Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teachers\' Opinions on the Realization Level of Primary Education\'s Objectives

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 132 - 147, 26.06.2013

Öz

This research aims to reveal the primary school teachers’ views on the realization level of primary education objectives, obstacles to the realization of these objectives and the behaviors of the teachers against the obstacles. Research was carried out by using quantitative and qualitative methods together. To collect quantitative data, 325 teachers working at 10 primary schools in Adıyaman were consulted fortheir opinions . Qualitative data were collected by applying to the views of two teachers from each 10 schools. As a result of this research, it has been concluded that the objectives of primary education have been performed at ‘high’ and ‘very high’ level according to the teachers. As a result of the qualitative study, it has been found out d that social objectives were realized more than academic objectives, the most important obstacle for the realization of the objective is the lack of interaction with school council and for more effective realization of the primary school objectives , the work of the family unit should be given more attention.

Kaynakça

  • Adar, İ, Aşıcı, C., Kaya, T., Bulut, M., Karakurt, Z. ve Karadaş, H. (2008). Disiplin amirleri ve muhakkikler için soruşturma rehberi. Ankara: MEB Teftiş Kurulu Başkanlığı.
  • Akgün, N. (1996) İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde İlköğretim Okullarının sahip Oldukları İnsan ve Madde ve Kaynakları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Bakaç, M. (2000). Fen Eğitiminde Başarının Arttırılmasında Amaçların Önemi. Milli Eğitim Dergisi.147.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde arastırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Başaran, İ.E. (1994) Eğitime Giriş, Kadıoğlu matbaası, Dördüncü basım, Ankara.
  • Başaran, İ.E. (1998) Yönetimde İnsan İlişkileri Yönetsel Davranış, Aydan web yayınları, Ankara.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bu rsalıoğlu, Z. (1998) Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, On birinci basım, Pegem yayınları, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007) Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, istatistik, araştırma deseni spss uygulamaları ve yorum. (8.Baskı) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2005). Research methods in education. (5.Ed.). London: RoutledgeFalmer.
  • Hanna, J.W. (1998) School Climate: Changing Fear to Fun, Contemporary Education, 69 (2). İş, E. (2003)
  • Karasar, N, 1999, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Kurumsal Amaçları Gerçekleştirmedeki Yeterliklerinin İncelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 159. Kolay, Y.(2004)
  • Sar, B.K., Wulff, D.P. (2003) Family Builders Approach: Enhancing The Well Being of Childern Though Family-School Partnerships, Children&Schools, (25) 4.
  • Silverman, D. (2006). Interpreting qualitative data. London: Sage Publications.
  • Swick, K.J.,Grafwallner,R., Cockey,M.,Roach, J., Davidson, S., Mayor, M., Gardner, N.(1997) On Board Early: Building Strong Family-School Relations, Early Childhood Education Journal, (24) 4.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • TBMM (1973) Milli Eğitim Temel Kanunu. (Kanun no: 1739, Kabul tarihi: 14.6.1973) Resmi Gazete. 1973/14574. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html
  • Toprakçı, E. (2008) Sınıfa Dayalı Yönetim, Pegem yayınları, Ankara.
  • Ünal, A. (2006). Eğitim kurumlarında adli ve idari soruşturma. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • MEB (2003) İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., ve Ersoy, A. (2006) Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri, http://sbek.marmara.edu.tr/ornek_bildiri (erişim:04/09/2011)
  • Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık, Ankara.

Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 12 Sayı: 1, 132 - 147, 26.06.2013

Öz

İlköğretim okullarının amaçlarını gerçekleştirme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri ile bu amaçların
gerçekleştirilmesinin önündeki engeller ve öğretmenlerin engeller karşısındaki davranışları bu araştırma ile ortaya
konulmaya çalışılmaktadır. Araştırma nicel ve nitel yöntem birlikte kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin
toplanmasında Adıyaman ilinde 10 ilköğretim okulunda görev yapan 325 öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Nitel
veriler on okulda görev yapan her okuldan iki öğretmenin görüşlerine başvurularak toplanmıştır. Araştırma sonucunda
ilköğretim öğretmenlerinin, “yüksek” ve “oldukça yüksek” düzeyde ilköğretimin amaçlarının gerçekleştirildiğini ifade
ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Nitel çalışma sonucunda ise sosyal amaçların akademik amaçlara göre daha fazla
gerçekleştirildiği, amaçların gerçekleştirilmesinin önündeki en önemli engelin okul aile birliği etkileşimin eksikliği
olduğu ve ilköğretimin amaçlarının daha etkili gerçekleştirilmesi için okul aile birliğinin çalışmalarına daha fazla önem
verilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Adar, İ, Aşıcı, C., Kaya, T., Bulut, M., Karakurt, Z. ve Karadaş, H. (2008). Disiplin amirleri ve muhakkikler için soruşturma rehberi. Ankara: MEB Teftiş Kurulu Başkanlığı.
  • Akgün, N. (1996) İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilmesinde İlköğretim Okullarının sahip Oldukları İnsan ve Madde ve Kaynakları, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2005). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri spss uygulamalı. Sakarya: Sakarya Kitabevi.
  • Bakaç, M. (2000). Fen Eğitiminde Başarının Arttırılmasında Amaçların Önemi. Milli Eğitim Dergisi.147.
  • Balcı, A. (2005). Sosyal bilimlerde arastırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Başaran, İ.E. (1994) Eğitime Giriş, Kadıoğlu matbaası, Dördüncü basım, Ankara.
  • Başaran, İ.E. (1998) Yönetimde İnsan İlişkileri Yönetsel Davranış, Aydan web yayınları, Ankara.
  • Bilgin, N. (2006). Sosyal bilimlerde içerik analizi teknikler ve örnek çalışmalar. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Bu rsalıoğlu, Z. (1998) Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış, On birinci basım, Pegem yayınları, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007) Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı, istatistik, araştırma deseni spss uygulamaları ve yorum. (8.Baskı) Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2005). Research methods in education. (5.Ed.). London: RoutledgeFalmer.
  • Hanna, J.W. (1998) School Climate: Changing Fear to Fun, Contemporary Education, 69 (2). İş, E. (2003)
  • Karasar, N, 1999, Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Yayıncılık, Ankara. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Görev Yapan Yöneticilerin Kurumsal Amaçları Gerçekleştirmedeki Yeterliklerinin İncelenmesi, Milli Eğitim Dergisi, 159. Kolay, Y.(2004)
  • Sar, B.K., Wulff, D.P. (2003) Family Builders Approach: Enhancing The Well Being of Childern Though Family-School Partnerships, Children&Schools, (25) 4.
  • Silverman, D. (2006). Interpreting qualitative data. London: Sage Publications.
  • Swick, K.J.,Grafwallner,R., Cockey,M.,Roach, J., Davidson, S., Mayor, M., Gardner, N.(1997) On Board Early: Building Strong Family-School Relations, Early Childhood Education Journal, (24) 4.
  • Tekin, H. (2000). Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • TBMM (1973) Milli Eğitim Temel Kanunu. (Kanun no: 1739, Kabul tarihi: 14.6.1973) Resmi Gazete. 1973/14574. http://mevzuat.meb.gov.tr/html/88.html
  • Toprakçı, E. (2008) Sınıfa Dayalı Yönetim, Pegem yayınları, Ankara.
  • Ünal, A. (2006). Eğitim kurumlarında adli ve idari soruşturma. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • MEB (2003) İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, http://mevzuat.meb.gov.tr/html/225_0.html.
  • Yaşar, Ş., Gültekin, M., ve Ersoy, A. (2006) Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri, http://sbek.marmara.edu.tr/ornek_bildiri (erişim:04/09/2011)
  • Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin yayıncılık, Ankara.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Celal Teyyar Uğurlu

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 12 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uğurlu, C. T. (2013). Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online, 12(1), 132-147.
AMA Uğurlu CT. Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri. İOO. Mart 2013;12(1):132-147.
Chicago Uğurlu, Celal Teyyar. “Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online 12, sy. 1 (Mart 2013): 132-47.
EndNote Uğurlu CT (01 Mart 2013) Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri. İlköğretim Online 12 1 132–147.
IEEE C. T. Uğurlu, “Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri”, İOO, c. 12, sy. 1, ss. 132–147, 2013.
ISNAD Uğurlu, Celal Teyyar. “Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online 12/1 (Mart 2013), 132-147.
JAMA Uğurlu CT. Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri. İOO. 2013;12:132–147.
MLA Uğurlu, Celal Teyyar. “Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri”. İlköğretim Online, c. 12, sy. 1, 2013, ss. 132-47.
Vancouver Uğurlu CT. Öğretmenlerin İlköğretimin Amaçlarının Gerçekleştirilme Düzeyine İlişkin Görüşleri. İOO. 2013;12(1):132-47.