BibTex RIS Kaynak Göster

PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları

Yıl 2016, Cilt: 15 Sayı: 2, 0 - 0, 01.05.2016
https://doi.org/10.17051/io.2016.20173

Öz

Bu çalışmada PISA 2012 Türkiye öğrenci anketi verileri üzerinden matematik anksiyetesine sahip olan ve olmayan gruplara atamada ilişkili değişkenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla matematik anksiyetesi olan ve olmayan gruplara atamada etkili bir diskriminant fonksiyonu üretilmeye çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak PISA 2012 öğrenci anketinin B formunun kullanılmasına karar verilmiştir.  Bu doğrultuda araştırma grubu formu dolduran 1598 öğrenciden oluşmaktadır. Matematik anksiyetesine sahip olan ve olmayan grupları belirlemede kesme puanı kullanılmıştır. Diskriminant fonksiyonu üretilmeden önce ele alınacak değişkenlerin belirlenmesi için diskriminant analizinin varsayımları test edilmiştir. Normallik, çoklu normallik, varyansların homojenliği, kovaryans matrislerinin homojenliği, çoklu doğrusal bağlantı problemi bulunmayan değişkenler ileri analizlere dahil edilmiştir. Diskriminant fonksiyonu öğretmen davranışı: öğrenci yönlendirme, okula aidiyet hissi, disiplin iklimi, matematik öğretmeninin desteği, öğretmen öğrenci ilişkileri, öğretmen davranışı: formatif değerlendirme, öğretmen davranışı: öğretmen doğrudan eğitimi, öğretmen desteği değişkenleriyle üretilmiştir. Sonuç olarak diskriminant fonksiyonun %64,4 doğru sınıflama yaptığı görülmüştür. Bu da fonksiyonun şansın ötesinde bir doğru sınıflama yaptığını göstermektedir.

Kaynakça

  • Akdağ, M. (2014). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Üstbilişsel Farkındalık ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Tokat.
  • Beilock, S. L., & Carr, T. H. (2005). When High-Powered People Fail Working Memory And “Choking Under Pressure” In Math. Psychological Science, 16(2), 101-105.
  • Berkedmir, M., Isik, A. and Yahya Cikili (2004). Matematik Kaygisini Oluşturan Ve Artiran Öğretmen Davranişlari Ve Çözüm Yollari. Eurasian Journal of Educational Research (EJER). 16.
  • Betz, N. E. (1978). Prevalence, Distribution, And Correlates Of Math Anxiety in College Students. Journal of counseling psychology, 25(5), 441.
  • Boaler, J. (2012). Timed Tests And The Development Of Math Anxiety. Education Week, 1-3.
  • Bursal, M. & Paznokas, L. (2006). Mathematics Anxiety And Preservice Elementary Teachers’ Confidence To Teach Mathematics And Science. School Science and Mathematics, 106(4), 173-180.
  • Cook, R. P. (1998). An Exploration Of Relationship Between Mathematics Anxiety Level And Perceptual Learning Style Of Adult Learners In Community College Setting. Dissertation Abstracts International Section A: Humanities and Social Sciences, 58(10-A), 3801.
  • Cornell, C. (1999). I Hate Math! I Couldn't Learn it, and I can't Teach it! In Childhood Education. Washington, USA: Association for Childhood Education.
  • Çokluk, Şekercioğlu, Büyüköztürk (2014). Sosyal Bilimler için Çok Değişkenli İleri İstatistik SPSS ve LİSREL Uygulamaları.Pegem Akademi: Ankara.
  • Delice, A., Ertekin, E., Aydın E. ve Dilmaç B. (2009). Öğretmen Adaylarının Matematik Kaygısı İle Bilgibilimsel İnançları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi.6.1: 361-375.
  • Devine, A., Fawcett, K., Szucs, D., & Dowker, A. (2012). Gender Differences In Mathematics Anxiety And The Relation To Mathematics Performance While Controlling For Test Anxiety. Behavioral and Brain Functions, 8(33), 1-9.
  • Doğan, N., & Barış, F. (2010). Tutum, Değer Ve Özyeterlik Değişkenlerinin TIMSS-1999 Ve TIMSS-2007 Sınavlarında Öğrencilerin Matematik Başarılarını Yordama Düzeyleri. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi,1(1).
  • Dursun, Ş. ve Bindak, R. (2011) İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Matematik Kaygılarının İncelenmesi. Cumhuriyet Üniversitesi CÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 35, Sayı: 1, 18-21.
  • Hadfield, O. D. & McNeil, K. (1994). The Relationship Between Myers-Briggs Personality Type And Mathematics Anxiety Among Preservice Elemantary Teachers. Journal Of Instructional Psychology, 21(4), 375-385.
  • Haynes, A., Mullins, A., & Stein, B. (2004). Differential Models For Math Anxiety In Male and Female College Students. Social Spectrum, 24(3), 295 - 318.
  • Ho, E. S. C. (2007). Association between Self-Related Cognition and Mathematics Performance: The Case in Hong Kong. Education Journal, 35(2), 59-76.
  • Hopko, D. R., McNeil, D. W., Lejuez, C. W., Ashcraft, M. H., Eifert, G. H. & Riel, J. (2003). The Effects Of Anxious Responding Arithmetic And Lexical Decision Task Performance. Journal of Anxiety Disorders, 17(6), 647-665.
  • Jackson, C. D., & Leffingwell, R. J. (1999). The Role Of Instructors In Creating Math Anxiety In Students From Kindergarten Through College. The Mathematics Teacher, 583-586.
  • Kalaycı, Ş.(2009). SPSS Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri. Ankara: Asil Yayın.
  • Karasar, N. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemi (24.baskı). Ankara:Nobel Yayıncılık.
  • Katrancı, Y. (2009). Cinsiyet, Yaşam Standardı Ve Matematik Başarısı İle Matematiği Yönelik Tutum Arasındaki İlişki. XVIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Ege Üniversitesi, İzmir.
  • Ma, X. (1999). A Meta-Analysis of the Relationship Between Anxiety and Toward Mathematics and Achievement in Mathematics. Journal for Research in Mathematics Education, 30, 502–540.
  • Ma, X. & Xu, J. (2004). The Causal Ordering of Mathematics Anxiety and Mathematics Achievement: A Longitudinal Panel Analysis. Journal of Adolescence, 27(2), 165-179.
  • Martin, M. & Woltman-Greenwood, C. (2000). Solve Your Child’s School-Related Problems. Ankara: Sistem Yayıncılık.
  • Meece, J. L., Wigfield, A., & Eccles, J. S. (1990). Predictors of math Anxiety And İts İnfluence On Young Adolescents' Course Enrollment İntentions And Performance İn Mathematics. Journal of Educational Psychology, 82(1), 60.
  • MEB, (2003). PISA 2003 Ulusal Nihai Raporu. http://pisa.meb.gov.tr/?page_id=22&lang=tr internet sitesinden 17.03.2015 tarihinde alınmıştır.
  • MEB, (2006). PISA 2006 Ulusal Nihai Raporu. http://pisa.meb.gov.tr/?page_id=22&lang=tr internet sitesinden 17.03.2015 tarihinde alınmıştır.
  • MEB, (2009). PISA 2009 Ulusal Nihai Raporu. http://pisa.meb.gov.tr/?page_id=22&lang=tr internet sitesinden 17.03.2015 tarihinde alınmıştır.
  • MEB, (2012). Ulusal Ön Rapor. http://pisa.meb.gov.tr/?page_id=22&lang=tr internet sitesinden 17.03.2015 tarihinde alınmıştır.
  • Miller, H., & Bichsel, J. (2004). Anxiety, Working Memory, Gender, And Math Performance. Personality and Individual Differences, 37(3), 591–606.
  • Norwood, K. S. (1994). The Effect Of Instructional Approach On Mathematics Anxiety And Achievement. School Science And Mathematics, 94(5), 248-254.
  • OECD (2003). Learning for Tomorrow’s World http://www.oecd.org/education/school/programmeforinternationalstudentassessmentpisa/34002216.pdf
  • OECD, (2005). The Defınıtıon And Selectıon Of Key Competencıes. Executive Summary http://www.oecd.org/pisa/35070367.pdf internet sitesinden 17.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • OECD (2006). PISA 2006 Science Competencies for Tomorrow's World. http://www.oecd.org/edu/school/programmeforinternationalstudentassessmentpisa/pisa2006results.htm internet sitesinden 20.03.2015 tarihinde alınmıştır.
  • OECD (2009). PISA Results: What Students Know and Can Do. http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/pisa2009keyfindings.htm internet sitesinden 21.03.2015 tarihinde alınmıştır.
  • OECD (2012a). OECD Program for International Student Assessment 2012. https://nces.ed.gov/surveys/pisa/pdf/MS12_StQ_FormA_ENG_USA_final.pdf internet sitesinden 17.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • OECD (2012b). OECD Program for International Student Assessment 2012. https://nces.ed.gov/surveys/pisa/pdf/MS12_StQ_FormB_ENG_USA_final.pdf internet sitesinden 17.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • OECD (2012c). OECD Program for International Student Assessment 2012. https://nces.ed.gov/surveys/pisa/pdf/MS12_StQ_FormC_ENG_USA_final.pdf internet sitesinden 17.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • OECD (2012d). PISA 2012 Results: Creative Problem Solving Students’ skills in tackling real-life problems Volume V http://www.oecd.org/pisa/keyfindings/pisa-2012-results-volume-v.htm internet sitesinden 16.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • OECD (2012e). PISA 2012 Assessment and Analytical Framework Mathematics, Reading, Science, Problem Solving and Financial Literacy. http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/PISA%202012%20framework%20e-book_final.pdf. Internet sitesinden 18.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • OECD (2015). PISA in Focus: 47. http://www.oecd.org/pisa/pisaproducts/pisainfocus/pisa-in-focus-n47-(eng)-final.pdf internet sitesinden 20.02.2015 tarihinde alınmıştır.
  • PISA Türkiye (2015) http://yegitek.meb.gov.tr/pisa.html internet adresinden 02.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • Perry, A. B. (2004). Decreasing mathematics anxiety in college students. College Student Journal, 38(2), 321.
  • Ramirez, G., Gunderson, E. A., Levine, S. C., & Beilock, S. L. (2013). Math Anxiety, Working Memory, And Math Achievement In Early Elementary School. Journal of Cognition and Development, 14(2), 187-202.
  • Reber, A.S. (1985). The Penguin Dictionary of Psychology, Penguin Books, 1.Edition. Newyork.
  • Reynolds, M. (2001). The Relationship Between Mathematics Anxiety And Motivation: A Path Analysis. http://tigersystem.net/area2002/viewproposaltext.asp?propID=2786. İnternet sayfasından 12.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • Sapir, S., & Aronson, A. E. (1990). The Relationship Between Psychopathology And Speech And Language Disorders In Neurologic Patients. Journal of Speech and Hearing Disorders, 55(3), 503-509.
  • Savaş, E., Taş, S. ve Duru, A. (2010). Matematikte Öğrenci Başarısını Etkileyen Faktörler. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1).
  • Scarpello, G. (2007). Helping Students Get Past Math Anxiety. Techniques: Connecting Education and Careers (J1), 82(6), 34-35.
  • Soleymani, B. & Rekabdar, G. (2010). The Relationship between Perfectionism Dimensions and Mathematics Performance in Iranian Students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 8, 453- 457.
  • Suinn, R.M. & Edwards, R. (1982). The Measurement Of Mathematıcs Anxiety: The Mathematıcs Anxiety Rating Scale For Adolescents-Mars-A. Journal of Clinical Psychology, 38, 576-577.
  • Şahin, T. (1998). Ilkögretim Okullarinda Ögretmen-Ögrenci Etkilesim Sikliginin Denklestirilmesinin Sosyal Bilgiler Ve Matematik Derslerindeki Erisiye Etkisi. Egitim ve Bilim, 22(108), 9-15.
  • Şahin,F.Y. (2000). Matematik kaygısı, Eğitim Araştırmaları, (1) 2, 75-79.
  • Thomas, H. & Furner, J. M. (1997). Helping High Ability Students Overcome Mathematics Anxiety Through Bibliotherapy. Journal Of Secondary Gifted Education, 8(4), 164-179.
  • Trujillo, K. M., & Hadfield, O., D. (1999). Tracing The Roots Of Mathematics Anxiety Through İn-Depth İnterviews With Preservice Elementary Teachers. College Student Journal, 33(2), 11.
  • Tsui, J.M. & Mazzocco, M.M. (2006). Effects of Math Anxiety and Perfectionism on Timed Versus Untimed Math Testing in Mathematically Gifted Sixth Graders. Roeper Review, 29(2), 132-139.
  • TUSİAD (2014). "PISA 2012 Değerlendirmesi: Türkiye için Veriye Dayalı Eğitim Reformu Önerileri” http://www.tusiad.org.tr/bilgi-merkezi/raporlar/pisa-2012-degerlendirmesi--turkiye-icin-veriye-dayali-egitim-reformu-onerileri-politika-dokumani/ internet adresinden 12.04.2015 tarihinde alınmıştır.
  • Uusimaki, L. & Nason, R. (2004). Causes Underlying Pre-Service Teachers’ Negative Beliefs And Anxieties About Mathematics. Proceedings of the 28 th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 4, 369-376.
  • Vukovic, R. K., Kieffer, M. J., Bailey, S. P., & Harari, R. R. (2013). Mathematics Anxiety In Young Children: Concurrent And Longitudinal Associations With Mathematical Performance. Contemporary educational psychology, 38(1), 1-10.
  • Williams, J. (1994). Anxiety Measurement Construct Validity And Test Performance. Measurement And Evaluation in Counseling and Development, 27(1), 302-308.
  • Woodard, T. (2004). The Effects Of Mathematics Anxiety On Post-Secondary Developmental Students As Related To Achievement, gender, and age. Inquiry, 9(1).
  • Wigfield, A., & Meece, J. L. (1988). Math Anxiety İn Elementary And Secondary School Students. Journal of Educational Psychology, 80(2), 210.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N.S. (2003). Yatılı Öğretmen Okulu Öğrencilerinin Matematik İle İlgili Tutumları ve Matematik Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi.14.14 (2003): 132-146.
  • Yenilmez, K. , Özbey, N.(2006). Özel Okul ve Devlet Okulu Öğrencilerinin Matematik Kaygı Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Eğitim Fakültesi Dergisi . XIX (2), 431-448.
  • Yücel, Z., ve Koç, M. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Karşı Tutumlarının Başarı Düzeylerini Yordama Gücü İle Cinsiyet Arasındaki İlişki. İlköğretim Online, 10(1).
  • Yüksel-Şahin, F. (2008). Mathematıcs Anxıety Among 4th And 5th Grade Turkısh Elementary School Students. International Electronic Journal of Mathematics Education. 3(3), 179-191.
  • Zakaria, E. & Nordin, N.M.(2008). The Effects of Mathematics Anxiety on Matriculation Students as Related to Motivation and Achievement. Eurasia Journal of Mathematics, Science & Technology Education. 4(1), 27-30.
Toplam 67 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Derya Atalan Ergin

Cemre Erten Tatlı Bu kişi benim

Ergül Demir

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 15 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atalan Ergin, D., Erten Tatlı, C., & Demir, E. (2016). PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları. İlköğretim Online, 15(2). https://doi.org/10.17051/io.2016.20173
AMA Atalan Ergin D, Erten Tatlı C, Demir E. PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları. İOO. Nisan 2016;15(2). doi:10.17051/io.2016.20173
Chicago Atalan Ergin, Derya, Cemre Erten Tatlı, ve Ergül Demir. “PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları”. İlköğretim Online 15, sy. 2 (Nisan 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.20173.
EndNote Atalan Ergin D, Erten Tatlı C, Demir E (01 Nisan 2016) PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları. İlköğretim Online 15 2
IEEE D. Atalan Ergin, C. Erten Tatlı, ve E. Demir, “PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları”, İOO, c. 15, sy. 2, 2016, doi: 10.17051/io.2016.20173.
ISNAD Atalan Ergin, Derya vd. “PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları”. İlköğretim Online 15/2 (Nisan 2016). https://doi.org/10.17051/io.2016.20173.
JAMA Atalan Ergin D, Erten Tatlı C, Demir E. PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları. İOO. 2016;15. doi:10.17051/io.2016.20173.
MLA Atalan Ergin, Derya vd. “PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları”. İlköğretim Online, c. 15, sy. 2, 2016, doi:10.17051/io.2016.20173.
Vancouver Atalan Ergin D, Erten Tatlı C, Demir E. PISA 2012 Türkiye Verilerine Göre Öğrencilerin Matematik Anksiyetesinin Sınıflandırıcıları. İOO. 2016;15(2).