BibTex RIS Kaynak Göster

Mathematics Instructional Materials Designed forVisually Impaired Students : Needle Page

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 4, 1 - 9, 01.12.2012

Öz

-

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, C. (1993). Çağdaş eğitim ve Köy Enstitüleri: Tarihsel bir çerçeve. İzmir: Etki Ofset
  • Cronbach, L. (1970). Essentials of psychological testing (3rd edition). Harper and Row.
  • Cronbach, L.J., Gleser, G.C., Nanda, H., & Rajaratnam, N. (1972). The dependability of behavioral measurements: Theory of generalizability for scores and profiles. New York: John Wiley.
  • Erkuş, A. (2008). Bilimsel araştırmaların nitel olup olamayacağı üzerine akıl yürütme. Ed. Nazmi Kozak, Prof. Dr. Fermani Maviş anı kitabı’nda, Anadolu Üniv. Yay. 479-484.
  • Erkuş, A. (2009). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Erkuş, A. (2011). Psikolojik ölçme ve ölçek geliştirme. Basılmamış Ders Notları.
  • Farr, J. L. (1997). Organized I/O psychology: Past, present, future. Pennsylvania State University Society for Industrial & Organizational Psychology, Inc.
  • Kırcaali-İftar, G. ve Tekin, E (1997) Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: TPD Yayınları.
  • Turgut, M. F. (1983). Eğitimde ölçme ve değerlendirme ve metodları. Ankara: Nüve Matbaası.
  • Özgüven, İ. E. (2002). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: PDREM Yay.
  • Piaget, J. (1999). Çocukta zihinsel gelişim. Cem Yayınları
  • Siegel, (1977). Parametrik olmayan
  • istatistiksel teknikler. Çev. Yurdal Topsever, AÜ DTCF Yayınları
  • Thissen, D. ve Wainer, H. (2001). Test scoring. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Tonguç, İ. H., Gündüzalp, F. Ve İnan, M. R. (1962). Pestalozzi ve devrim (çeviri). Ankara: İmece Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu (2009). Türkçe sözlük. Ankara: TDK Yayınları.

Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 4, 1 - 9, 01.12.2012

Öz

ölçüp biçtik; oysaki bakın bilişsel psikoloji diye bir şey var; artık o alternatif olmalı.” Bilişsel psikolojik yaklaşım ne zaman ortaya çıktı biliyor musunuz? Peki, bugün insanı anlayabilmek için psikologlar hangi yaklaşımları kullanıyorlar? Tümünü. Çünkü adı üstünde “yaklaşım”, yasa değil ve bu da psikolojide kaçınılmazdır: Her yaklaşım doğrudur, ama eksiktir; zaten tam olsaydı, fizik bilimlerdeki gibi psikolojinin de “yasaları” olurdu. Bu arada hemen soralım: Pekiştirme ilkeleri artık geçersiz mi oldu da, alternatifini çıkarıyoruz? Skinner iyi ki yaşamıyor Yaşasın “yapılandırmacı” yaklaşım Elbette ki yaşasın; ama yapılandırmacı yaklaşım yeni ve alternatif mi? Peki, yapılandırmacı yaklaşım, bir ölçme yaklaşımı mı, eğitim yaklaşımı mı? Hemen belirtmek gerekir ki, (eğitimde de, yeni

Kaynakça

  • Binbaşıoğlu, C. (1993). Çağdaş eğitim ve Köy Enstitüleri: Tarihsel bir çerçeve. İzmir: Etki Ofset
  • Cronbach, L. (1970). Essentials of psychological testing (3rd edition). Harper and Row.
  • Cronbach, L.J., Gleser, G.C., Nanda, H., & Rajaratnam, N. (1972). The dependability of behavioral measurements: Theory of generalizability for scores and profiles. New York: John Wiley.
  • Erkuş, A. (2008). Bilimsel araştırmaların nitel olup olamayacağı üzerine akıl yürütme. Ed. Nazmi Kozak, Prof. Dr. Fermani Maviş anı kitabı’nda, Anadolu Üniv. Yay. 479-484.
  • Erkuş, A. (2009). Davranış bilimleri için bilimsel araştırma süreci. Ankara: Seçkin Yayıncılık
  • Erkuş, A. (2011). Psikolojik ölçme ve ölçek geliştirme. Basılmamış Ders Notları.
  • Farr, J. L. (1997). Organized I/O psychology: Past, present, future. Pennsylvania State University Society for Industrial & Organizational Psychology, Inc.
  • Kırcaali-İftar, G. ve Tekin, E (1997) Tek denekli araştırma yöntemleri. Ankara: TPD Yayınları.
  • Turgut, M. F. (1983). Eğitimde ölçme ve değerlendirme ve metodları. Ankara: Nüve Matbaası.
  • Özgüven, İ. E. (2002). Bireyi tanıma teknikleri. Ankara: PDREM Yay.
  • Piaget, J. (1999). Çocukta zihinsel gelişim. Cem Yayınları
  • Siegel, (1977). Parametrik olmayan
  • istatistiksel teknikler. Çev. Yurdal Topsever, AÜ DTCF Yayınları
  • Thissen, D. ve Wainer, H. (2001). Test scoring. New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Tonguç, İ. H., Gündüzalp, F. Ve İnan, M. R. (1962). Pestalozzi ve devrim (çeviri). Ankara: İmece Yayınları.
  • Türk Dil Kurumu (2009). Türkçe sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

M. Şahin Bülbül Bu kişi benim

Belkıs Garip Bu kişi benim

Ümmügülsüm Cansu Bu kişi benim

Dilber Demirtaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Bülbül, M. . Ş., Garip, B., Cansu, Ü., Demirtaş, D. (2012). Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa. İlköğretim Online, 11(4), 1-9.
AMA Bülbül MŞ, Garip B, Cansu Ü, Demirtaş D. Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa. İOO. Aralık 2012;11(4):1-9.
Chicago Bülbül, M. Şahin, Belkıs Garip, Ümmügülsüm Cansu, ve Dilber Demirtaş. “Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa”. İlköğretim Online 11, sy. 4 (Aralık 2012): 1-9.
EndNote Bülbül MŞ, Garip B, Cansu Ü, Demirtaş D (01 Aralık 2012) Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa. İlköğretim Online 11 4 1–9.
IEEE M. . Ş. Bülbül, B. Garip, Ü. Cansu, ve D. Demirtaş, “Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa”, İOO, c. 11, sy. 4, ss. 1–9, 2012.
ISNAD Bülbül, M. Şahin vd. “Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa”. İlköğretim Online 11/4 (Aralık 2012), 1-9.
JAMA Bülbül MŞ, Garip B, Cansu Ü, Demirtaş D. Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa. İOO. 2012;11:1–9.
MLA Bülbül, M. Şahin vd. “Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa”. İlköğretim Online, c. 11, sy. 4, 2012, ss. 1-9.
Vancouver Bülbül MŞ, Garip B, Cansu Ü, Demirtaş D. Görme Engelliler için Matematik Öğretim Materyali Tasarımı: İğneli Sayfa. İOO. 2012;11(4):1-9.