Bu araştırmanın temel amacı, ilköğretim 5. ve 8. sınıf öğrencileri ve fen ve teknoloji dersi öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersinde uygulanan proje çalışmalarının uygulanış biçimiyle ilgili görüşlerinin tespit edilmesidir. Araştırmada toplamda 552 öğrenci ve öğretmene ulaşılmıştır. Veri toplama aracı olarak hem öğrenci hem de öğretmen için iki farklı tipte hazırlanan anketten elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin öğretmenlerine göre proje tabanlı öğrenme yöntemi hakkında daha olumsuz görüş sahibi oldukları, cinsiyet ve çalışma odası açısından farklılık gösterdikleri tespit edilmiştir. Ayrıca okuduğu sınıf, kardeş sayısı, annenin ve babanın eğitim durumu açısından da görüş farklılıkları olduğu gözlenmiştir. Öğretmen görüşlerinde ise hiçbir alt problem açısından farklılık olmadığı tespit edilmiştir
Proje tabanlı öğrenme fen ve teknoloji dersi proje çalışması öğretim yöntemleri
The aim of this research was to determine teachers and students observations concerned with the
project based learning in the science and technology lesson learned in primary education schools. Total 402
students and 150 teachers, in Samsun center, were participated in this research. The questionnaire which was
included two parts, demographic information and the questions of project based learning in science and
technology lesson. General reliability of student questionnaire was accounted as .80, general reliability of teacher
questionnaire was accounted as.71. According to students and teachers’ views, while students observations did not
change in the direction of gender and study room, there were observation differences in respect of grade attended,
sibling number and education position of the parents. However, there was not any difference in respect of subproblem
at the teachers’ observations.
Project based learning science and technology lesson teaching methods project work.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 3 |