Bu çalışmanın amacı,
Türkiye’de 2014 yılında eğitim denetimi alanında yapılan değişiklikler
konusunda okul müdürlerinin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, tarama
modelinin kullanıldığı betimsel bir çalışmadır. Antalya’da resmi okullarda
görevli yaklaşık 802 okul müdürü, araştırmanın evrenini oluşturmuştur. Tabakalı
rastgele örnekleme yöntemi ile belirlenen 313 okul müdürü örneklemi
oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen
beşli Likert tipi derecelendirme ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde
aritmetik ortalama, standart sapma, t- testi ve MANOVA kullanılmıştır.
Araştırma sonuçlarına göre okul müdürleri, “müfettişler tarafından öğretmen
ders denetiminin yapılmaması” konusuna orta düzeyde katıldıklarını; denetim
sisteminin yapı ve işleyişinde yapılan diğer değişmelere ise çoğunlukla
katıldıklarını belirtmişlerdir. Öğretimin geliştirilmesine odaklanan bir
denetim sisteminin kurulması önerilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 17 Sayı: 4 |