Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının sınıf ortamında materyal kullanımına yönelik tutumlarını ölçecek geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirmektir. Çalışmanın örneklemini Karadeniz Teknik Üniversitesi Fatih Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 187 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmada 33 maddelik bir tutum ölçeği geliştirilerek, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır. Çalışmanın sonunda materyal kullanımına yönelik 20 madde ve 2 faktörden oluşan 5’li likert tipi tutum ölçeği geliştirilmiştir. Materyal kullanımına yönelik geliştirilen tutum ölçeğinin alfa iç tutarlılık katsayısı 0,890 olarak bulunmuştur.
Materyal kullanımı, tutum ölçeği, öğretmen aday, öğretmen eğitimi
The aim of this study is to develop a valid and reliable attitude scale in order to measure pre-service teachers’ attitudes toward material usage in classroom environment. The study was carried out with 187 pre-service teachers from Fatih Faculty of Education at Karadeniz Technical University. Validity and assessment of the 33-item attitude scale was done with a pilot study. According to the results of the pilot study, a 5-point likert-type scale of attitude towards material usage in classroom environment, consisting of 20 items and two factors was developed and administered to 187 students, who formed the sampling. The alpha internal consistence coefficient that was calculated for the reliability of the scale was found to be 0,890
Material usage, attitude scale, pre-service teacher, teacher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2013 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2013, Cilt 12, Sayı 3 |
Bibtex | @araştırma makalesi { ilkonline106640, journal = {İlköğretim Online}, issn = {1305-3515}, eissn = {1305-3515}, address = {}, publisher = {Sinan OLKUN}, year = {2013}, volume = {12}, number = {3}, pages = {903 - 911}, title = {Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi}, key = {cite}, author = {Akbulut, Hava İpek and Tatli, Zeynep Haliloğlu} } |
APA | Akbulut, H. İ. & Tatli, Z. H. (2013). Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi . İlköğretim Online , 12 (3) , 903-911 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8584/106640 |
MLA | Akbulut, H. İ. , Tatli, Z. H. "Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi" . İlköğretim Online 12 (2013 ): 903-911 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/ilkonline/issue/8584/106640> |
Chicago | Akbulut, H. İ. , Tatli, Z. H. "Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi". İlköğretim Online 12 (2013 ): 903-911 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi AU - Hava İpekAkbulut, Zeynep HaliloğluTatli Y1 - 2013 PY - 2013 N1 - DO - T2 - İlköğretim Online JF - Journal JO - JOR SP - 903 EP - 911 VL - 12 IS - 3 SN - 1305-3515-1305-3515 M3 - UR - Y2 - 2023 ER - |
EndNote | %0 İlköğretim Online Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi %A Hava İpek Akbulut , Zeynep Haliloğlu Tatli %T Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi %D 2013 %J İlköğretim Online %P 1305-3515-1305-3515 %V 12 %N 3 %R %U |
ISNAD | Akbulut, Hava İpek , Tatli, Zeynep Haliloğlu . "Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi". İlköğretim Online 12 / 3 (Haziran 2013): 903-911 . |
AMA | Akbulut H. İ. , Tatli Z. H. Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. İOO. 2013; 12(3): 903-911. |
Vancouver | Akbulut H. İ. , Tatli Z. H. Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi. İlköğretim Online. 2013; 12(3): 903-911. |
IEEE | H. İ. Akbulut ve Z. H. Tatli , "Öğretmen Adaylarının Sınıf Ortamında Materyal Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirilmesi", İlköğretim Online, c. 12, sayı. 3, ss. 903-911, Haz. 2013 |