Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 17 Sayı: 3, 0 - 0, 31.07.2019
https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466398

Öz

Araştırmanın amacı, 2012-2013 eğitim öğretim
yılında 60-66 aylık olan çocuklarını ilkokul birinci sınıfa kayıt yaptıran
velilerin ve aynı dönem birinci sınıf okutan öğretmenlerin uygulamaya yönelik
görüşlerinin incelenmesidir. Araştırma deseni nitel bir çalışma olup
fenomenoloji yaklaşımı kulla­nılmıştır. Çalışma grubunu, çocukları ilkokul
1.sınıfta eğitim alan 30 veli ile İstanbul İlinde 7 ilköğretim okulunda görev
yapan 32 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Bu araştırmada veriler, görüşme
tekniğine uygun olarak elde edilmiş ve verilerin analizinde betimsel analiz yön­temi
kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak kullanılan yarı yapılan­dırılmış
görüşme formu, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Çalışma sonucunda
velilerin çocuklarını ilkokul 1.sınıfa erken kayıt yaptırmalarını neden olan en
önemli faktörün 1.sınıf öğretim programının 60-66 aylık çocukların gelişim
özelliği dikkate alınarak hazırlanacağının ve etkinliklerin oyun dönemi
çocuğuna yönelik olacağının belirtilmesi olduğu tespit edilmiştir. Veliler
süreç içerisinde çocuklarının ödev yapmada isteksizlik yaşadıklarını ve
çocukların harfleri kavramada zorlandıklarını belirtmişlerdir. Araştırmaya
katılan öğretmenler ise anasınıfına gitmeyen öğrencilerin çizgi çalışmalarında
zorlandıklarını ve farklı yaş gruplarındaki öğrencilerin aynı sınıflarda
olmalarının süreci olumsuz etkilediğini belirtmişlerdir.

Kaynakça

  • Annells, M. (2006). Triangulation of qualitative approaches: Hermeneutical phenomenology and grounded theory. Journal of Advanced Nursing, 56(1), 55-61. Arı, A. (2014). İlkokul birinci sınıfa başlama yaşına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri • EducationalSciences: Theory&Practice , 14(3), 1031-1047 Boğaziçi Üniversitesi (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun teklifi hakkında Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin güncellenen görüşü, www.fed.boun.edu.tr adresinden 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir. Borodankova, O., Coutinho, A.S.A. (2011). Avrupa’da Zorunlu Eğitim Süresince Sınıf Tekrarı: Yönetmelikler ve İstatistikler. Eğitim, Görsel-İşitsel ve Kültür İdari Ajansı Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayıncılık. Çelen, F., Çelik, A. & Seferoğlu, S. S. (2011). Türk Eğitim sistemi ve PISA sonuçları. Akademik Bilişim, 2-4. Çelenk, S. (2001). İlkokuma-yazma programı ve öğretimi. Ankara: Artım Yayınları. Erkan, S. ve Kırca, A. (2010). Okul öncesi eğitimin ilköğretim birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluklarına etkisinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 94-106. Güneş, F (2007). Yapılandırıcı yaklaşımla sınıf yönetimi, Ankara: Nobel Gündüz F., Çalışkan M. (2013). 60-66, 66-72, 72-84 Aylık çocukların okul olgunluk ve okuma yazma becerilerini kazanma düzeylerinin incelenmesi. International PeriodicalForTheLanguages, LiteratureandHistory of TurkishorTurkic, 8(8), 379-398 Karbuğa, A.Ö. (2011). İlköğretim 1. sınıfa başlama yaşının ilköğretim okul yönetici ve öğretmenlerinin görüşlerine göre incelenmesi (Erzurum ili örneği) (Yüksek lisans tezi, Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Erzurum). http://tez2.yok.gov.tr/ adresinden 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir. Lincove, J. A. & Painter, G. (2006). Does the age that children start kindergarten matter? Evidence of long-term educational and social outcomes. Educational Evaluation and Policy Analysis, 28 (2), 153-179. Mays, N., & Pope, C. (2000). Qualitative research in health care, assessing quality in qualitative research. BMJ, 320, 50-52. MEB (2012). 12 yıl zorunlu eğitim sorular – cevaplar. Ankara: MEB Yayını. Miles, M. B.,&Huberman, A. M. (1994). Qualitativ edata analysis: An expanded source book. California: Sage. Müftüoğlu Ö (2012). Emek Piyasalarının Yeniden Yapılanması Sürecinde 4+4+4 Formülü. Eğitim Bilim Toplum, 10(40), 25-33. ODTÜ (2012). 5.1.1961 tarih ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile bazı kanunlarda değişiklik yapılmasına dair kanun teklifi hakkında ODTÜ eğitim fakültesi ilköğretim bölümü görüşü. http://www.fedu.metu.edu.tr 22.05.2013 tarihinde indirilmiştir. Resmi Gazete. (2012). Millî eğitim bakanlığı ilköğretim kurumları yönetmeliğinde değişiklik yapılmasına dair yönetmelik. Tarih: 21.07.2012, Sayı: 28360. Streubert, H. J., & Carpenter, D. R. (2011). Qualitative research in nursing. (5th ed.). Philadelphia: Lippincott Williams ve Wilkins. Strom, B. (2004). StudentAchievementandBirthdayEffects. CESifo-Harvard University/PEPG Conference on “Schoolingand Human Capital in the Global Economy: RevisitingtheEquity- EfficiencyQuandary,” CESifo Conference Center, Munich, 3(4) 154-175 Türk Eğitim-Sen (2012). Türkiye Eğitim, Öğretim ve Bilim Hizmetleri Kolu Kamu Çalışanları Sendikası Genel Merkezi Aylık Haber Bülteni, (99), 12. Yangın, B. (2007). Okul öncesi eğitim kurumlarındaki altı yaş çocuklarının yazmayı öğrenmeye hazır bulunuşluk durumları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 294-305. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin. Yılmaz, K. (2010). Sosyal Bilgiler Eğitimindeki Sorunlar ve Çözüm Önerileri: Öğretim elemanlarının Görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 839-867. Yılmaz, N., Taşçı, G., Fidan, M. & Nurlu, Ö. (2014). 4+4+4 sistem değişikliğinin ilk yılında ilkokul birinci sınıflardaki durum: Sorunlar ve ihtiyaçlar (Erzincan örneği). Eğitim Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 4 (Özel Sayı 1), 133-148.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Serkan Demir

Elif Üstün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Demir, S., & Üstün, E. (2019). 60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 17(3). https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466398
AMA Demir S, Üstün E. 60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi. İOO. Temmuz 2019;17(3). doi:10.17051/ilkonline.2018.466398
Chicago Demir, Serkan, ve Elif Üstün. “60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen Ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 17, sy. 3 (Temmuz 2019). https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466398.
EndNote Demir S, Üstün E (01 Temmuz 2019) 60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online 17 3
IEEE S. Demir ve E. Üstün, “60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi”, İOO, c. 17, sy. 3, 2019, doi: 10.17051/ilkonline.2018.466398.
ISNAD Demir, Serkan - Üstün, Elif. “60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen Ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 17/3 (Temmuz 2019). https://doi.org/10.17051/ilkonline.2018.466398.
JAMA Demir S, Üstün E. 60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi. İOO. 2019;17. doi:10.17051/ilkonline.2018.466398.
MLA Demir, Serkan ve Elif Üstün. “60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen Ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 17, sy. 3, 2019, doi:10.17051/ilkonline.2018.466398.
Vancouver Demir S, Üstün E. 60-66 Aylık Çocukların İlkokul 1.Sınıfa Başlaması Uygulamasına İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşlerinin İncelenmesi. İOO. 2019;17(3).