Bu
çalışmada lise öğrencilerinde risk alma davranışının karar verme becerileri ve
çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 195’i kız
ve 145’i erkek olmak üzere toplam 340 lise öğrencisi katılmıştır. Çalışmada
lise öğrenicilerinin risk alma davranışlarını belirlemek için “Ergenlerde Risk
Alma Ölçeği”, karar verme becerilerini belirlemek için “Karar Stratejileri Ölçeği” ve
araştırmacılar tarafından hazırlanan “kişisel bilgi formu” kullanılmıştır.
Araştırma verilerinin analizinde, t-testi, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon
Katsayısı Tekniği ve Çoklu Regresyon Analizi Tekniği kullanılmıştır.
Araştırmadan elde edilen bulgular alan yazınıyla ilişkisi içinde tartışılmış ve
bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 3 |