Bu çalışma, okul öncesi öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumları ile bilgisayara yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın katılımcılarını Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Okul Öncesi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda örgün ve ikinci öğretim programlarının çeşitli sınıflarında öğrenim görmekte olan toplam 481 öğrenci oluşturmaktadır. Öğrencilere, bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarını değerlendirmek için Arslan (2006) tarafından geliştirilen ‘Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yönelik Tutum Ölçeği’, bilgisayara yönelik tutumlarını değerlendirmek için Çelik ve Bindak (2005) tarafından geliştirilen ‘Bilgisayara Yönelik Tutum Ölçeği’ uygulanmıştır. Öğrencilere ilişkin bazı demografik bilgiler Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir. Sonuçlar SPSS istatistik programı ile değerlendirilmiştir Verilerin analizinde, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon katsayısı, t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin bilgisayara yönelik tutumlarının ve bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumlarının genel olarak olumlu yönde olduğu, bu tutumların çeşitli değişkenlere göre farklılaştığı görülmüştür. Aynı zaman bilgisayar destekli eğitim yapmaya yönelik tutumları ile bilgisayara yönelik tutumlarının pozitif yönde anlamlı düzeyde ilişkili olduğu bulunmuştur
Bilgisayara yönelik tutum Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya Yönelik Tutum Okul öncesi Öğretmen adayları
The aim of this research is to evaluate preschool candidates’ attitudes towards computers and
attitudes towards use of computer assisted instruction. The sample of this study includes 481 early childhood
education students who attended Dokuz Eylül University’s department of Early Childhood Education. Data were
collected by using “Scale of Computer Assisted Instruction Attitudes” developed by the Arslan (2006),
“Computer Attitudes Scale” developed by Çelik & Bindak (2005) and “General Information Form” by the
authors. One-way Anova and t-test was used for analyzing data. The findings of this study showed that computer
attitudes and computer assisted instruction attitudes are positive. Furthermore computer assisted instruction
attitudes are related to computer attitudes on pozitive way.
Computer attitudes Computer assisted instruction attitudes early childhood teacher candidates.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 10 Sayı: 3 |