Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Almanya'da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 17, 26.06.2012

Öz

Bu çalışmada, Avrupa’da birçok ülkede olduğu gibi Almanya’da da ilköğretim birinci sınıfa başlayan öğrencilerin dil, fiziksel, sosyal ve duygusal ve bilişsel beceriler yönünden okul yeterliliği ya da okula hazırbulunuşluk düzeyini belirlemeye yönelik olarak geliştirilmiş olan okula alma testlerinden Kiel Okula Alma Testinin Türkçe’ye uyarlama çalışması ve Avrupa’da okula alma uygulamalarına yer verilmiştir. Testin Uygulaması yapılmadan önce iki ayrı dil uzmanı tarafından testin dil geçerlik çalışması yapılmış ve orijinal metinle uyumu sağlanmıştır. Test bir başarı testi değildir ve bu nedenle testin uygulama güvenirliğine bakılmıştır. Farklı gözlemcilerin kararları ve video kayıtları güvenirlik göstergesi olarak kabul edilmiştir

Kaynakça

  • Aktaş Arnas, Y. (2002). Okulöncesi Çocuklarda Sayı Kavramının Kazanılması. Çoluk Çocuk Dergisi. 14:14-17. Aytaç, K. (1979). Federal Almanya'da Okul Sistemi. Turhan Kitabevi Yayınları Eğitim Dizisi No: 1.Ankara. Boz, M. (2004). Altı Yaş Çocuklarının Okula Hazır bulunuşluk Düzeylerinin Veli ve Öğretmen Görüşleri Yönünden İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı. Ankara Brähler,E.,Holling, H.,Leutner, D. Und Petermann,F. (2002). Brickenkamp Handbuch psychologischer und pädagogischer Tests :1, Göttingen:Hogrefe Verlag Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak,E, Akgün,Ö.E, Kardeniz,Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem A Akademi. Ankara. Çataloluk, C. (1994). Farklı Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Ortamlarda Yetişen Çocukların Okul Olgunluğu Açısından Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı. İstanbul.. Doğuş Okullar Grubu Rehberlik Servisi (2006), İlk Olgunluk Deneyimi; Okul Olgunluğu, Çoluk Çocuk Dergisi 2006/6,61: 10-11. Erden, M. ve Akman, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi. Ankara. Fröse, S, Mölders,R. Und Walldrodt (1996). Das Kieler Einschulungsverfahren. Deutsche Shultests. Beltz Test Gesellschaft, Weinheim. Füssenich, I. (2005b). Lässt sich Schulfähigkeit testen? Diagnose und Föderung (schrift) sprachlicher Fähigkeiten. In:Grundschule, Heft 9, 18-22 Görmez, E. (2007). İlköğretim Birinci sınıf Öğrencilerinin Okul Olgunluğu ve Matematik Hazırbulunuşluk Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Eskişehir. Kırca, A. (2007) Okul Öncesi Eğitimin İlköğretim Birinci Sınıf Çocuklarının Okula Hazır Bulunuşluklarına Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı. Ankara. Kutluca Canbulat, A. (2010). Okula Destek Eğitiminin Etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları Ve Öğretimi Anabilim Dalı. Bolu Lippert, C. (2008) Die Neugestaltung der Schuleingangsphase als Möglichkeit für einen kindgerechten Schulanfang. Grin Verlag: Norderstedt. Oktay, A. (1982). Okul Öncesi Dönemde Öğrenme Ve Okumaya Hazırlıklı Olmak. Eğitim ve Bilim Dergisi, 7(39), 11-18. Oktay, A.(1983). Okul Öncesi Eğitim Ve Okula Hazırlıklı Olmak. Aile ve Çocuk Dergisi, 3, 126-139. Oktay, A. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. Epsilon Yayınları 2. Baskı. İstanbul. Polat Unutkan, Ö. (2003). Marmara İlköğretime Hazır oluş Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Standardizasyonu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Bilim Dalı. İstanbul. Turan, D. E. (2006) Alt Sosyo-Ekonomik Düzeyde Anasınıfına Devam Eden Ve Etmeyen 60–71 Ay Çocuklarında Görsel Algılama Davranışının İncelenmesi (Konya İli Örneği) Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çocuk Gelişimi Ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı Okulöncesi Eğitimi Bilim Dalı. Konya. Yapıcı, M. (2006). İlköğretim Birinci Sınıfa Başlayan Öğrencilerin Hazır bulunuşluk Düzeyleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi.08.06.2010 tarihinde www.insanbilimleri.com adresinden alınmıştır.

The School Admission Tests in Germany and the Adaptation of the Kiel School Admission Test

Yıl 2012, Cilt: 11 Sayı: 1, 1 - 17, 26.06.2012

Öz

The aim of this study is two-fold. First, it presents the adaptation of The Kiel School Admission
Test which is used in Germany, similar to other European countries, to determine the school readiness of
newcomers to primary school in terms of linguistic, physical, social, affective and cognitive skills. Second, it
discusses the admission applications in Germany. Prior to the administration of the test, a language validity
study was carried out by two language experts to ensure that the Turkish version complied with the original
German version. The test is not an achievement test therefore its application reliability was evaluated. Different
decisions of the observers and video recordings were used as a reliability index.

Kaynakça

  • Aktaş Arnas, Y. (2002). Okulöncesi Çocuklarda Sayı Kavramının Kazanılması. Çoluk Çocuk Dergisi. 14:14-17. Aytaç, K. (1979). Federal Almanya'da Okul Sistemi. Turhan Kitabevi Yayınları Eğitim Dizisi No: 1.Ankara. Boz, M. (2004). Altı Yaş Çocuklarının Okula Hazır bulunuşluk Düzeylerinin Veli ve Öğretmen Görüşleri Yönünden İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi.. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Programı. Ankara Brähler,E.,Holling, H.,Leutner, D. Und Petermann,F. (2002). Brickenkamp Handbuch psychologischer und pädagogischer Tests :1, Göttingen:Hogrefe Verlag Büyüköztürk, Ş.,Kılıç Çakmak,E, Akgün,Ö.E, Kardeniz,Ş. ve Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem A Akademi. Ankara. Çataloluk, C. (1994). Farklı Sosyo-Ekonomik ve Kültürel Ortamlarda Yetişen Çocukların Okul Olgunluğu Açısından Karşılaştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı. İstanbul.. Doğuş Okullar Grubu Rehberlik Servisi (2006), İlk Olgunluk Deneyimi; Okul Olgunluğu, Çoluk Çocuk Dergisi 2006/6,61: 10-11. Erden, M. ve Akman, Y. (2004). Gelişim ve Öğrenme. Arkadaş Yayınevi. Ankara. Fröse, S, Mölders,R. Und Walldrodt (1996). Das Kieler Einschulungsverfahren. Deutsche Shultests. Beltz Test Gesellschaft, Weinheim. Füssenich, I. (2005b). Lässt sich Schulfähigkeit testen? Diagnose und Föderung (schrift) sprachlicher Fähigkeiten. In:Grundschule, Heft 9, 18-22 Görmez, E. (2007). İlköğretim Birinci sınıf Öğrencilerinin Okul Olgunluğu ve Matematik Hazırbulunuşluk Düzeyleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Öğretmenliği Anabilim Dalı Eskişehir. Kırca, A. (2007) Okul Öncesi Eğitimin İlköğretim Birinci Sınıf Çocuklarının Okula Hazır Bulunuşluklarına Etkisinin İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı. Ankara. Kutluca Canbulat, A. (2010). Okula Destek Eğitiminin Etkililiği. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Eğitim Programları Ve Öğretimi Anabilim Dalı. Bolu Lippert, C. (2008) Die Neugestaltung der Schuleingangsphase als Möglichkeit für einen kindgerechten Schulanfang. Grin Verlag: Norderstedt. Oktay, A. (1982). Okul Öncesi Dönemde Öğrenme Ve Okumaya Hazırlıklı Olmak. Eğitim ve Bilim Dergisi, 7(39), 11-18. Oktay, A.(1983). Okul Öncesi Eğitim Ve Okula Hazırlıklı Olmak. Aile ve Çocuk Dergisi, 3, 126-139. Oktay, A. (2000). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem. Epsilon Yayınları 2. Baskı. İstanbul. Polat Unutkan, Ö. (2003). Marmara İlköğretime Hazır oluş Ölçeğinin Geliştirilmesi ve Standardizasyonu. Yayınlanmamış Doktora Tezi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Öğretmenliği Bilim Dalı. İstanbul. Turan, D. E. (2006) Alt Sosyo-Ekonomik Düzeyde Anasınıfına Devam Eden Ve Etmeyen 60–71 Ay Çocuklarında Görsel Algılama Davranışının İncelenmesi (Konya İli Örneği) Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Konya Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Çocuk Gelişimi Ve Ev Yönetimi Eğitimi Anabilim Dalı Okulöncesi Eğitimi Bilim Dalı. Konya. Yapıcı, M. (2006). İlköğretim Birinci Sınıfa Başlayan Öğrencilerin Hazır bulunuşluk Düzeyleri. Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi.08.06.2010 tarihinde www.insanbilimleri.com adresinden alınmıştır.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ayşe Nur Kutluca Canbulat

Mehmet Canbulat

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Canbulat, A. N. K., & Canbulat, M. (2012). Almanya’da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması. İlköğretim Online, 11(1), 1-17.
AMA Canbulat ANK, Canbulat M. Almanya’da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması. İOO. Mart 2012;11(1):1-17.
Chicago Canbulat, Ayşe Nur Kutluca, ve Mehmet Canbulat. “Almanya’da Okula Alma Uygulamaları Ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması”. İlköğretim Online 11, sy. 1 (Mart 2012): 1-17.
EndNote Canbulat ANK, Canbulat M (01 Mart 2012) Almanya’da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması. İlköğretim Online 11 1 1–17.
IEEE A. N. K. Canbulat ve M. Canbulat, “Almanya’da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması”, İOO, c. 11, sy. 1, ss. 1–17, 2012.
ISNAD Canbulat, Ayşe Nur Kutluca - Canbulat, Mehmet. “Almanya’da Okula Alma Uygulamaları Ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması”. İlköğretim Online 11/1 (Mart 2012), 1-17.
JAMA Canbulat ANK, Canbulat M. Almanya’da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması. İOO. 2012;11:1–17.
MLA Canbulat, Ayşe Nur Kutluca ve Mehmet Canbulat. “Almanya’da Okula Alma Uygulamaları Ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması”. İlköğretim Online, c. 11, sy. 1, 2012, ss. 1-17.
Vancouver Canbulat ANK, Canbulat M. Almanya’da Okula Alma Uygulamaları ve Kiel Okula Alma Testinin Türkçeye Uyarlanması. İOO. 2012;11(1):1-17.