Bu
araştırmada, ortaokul fen laboratuvarlarında gerçekleştirilen deneysel
süreçlerde öğrencilerin akademik risk alma eğilimlerini belirlemeye yönelik bir
ölçme aracı geliştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemi 1285 ortaokul
öğrencisinden (5-8. sınıf) oluşmaktadır. Ölçme aracının yapı geçerliği için
açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri kullanılmıştır. Açımlayıcı faktör
analizi için 742 katılımcıdan elde edilen verilerden ve doğrulayıcı faktör
analizi için ise 543 katılımcıdan elde edilen verilerden yararlanılmıştır. Açımlayıcı
faktör analizi ile üç faktörlü olarak belirlenen yapı DFA sonucunda ulaşılan
uyum indeksleri ile doğrulanmıştır. Geliştirilen ölçme aracında açıklanan
toplam varyans oranı %54.32 ve Cronbach Alfa güvenirlik katsayısı .79’dur. Gerçekleştirilen
geçerlik ve güvenirlik analizleri sonucunda 12 maddelik üç faktörden (temkinli
risk alma, analitik risk alma, koşulsuz risk alma) oluşan “Fen Laboratuvarı Akademik
Risk Alma Ölçeği” geliştirilmiştir.
Fen eğitimi fen laboratuvarı akademik risk alma geçerlik güvenirlik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 4 |