Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 3, 1329 - 1342, 21.04.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330261

Öz

İlk olarak dil-yabancı dil sınıflandırması ile ortaya çıkan okuryazar kavramının günümüzde tek bir seviyeyle ifade edilmesi, ihtiyaçlara tam olarak cevap verememektedir. Bilgisayar kullanımının ön plana çıktığı araştırmalarda bilgisayar okuryazarlığı düzeyinin tanımlanması ve belirlenmesi önem arz ettiği düşünülmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın temel amacı öğrencilerin temel bilgisayar düzeylerinin belirlenmesidir. Ayrıca araştırmada öğrencilerin beyan ettiği okuryazarlık düzeyleri ile var olan okuryazarlık düzeylerinin de karşılaştırılması ve ölçme araçlarının sınırlılıklarını belirlemek alt amaç olarak belirlenmiştir. Araştırmaya, 1723 ortaokul öğrencisi katılmıştır. Elde edilen verilerin analizinden sonra katılımcıların büyük bir çoğunluğunun temel bilgisayar okuryazarı olduğu anlaşılmıştır. Buna rağmen, öğretim materyali olarak bilgisayarı kullanan öğrencilerin neredeyse dörtte birinin temel bilgisayar okuryazarı olmaması bu konu ile ilgili derinlemesine çalışmalar yapılması gerektiğini göstermektedir. Araştırmada ayrıca ele alınan okuryazarlık ölçme araçlarının hatalı sonuçlar verebileceği sonucuna ulaşılmıştır. Bu nedenle bilgisayar okuryazarlığının sadece test, ölçek vb. değil uygulamaya dönük beceri sınavları, algı ölçekleri ve bilgi testleri ile yapılması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Serkan Dinçer

Yayımlanma Tarihi 21 Nisan 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Dinçer, S. (2017). Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı. İlköğretim Online, 16(3), 1329-1342. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330261
AMA Dinçer S. Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı. İOO. Nisan 2017;16(3):1329-1342. doi:10.17051/ilkonline.2017.330261
Chicago Dinçer, Serkan. “Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı”. İlköğretim Online 16, sy. 3 (Nisan 2017): 1329-42. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330261.
EndNote Dinçer S (01 Nisan 2017) Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı. İlköğretim Online 16 3 1329–1342.
IEEE S. Dinçer, “Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı”, İOO, c. 16, sy. 3, ss. 1329–1342, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.330261.
ISNAD Dinçer, Serkan. “Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı”. İlköğretim Online 16/3 (Nisan 2017), 1329-1342. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.330261.
JAMA Dinçer S. Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı. İOO. 2017;16:1329–1342.
MLA Dinçer, Serkan. “Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi Ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı”. İlköğretim Online, c. 16, sy. 3, 2017, ss. 1329-42, doi:10.17051/ilkonline.2017.330261.
Vancouver Dinçer S. Ortaokul Öğrencilerinin Bilgisayar Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi ve Ölçme – Değerlendirme Araçlarının Yapısı. İOO. 2017;16(3):1329-42.