Araştırmada, ilköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama işlemine yönelik
kurdukları problemlerde karşılaşabilecekleri olası güçlüklerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma,
Erzurum merkezdeki yedi ilköğretim okulunun yedinci sınıflarında öğrenim gören 210 öğrenci ile
yapılmıştır. Kesirlerde toplama işlemine yönelik beş maddeden oluşan Problem Kurma Testi (PKT) veri
toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğrencilerin kurdukları problemlerde; toplanan ikinci kesri bütünün
kalanı üzerinden ifade etme, parça-bütün ilişkisini kuramama, işlem sonucuna doğal sayı anlamı yükleme,
birim kargaşası, toplanan kesir sayılarına doğal sayı anlamı yükleme, işlemi soru köküne yansıtamama ve
tamsayılı kesirlerin tam kısımlarına anlam yükleyememe şeklinde yedi güçlük tespit edilmiştir. En fazla
güçlük sonucun tamsayılı kesir olduğu iki basit kesrin toplamına, en az güçlük ise sonucun basit kesir
olduğu iki basit kesrin toplamına yönelik problem kurmada görülmüştür.
The aim of the present study was to determine the potential difficulties which might be
experienced by elementary school 7th grade students related to the problems posed by them on addition
operation with fractions. The study was conducted with 210 students studying at seven elementary
schools located in Erzurum city center. The Problem Posing Test consisted of five items related to
addition operation with fractions was used as the data collection tool. Seven difficulties were determined
in the problems posed by the students. The most significant difficulty was observed in posing problems
requiring addition of two simple fractions to produce a fraction with integer, while the least significant
one was experienced in posing problems requiring addition of two simple fractions to produce a simple
fraction.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 4 |