Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 3, 1101 - 1120, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245

Öz

Bu çalışmanın temel amacı öğrencilerin model geliştirme süreçlerini ve bir disiplinler arası modelleme problemi ile bazı fen ve matematik terimlerini öğrenmelerin görmektir. Bu amaçla, araştırmacılar Fen öğretmeni ile birlikte çalışarak disiplinler arası bir modelleme problemi olan "Enerji Tasarrufu Problemi" geliştirdiler. Geliştirilen bu problem, Türkiye'nin Doğu Anadolu Bölgesinde bir il merkezinde bulunan bir okulda 3-4 kişilik gruplar halinde 7. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır.  Disiplinler arası problem çözme sürecinde, öğrenciler fenle ilgili bazı kavramları öğrendiler ve bu kavramları birbirleriyle ilişkilendirdikten sonra gelecekteki modellerinde hangi faktörleri dahil edeceklerini ve nasıl ölçeceklerini tartıştılar. Öğrencilerin modellerinin birbirlerinden farklı olmasında öğrencilerin ilk defa böyle bir problemle karşılaşmış olmaları, gruplar içindeki farklı düşünme biçimleri ve modelleme problemlerinin doğası gereği karmaşık olması etkili olmuştur.

Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 3, 1101 - 1120, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245

Öz

















Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yunus Güder

Ramazan Gürbüz

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Güder, Y., & Gürbüz, R. (2017). Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. İlköğretim Online, 16(3), 1101-1120. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245
AMA Güder Y, Gürbüz R. Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. İOO. Nisan 2017;16(3):1101-1120. doi:10.17051/ilkonline.2017.330245
Chicago Güder, Yunus, ve Ramazan Gürbüz. “Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi”. İlköğretim Online 16, sy. 3 (Nisan 2017): 1101-20. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245.
EndNote Güder Y, Gürbüz R (01 Nisan 2017) Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. İlköğretim Online 16 3 1101–1120.
IEEE Y. Güder ve R. Gürbüz, “Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi”, İOO, c. 16, sy. 3, ss. 1101–1120, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.330245.
ISNAD Güder, Yunus - Gürbüz, Ramazan. “Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi”. İlköğretim Online 16/3 (Nisan 2017), 1101-1120. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330245.
JAMA Güder Y, Gürbüz R. Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. İOO. 2017;16:1101–1120.
MLA Güder, Yunus ve Ramazan Gürbüz. “Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi”. İlköğretim Online, c. 16, sy. 3, 2017, ss. 1101-20, doi:10.17051/ilkonline.2017.330245.
Vancouver Güder Y, Gürbüz R. Disiplinler Arası Modelleme Problemi Yoluyla Kavram Öğretimi: Enerji Tasarrufu Problemi. İOO. 2017;16(3):1101-20.