Different views are found in the literature about usage of history of mathematics in the maths teaching. This situation brings up the question on how the history of mathematics can be used for effective mathematics teaching, and what ways or for what purpose can be taken part in textbooks. The purpose of this study is to determine how and why the history of mathematics takes place into 6th , 7 th and 8th grade mathematics textbooks. In order to achieve this purpose, descriptive approach was used to define and explain how and why the history of mathematics activities take part in mathematics textbooks. 6th , 7 th and 8th grade mathematics textbooks are used as data sources. The sources were examined through document analysis. The result of analysis illustrated that mathematics history is given through short life stories and pictures of mathematicians, the old length and measure units, display of old numbers etc. in the textbooks with form of small historical pieces.
history of mathematics teaching program mathematics textbook
Uzun yıllardan beri, matematik eğitiminde matematik tarihinin (MT) kullanımı desteklenmektedir. Ülkemiz
açısından bakıldığında ise 2005 yılında uygulanmaya başlayan ilköğretim matematik öğretim programı içerisinde
matematik tarihinin kullanılmaya başlandığı görülmektedir. Matematik Tarihinin kullanım yollarının ve
kullanım amacının etkililiği üzerine literatürde değişik görüşlere rastlanmaktadır. Bu durum ders kitaplarında
matematik tarihine hangi yollarla ve ne amaçla yer verildiği sorusunu akla getirmektedir. Bu çalışmada
ilköğretim 6, 7 ve 8. sınıf matematik ders kitaplarında matematik tarihine hangi yollarla ve niçin yer verildiği
ortaya koyulmaya çalışılmış, matematik tarihinin alternatif kullanım yolları hakkında önerilerde bulunulmuştur.
Bu çalışmada asıl amaç incelenen durumu etraflıca tanımlamak ve açıklamak olduğundan yöntem olarak
betimsel yaklaşım kullanılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi yoluyla veriler toplanmıştır. Doküman
incelemesinde 6, 7 ve 8. sınıf ilköğretim matematik ders kitapları kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucu, öğrenci
ders kitaplarına, sadece tarihsel ufak parçalar eklenerek matematik tarihine yer verildiği tespit edilmiştir.
Matematik Tarihinin öğretim ortamında kullanımına dayalı farklı yollar olduğu dikkate alınarak, çalışmanın son
bölümünde matematik tarihinin araç ve amaç olarak kullanımına dayalı olarak hazırlanan etkinliklere yer
verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 3 |