research indicated that only 17.8 % of children were able to write their names and their age, gender and maternal education and income affected on their name writing skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 |