Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi

Yıl 2017, Cilt: 16 Sayı: 4, 1491 - 1504, 16.08.2017
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342971

Öz

Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş yaşam kalitesi ve işle bütünleşme algı düzeylerinin ve değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Ankara ili Altındağ ilçesinde görev yapmakta olan 262 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri “İş Yaşam Kalitesi” ve “İşle Bütünleşme Ölçeği” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde, korelasyon analizi ve çoklu doğrusal regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmada öğretmenlerin iş yaşam kalitesi algısı görece orta düzeyde ve işle bütünleşme algıları da görece yüksek düzeyde olarak saptanmıştır. Değişkenlerin boyutları arasında ise çoğunlukla düşük ve orta düzeyde pozitif yönlü anlamlı ilişkiler saptanmıştır. Ayrıca iş ortamında stres yaşamama, iş arkadaşlarıyla ilişkiler ve iş doyumu ve teşvik etme boyutları dinçlik, adanmışlık ve içinde olma boyutlarının anlamlı yordayıcıları olduğu tespit edilmiştir. Araştırma bulgularına dayalı olarak iş ortamında sosyal desteği geliştirici faaliyetlerin uygulanması ve öğretmen ücretlerinin iyileştirilmesinin iş yaşam kalitesini ve işle bütünleşmeyi artıracağı düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yener Akman Bu kişi benim

Gülşah İmamoğlu Akman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 16 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 16 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akman, Y., & İmamoğlu Akman, G. (2017). İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi. İlköğretim Online, 16(4), 1491-1504. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342971
AMA Akman Y, İmamoğlu Akman G. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi. İOO. Ağustos 2017;16(4):1491-1504. doi:10.17051/ilkonline.2017.342971
Chicago Akman, Yener, ve Gülşah İmamoğlu Akman. “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi”. İlköğretim Online 16, sy. 4 (Ağustos 2017): 1491-1504. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342971.
EndNote Akman Y, İmamoğlu Akman G (01 Ağustos 2017) İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi. İlköğretim Online 16 4 1491–1504.
IEEE Y. Akman ve G. İmamoğlu Akman, “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi”, İOO, c. 16, sy. 4, ss. 1491–1504, 2017, doi: 10.17051/ilkonline.2017.342971.
ISNAD Akman, Yener - İmamoğlu Akman, Gülşah. “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi”. İlköğretim Online 16/4 (Ağustos 2017), 1491-1504. https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.342971.
JAMA Akman Y, İmamoğlu Akman G. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi. İOO. 2017;16:1491–1504.
MLA Akman, Yener ve Gülşah İmamoğlu Akman. “İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi”. İlköğretim Online, c. 16, sy. 4, 2017, ss. 1491-04, doi:10.17051/ilkonline.2017.342971.
Vancouver Akman Y, İmamoğlu Akman G. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin İş Yaşam Kalitesi Algısının İşle Bütünleşmeleri Üzerindeki Etkisi. İOO. 2017;16(4):1491-504.