Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 2, 679 - 693, 26.06.2010

Öz

Bu çalışmada öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimleri
incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 528 öğrenci
oluşturmaktadır. Düzenlenmiş Đki Faktörlü Çalışma Süreci Anketi (R-SPQ-2F), Algısal Öğrenme Biçimleri
Anketi (PLSQ) ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) veri toplama araçları olarak
kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin genelde orta ve düşük
düzeyde olduğu ve baskın öğrenme stillerinin çoğunlukla devinimsel, bireysel ve işitsel olduğunu göstermiştir.
Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile derin öğrenme yaklaşımı, dokunsal ve devinimsel öğrenme
stilleri arasında pozitif ilişki, yüzeysel öğrenme yaklaşımı ile ise negatif ilişki bulunmuştur. Derin öğrenme
yaklaşımı ile dokunsal ve devinimsel öğrenme stilleri arsında pozitif ilişki bulunmuştur. Cinsiyete göre eleştirel
düşünme eğilimi ve derin öğrenme yaklaşımı puanları karşılaştırıldığında kızlar lehine anlamlı bir fark
bulunmuştur. Lisans öğrencileriyle yüksek lisans öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve derin öğrenme
yaklaşımı puanları ortalamaları arasında yüksek lisans öğrencileri lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmen
adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve derin öğrenme yaklaşımı puanları yaşamlarının büyük bir bölümünü
geçirdikleri coğrafik bölge, yerleşim yeri büyüklüğü ve aylık harcama miktarına göre farklılık göstermemektedir. 

Kaynakça

  • Akyön, F.V. ve Morkoç, D.K. (Ekim, 2008). Büro yönetimi ve sekreterlik programı öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma. 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, 325-346. Aybek, B. (2006). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Barbe, W.B., & Milone, M.N. (1981). What we know about modality strengths. Educational Leadership, 38(5), 378-380. Biggs, J., Kember, D., & Leung, D.Y.P. (2001). The revised two-factor study process questionnaire: R-SPQ-2F. British Journal of Educational Psychology, 71, 133-149. Bilgin, A., & Crowe, S. (2008). Approaches to learning in statistics. Asian Social Science, 4(3), 36-42. Brownfield, K. M. (1993). The relationship between the Myers-Briggs personality types and learning styles. (ERIC Documentation Reproduction Service No. ED381577). Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Byrne, M., Flood, B. & Willis, P. (2001). The relationship between learning approaches and learning outcomes: A study of Irish accounting students. Accounting Education, 11(1), 27-42. Chalupa, M.R. & Sormunen, C. (1995). Strategies for developing critical thinking: You make the difference in the classroom. Business Education Forum, 49(3), 41-43. Collins, K.M. & Onwuegbuzie, A. J. (2000). Relationship between critical thinking and performance in research methodology courses. Paper presented at the Annual Conference of the Mid-South Educational Research Association, Bowling Green, KY. Colucciello, M.L. (1999). Relationships between critical thinking dispositions and learning styles. Journal Professional Nursing, 15 (5), 294-301. Conceição, S. (2004). Learning style and critical thinking in an online course that uses concept maps. Concepts Maps: Theory, Methodology, Technology, Proc. of the First International Conference on Concept Mapping. Spain: Pamplona. Cooper, S., Bottomley, C., & Gordon, J. (2004). Stepping out of the classroom and up the ladder of learning: An experiential learning approach to entrepreneurship education. Industry and Higher Education, 18, 11-22. Cüceloğlu, D. (1995). Đyi düşün doğru karar ver. Onuncu baskı. Sistem Yayıncılık. Đstanbul. Dicle, A. ve Dirimeşe, E. (2005). Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve basarı düzeyiyle ilişkisi. 3. Uluslararası 10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, Đzmir, s155. DiConti, V.D. (2004). Experiential education in a knowledge based economy: Is it time to reexamine the liberal arts? Journal of General Education, 53, 167-183. 691 Doğanay, A., Taş, M.A. ve Erden, Ş. (2007). Üniversite öğrencilerinin bir güncel tartışmalı konu bağlamında eleştirel düşünme becerilerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 511-546. Dunn, R., & Dunn, K. (1978). Teaching students through their individual learning styles: A practical approach. Reston, VA: Reston Publishing Co. Eden, E. S. (1998). Digging down deep: Educational experiences with the earth in a gardening/farming context. NAMTA Journal, 23, 322-332. Ekinci, Ö. (2009). Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Entwistle, N. J. & Ramsden, P. (1983). Understanding student learning. London: Croom-Helm. Facione, P. A. (1990). Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Executive Summary “The Delphi Report”. Millbrae, Ca: The California Academic Pres. EDRS No. Ed 315423. <http://ericir.syr.edu.> Facione, P.A., Giancarlo, C.A., Facione, N.C., & Gainen, J. (1995). The disposition toward critical thinking. Journal of General Education, 44(1), 1-25. Facione, P.A., Facione, N.C., & Giancarlo, C.A.F. (1998). The california critical thinking disposition inventory. California: Academic Press. Gadzella, B.M., Ginther, D.W., & Bryant, G.W. (1997). Prediction of performance in an academic course by scores on measures of learning style and critical thinking. Psychological Reports, 81, 595-602. Gibbs, G. & Coffey, M. (2004). The impact of training of university teachers on their teaching skills, their approach to teaching and the approach to learning of their students. Active Learning in Higher Education, 5, 87. Gibson, C. (1995).Critical thinking: Implications for instruction, RQ, 35 (1), 27-35. Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir. Güven, M. ve Kürüm, D. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki. Đlköğretim Online, 7(1), 53-70. Hodges, H. (1983). Learning styles. Rx for mathophobia. Arithmetic Teacher, 30(7), 17-20. Ip, W., Lee, D., Lee, I., Chau, J., Wootton, Y., & Chang, A. (2000). Disposition towards critical thinking: A study of Chinese undergraduate nursing students. Journal of Advanced Nursing, 32, 84-90. Đskender, M., Beşoluk, Ş. & Cengiz, C. (2008). An analysis of the relationship among the type of high school, the order of preference and achievement at the higher education. World Applied Sciences Journal, 5 (2), 171-176. Jenkins, E.K. (1998). The significant role of critical thinking in predicting auditing students’ performance. Journal of Education for Business, 73 (5), 274 -279. Jensen, E. (1996). Brain-based learning. Del Mar, CA: Turning Point Publishing. Kaya, H. (1998). Üniversite öğrencilerinin akıl yürütme gücü. Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kongre Kitabı, Damla Matbaacılık Ltd Şti, Ankara, s.298-302. Kek, M.Y.C., & Huijser, H. (2009). What makes a deep and self-directed learner: Exploring factors that influence learning approaches and self-directed learning in a PBL context at a Malaysian private university. What are we learning about learning? Proceedings of the 2nd International PBL Symposium (pp. 708-716). Singapore: Republic Polytechnic. Kolb, D.A. (1983). Experience, learning, and development: The theory of experiential learning. Boston: McBer. Kolb, D.A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New York: Prentice-Hall. Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Kürüm, D. (2002). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme gücü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Laird, T.F.N., Garver, A.K., Niskodé-Dossett, A.S., & Banks, J.V. (November 6-8, 2008). The predictive validity of a measure of deep approaches to learning. Paper presented at the Annual Meeting of the Association for the Study of Higher Education, Jacksonville, FL. Lauder, W. & James, B. (2001). A comparison of critical thinking skills in standard and non standard entry diploma students. Nurse Education in Practice, 1, 212-220. Lederer, J.M. (2007). Disposition toward critica 692 Marton, F. & Saljö, R. (1976b). On qualitative differences in learning -II: Outcome as a function of the learner’s conception of the task. British Journal of Educational Psychology, 46, 115-127. Mayya, S., Rao, A.K. & Ramnarayan, K. (2004). Learning approaches, learning difficulties and academic performance of undergraduate students of physiotherapy. The Internet Journal of Allied Health Sciences and Practice, 2(4), 1-6. McCarthy, B. (1987). The 4MAT System: Teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington, IL: EXCEL, Inc. McGlinn, J. M. (2003). The impact of experiential learning on student teachers. Clearing House, 76, 143-147. McManus, I.C., Richards, P. & Winder, B.C. (1999). Intercalated degrees, learning styles, and career preferences: Prospective longitudinal study of UK medical students. British Medical Journal. International edition, 319, 542-546. MEB (2002). Öğretmen yeterlikleri. Ankara: MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Basımevi. Murphy, P.K. & Alexander, P.A. (2002). What counts? The predictive power of subject-matter knowledge, strategic processing and interest in domain-specific performance. The Journal of Experimental Education, 70(3), 197-214. Oxford, R.L. & Anderson, N. (1995). A crosscultural view of learning styles. Language Teaching, 28 (4), 201- 215. Özdemir, S.M. (2005). Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(3), Eylül 2009’da http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2005_cilt3/sayi_3/297-316.pdf adresinden alınmıştır. Öztürk, N. ve Ulusoy, H. (2008). Lisans ve yüksek lisans hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 1(1), 15-25. Perkins, D. N., Farady, M., & Bushey, B. (1991). Everyday reasoning and the roots of intelligence. In J. Voss, D. Perkins, & J. Segal (Eds.), Informal reasoning and education (pp. 83–105). Hillsdale, NJ: Erlbaum. Phan, H. P. (2008). Multiple regression analysis of epistemological beliefs, learning approaches, and selfregulated learning. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 6(1), 157-184. Prosser, M. & Millar, R. (1989). The how and what of learning physics. European Journal of Psychology of Education, 4, 513-528. Ramsden, P. (2003). Learning to teach in higher education (2nd edn). London and New York: Routledge Farmer. Ramsden, P., Beswick, D. & Bowden, J. (1986). Effects of learning skills interventions on first year university students’ learning. Human Learning, 5, 151-164. Reid, J. (1987). The learning style preferences of ESL students. TESOL Quarterly, 21, 87-111. Reimers, F. & Reimers, E. (2000). The Professional development of teachers as lifelong learners: Models, practices and factors that influence it. Washington, DC: BICSE. Rimiene, V. (2002). Assessing and developing students’ critical thinking. Psychology Learning and Teaching, 2(1), 17-22. Roberts, T.G. (2003). The influence of student characteristics on achievement and attitudes when an illustrated web lecture is used in an online learning environment. Unpublished doctoral dissertation. University of Florida, Gainesville. Rollnick, M., Davidowitz, B., Keane, M., Bapoo, A., & Magadla, L. (2008). Students’ learning approach profiles in relation to their university experience and success. Teaching in Higher Education, 13(1), 29-42. Rudd, R., Baker, M., & Hoover, T. (2000). Undergraduate agriculture student learning styles and critical thinking abilities: Is there a relationship? Journal of Agricultural Education, 41(3), 2-12. Seferoğlu, S.S. ve Akbıyık, C. (2006). Eleştirel düşünme ve öğretimi. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 193- 200. Sevil, Ü., Ertem, G., ve Buket, S. (2005). Ege üniversitesi sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesi. 3. Uluslararası 10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı. Đzmir, s.131. Sezgin Selçuk, G., Çalışkan, S. ve Erol, M. (2007). Fizik öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının değerlendirilmesi. G.Ü.,Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 25-41. Shin, K., Lee, J., Ha, J., & Kim, K. (2006). Critical thinking dispositions in baccalaureate nursing students. Journal of Advanced Nursing, 56, 182-189. Siegel, H. (1999). What good are thinking dispositions. Educational Theory, 49 (2), 207-224. Sloan, T., Daane, C. J. & Giesen, J. (2002). Mathematics anxiety and learning styles: What is the relationship in elementary preservice teachers? School Science & Mathematics, 102(2), 84-87. Snow, R.E. & Yallow, E. (1982). Education and intelligence. In R.J. Sternberg (Ed.), Handbook of Human Intelligence (pp. 493-586). London: Cambridge University Press. 693 Şen, Ü. (2009). Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Journal of World of Turks, 1(2), 69-89. Şenturan,L. ve Alpar, Ş.E. (2008). Hemşirelik öğrencilerinde eleştirel düşünme. C. Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(1), 22-30. Tishman, S., Jay, E., & Perkins, D. N. (1992). Teaching thinking dispositions from transmission to enculturation. Boston, MA: Harvard University. Eylül 2009’da http://learnweb.harvard.edu/alps/thinking/docs/article2.html adresinden alınmıştır. Torres, R.M. & Cano, J. (1995). Learning style: A factor to critical thinking? Journal of Agricultural Education, 36(4), 55-62. Trigwell, K., & Prosser, M. (1991). Relating approaches to study and the quality of learning outcomes at the course level. British Journal of Educational Psychology, 61, 265-275. Tubic´, T. & Hamiloğlu, K. (2009). Linking learning styles and teaching styles. In A. Swennen & M. van der Klink (Eds.), Becoming a teacher educator. Theory and practice for teacher educators (pp. 133-145). Springer: Dordrecht. TDK (2002). Türk Dil Kurumu güncel sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu. Türnüklü, E.B. ve Yeşildere, S. (2005). Türkiye’den bir profil: 11-13 yaş gurubu matematik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim ve becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 167-185. Ünal, G. ve Ergin, Ö. (2006). Buluş yoluyla fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenme yaklaşımlarına ve tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 36-52. van Rossum, E.J. & Schenk, S.M. (1984). The relationship between learning conception, study strategy and learning outcome. British Journal of Educational Psychology, 54, 73-83. Wendy, O.M. (1992). Critical thinking as "Critical Spirit." ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation, The Catholic University of America, Department of Education, O'Boyle Hall, Washington, OC. ERICEducation Resources Information Center, (ERIC Document Reproduction Service No: ED357006). Wessel, J. & Williams, R. (2004). Critical thinking and learning styles of students in a problem-based, master's entry-level physical therapy program. Physiotherapy Theory and Practice, 20(2), 79-89. You, Z. & Jia, F. (2008). Do they learn differently? An investigation of the pre-service teachers from US and China. Teaching and Teacher Education, 24, 836-845. Zhang, H, & Lambert, V. (2008). Critical thinking dispositions and learning styles of baccalaureate nursing students from China. Nursing Health Science, 10(3), 175-181.

Investigation Of Teacher Candidates' Learning Approaches, Learning Styles And Critical Thinking Dispositions

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 2, 679 - 693, 26.06.2010

Öz

In this study teacher candidates’ learning approaches, learning styles and critical thinking dispositions were investigated. The sample of the study consists of 528 students in Sakarya University Faculty of Education. Revised Two-Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F), Perceptual Learning Style Questionnaire (PLSQ) and California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI) were used as data collection tools. The results obtained indicated that critical thinking dispositions of teacher candidates are in general at medium and lower levels and their major learning styles are generally kinesthetic, individual and auditory. Critical thinking disposition positively correlates with deep learning approach, tactile and kinesthetic learning styles and negatively correlates with surface learning approach. Deep learning approach positively correlates with tactile and kinesthetic learning styles. Statistically significant difference was observed in favor of girls with respect to both critical thinking disposition and deep learning approach.Statistically significant difference was observed between BS students and MS students with respect to both critical thinking disposition and deep learning approach in favor of MS students. In addition, teacher candidates’ critical thinking disposition and deep learning approach scores do not differ with respect to geographical region, location size (village, town etc.), and monthly expense

Kaynakça

  • Akyön, F.V. ve Morkoç, D.K. (Ekim, 2008). Büro yönetimi ve sekreterlik programı öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri üzerine bir araştırma. 7. Ulusal Büro Yönetimi ve Sekreterlik Kongresi, 325-346. Aybek, B. (2006). Konu ve beceri temelli eleştirel düşünme öğretiminin öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimi ve düzeyine etkisi. Yayınlanmamış doktora tezi Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Barbe, W.B., & Milone, M.N. (1981). What we know about modality strengths. Educational Leadership, 38(5), 378-380. Biggs, J., Kember, D., & Leung, D.Y.P. (2001). The revised two-factor study process questionnaire: R-SPQ-2F. British Journal of Educational Psychology, 71, 133-149. Bilgin, A., & Crowe, S. (2008). Approaches to learning in statistics. Asian Social Science, 4(3), 36-42. Brownfield, K. M. (1993). The relationship between the Myers-Briggs personality types and learning styles. (ERIC Documentation Reproduction Service No. ED381577). Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem A Yayıncılık. Byrne, M., Flood, B. & Willis, P. (2001). The relationship between learning approaches and learning outcomes: A study of Irish accounting students. Accounting Education, 11(1), 27-42. Chalupa, M.R. & Sormunen, C. (1995). Strategies for developing critical thinking: You make the difference in the classroom. Business Education Forum, 49(3), 41-43. Collins, K.M. & Onwuegbuzie, A. J. (2000). Relationship between critical thinking and performance in research methodology courses. Paper presented at the Annual Conference of the Mid-South Educational Research Association, Bowling Green, KY. Colucciello, M.L. (1999). Relationships between critical thinking dispositions and learning styles. Journal Professional Nursing, 15 (5), 294-301. Conceição, S. (2004). Learning style and critical thinking in an online course that uses concept maps. Concepts Maps: Theory, Methodology, Technology, Proc. of the First International Conference on Concept Mapping. Spain: Pamplona. Cooper, S., Bottomley, C., & Gordon, J. (2004). Stepping out of the classroom and up the ladder of learning: An experiential learning approach to entrepreneurship education. Industry and Higher Education, 18, 11-22. Cüceloğlu, D. (1995). Đyi düşün doğru karar ver. Onuncu baskı. Sistem Yayıncılık. Đstanbul. Dicle, A. ve Dirimeşe, E. (2005). Hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme becerileri ve basarı düzeyiyle ilişkisi. 3. Uluslararası 10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı, Đzmir, s155. DiConti, V.D. (2004). Experiential education in a knowledge based economy: Is it time to reexamine the liberal arts? Journal of General Education, 53, 167-183. 691 Doğanay, A., Taş, M.A. ve Erden, Ş. (2007). Üniversite öğrencilerinin bir güncel tartışmalı konu bağlamında eleştirel düşünme becerilerinin değerlendirilmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 52, 511-546. Dunn, R., & Dunn, K. (1978). Teaching students through their individual learning styles: A practical approach. Reston, VA: Reston Publishing Co. Eden, E. S. (1998). Digging down deep: Educational experiences with the earth in a gardening/farming context. NAMTA Journal, 23, 322-332. Ekinci, Ö. (2009). Öğretmen adaylarının empatik ve eleştirel düşünme eğilimlerinin incelenmesi. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Entwistle, N. J. & Ramsden, P. (1983). Understanding student learning. London: Croom-Helm. Facione, P. A. (1990). Critical thinking: A statement of expert consensus for purposes of educational assessment and instruction. Executive Summary “The Delphi Report”. Millbrae, Ca: The California Academic Pres. EDRS No. Ed 315423. <http://ericir.syr.edu.> Facione, P.A., Giancarlo, C.A., Facione, N.C., & Gainen, J. (1995). The disposition toward critical thinking. Journal of General Education, 44(1), 1-25. Facione, P.A., Facione, N.C., & Giancarlo, C.A.F. (1998). The california critical thinking disposition inventory. California: Academic Press. Gadzella, B.M., Ginther, D.W., & Bryant, G.W. (1997). Prediction of performance in an academic course by scores on measures of learning style and critical thinking. Psychological Reports, 81, 595-602. Gibbs, G. & Coffey, M. (2004). The impact of training of university teachers on their teaching skills, their approach to teaching and the approach to learning of their students. Active Learning in Higher Education, 5, 87. Gibson, C. (1995).Critical thinking: Implications for instruction, RQ, 35 (1), 27-35. Güven, M. (2004). Öğrenme stilleri ile öğrenme stratejileri arasındaki ilişki. Anadolu Üniversitesi Yayınları. Eskişehir. Güven, M. ve Kürüm, D. (2008). Öğretmen adaylarının öğrenme stilleri ile eleştirel düşünme eğilimleri arasındaki ilişki. Đlköğretim Online, 7(1), 53-70. Hodges, H. (1983). Learning styles. Rx for mathophobia. Arithmetic Teacher, 30(7), 17-20. Ip, W., Lee, D., Lee, I., Chau, J., Wootton, Y., & Chang, A. (2000). Disposition towards critical thinking: A study of Chinese undergraduate nursing students. Journal of Advanced Nursing, 32, 84-90. Đskender, M., Beşoluk, Ş. & Cengiz, C. (2008). An analysis of the relationship among the type of high school, the order of preference and achievement at the higher education. World Applied Sciences Journal, 5 (2), 171-176. Jenkins, E.K. (1998). The significant role of critical thinking in predicting auditing students’ performance. Journal of Education for Business, 73 (5), 274 -279. Jensen, E. (1996). Brain-based learning. Del Mar, CA: Turning Point Publishing. Kaya, H. (1998). Üniversite öğrencilerinin akıl yürütme gücü. Uluslararası Katılımlı VI. Ulusal Hemşirelik Kongresi Kongre Kitabı, Damla Matbaacılık Ltd Şti, Ankara, s.298-302. Kek, M.Y.C., & Huijser, H. (2009). What makes a deep and self-directed learner: Exploring factors that influence learning approaches and self-directed learning in a PBL context at a Malaysian private university. What are we learning about learning? Proceedings of the 2nd International PBL Symposium (pp. 708-716). Singapore: Republic Polytechnic. Kolb, D.A. (1983). Experience, learning, and development: The theory of experiential learning. Boston: McBer. Kolb, D.A. (1984). Experiential learning: Experience as the source of learning and development. New York: Prentice-Hall. Kökdemir, D. (2003). Belirsizlik durumlarında karar verme ve problem çözme. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara. Kürüm, D. (2002). Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme gücü. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi Anadolu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir. Laird, T.F.N., Garver, A.K., Niskodé-Dossett, A.S., & Banks, J.V. (November 6-8, 2008). The predictive validity of a measure of deep approaches to learning. Paper presented at the Annual Meeting of the Association for the Study of Higher Education, Jacksonville, FL. Lauder, W. & James, B. (2001). A comparison of critical thinking skills in standard and non standard entry diploma students. Nurse Education in Practice, 1, 212-220. Lederer, J.M. (2007). Disposition toward critica 692 Marton, F. & Saljö, R. (1976b). On qualitative differences in learning -II: Outcome as a function of the learner’s conception of the task. British Journal of Educational Psychology, 46, 115-127. Mayya, S., Rao, A.K. & Ramnarayan, K. (2004). Learning approaches, learning difficulties and academic performance of undergraduate students of physiotherapy. The Internet Journal of Allied Health Sciences and Practice, 2(4), 1-6. McCarthy, B. (1987). The 4MAT System: Teaching to learning styles with right/left mode techniques. Barrington, IL: EXCEL, Inc. McGlinn, J. M. (2003). The impact of experiential learning on student teachers. Clearing House, 76, 143-147. McManus, I.C., Richards, P. & Winder, B.C. (1999). Intercalated degrees, learning styles, and career preferences: Prospective longitudinal study of UK medical students. British Medical Journal. International edition, 319, 542-546. MEB (2002). Öğretmen yeterlikleri. Ankara: MEB Öğretmen Yetiştirme ve Eğitimi Genel Müdürlüğü, Milli Eğitim Basımevi. Murphy, P.K. & Alexander, P.A. (2002). What counts? The predictive power of subject-matter knowledge, strategic processing and interest in domain-specific performance. The Journal of Experimental Education, 70(3), 197-214. Oxford, R.L. & Anderson, N. (1995). A crosscultural view of learning styles. Language Teaching, 28 (4), 201- 215. Özdemir, S.M. (2005). Üniversite öğrencilerinin eleştirel düşünme becerilerinin çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(3), Eylül 2009’da http://www.tebd.gazi.edu.tr/arsiv/2005_cilt3/sayi_3/297-316.pdf adresinden alınmıştır. Öztürk, N. ve Ulusoy, H. (2008). Lisans ve yüksek lisans hemşirelik öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeyleri ve eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler. Maltepe Üniversitesi Hemşirelik Bilim ve Sanatı Dergisi, 1(1), 15-25. Perkins, D. N., Farady, M., & Bushey, B. (1991). Everyday reasoning and the roots of intelligence. In J. Voss, D. Perkins, & J. Segal (Eds.), Informal reasoning and education (pp. 83–105). Hillsdale, NJ: Erlbaum. Phan, H. P. (2008). Multiple regression analysis of epistemological beliefs, learning approaches, and selfregulated learning. Electronic Journal of Research in Educational Psychology, 6(1), 157-184. Prosser, M. & Millar, R. (1989). The how and what of learning physics. European Journal of Psychology of Education, 4, 513-528. Ramsden, P. (2003). Learning to teach in higher education (2nd edn). London and New York: Routledge Farmer. Ramsden, P., Beswick, D. & Bowden, J. (1986). Effects of learning skills interventions on first year university students’ learning. Human Learning, 5, 151-164. Reid, J. (1987). The learning style preferences of ESL students. TESOL Quarterly, 21, 87-111. Reimers, F. & Reimers, E. (2000). The Professional development of teachers as lifelong learners: Models, practices and factors that influence it. Washington, DC: BICSE. Rimiene, V. (2002). Assessing and developing students’ critical thinking. Psychology Learning and Teaching, 2(1), 17-22. Roberts, T.G. (2003). The influence of student characteristics on achievement and attitudes when an illustrated web lecture is used in an online learning environment. Unpublished doctoral dissertation. University of Florida, Gainesville. Rollnick, M., Davidowitz, B., Keane, M., Bapoo, A., & Magadla, L. (2008). Students’ learning approach profiles in relation to their university experience and success. Teaching in Higher Education, 13(1), 29-42. Rudd, R., Baker, M., & Hoover, T. (2000). Undergraduate agriculture student learning styles and critical thinking abilities: Is there a relationship? Journal of Agricultural Education, 41(3), 2-12. Seferoğlu, S.S. ve Akbıyık, C. (2006). Eleştirel düşünme ve öğretimi. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 193- 200. Sevil, Ü., Ertem, G., ve Buket, S. (2005). Ege üniversitesi sağlık yüksekokulu hemşirelik bölümü öğrencilerinin eleştirel düşünme düzeylerinin incelenmesi. 3. Uluslararası 10. Ulusal Hemşirelik Kongresi Özet Kitabı. Đzmir, s.131. Sezgin Selçuk, G., Çalışkan, S. ve Erol, M. (2007). Fizik öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının değerlendirilmesi. G.Ü.,Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 27(2), 25-41. Shin, K., Lee, J., Ha, J., & Kim, K. (2006). Critical thinking dispositions in baccalaureate nursing students. Journal of Advanced Nursing, 56, 182-189. Siegel, H. (1999). What good are thinking dispositions. Educational Theory, 49 (2), 207-224. Sloan, T., Daane, C. J. & Giesen, J. (2002). Mathematics anxiety and learning styles: What is the relationship in elementary preservice teachers? School Science & Mathematics, 102(2), 84-87. Snow, R.E. & Yallow, E. (1982). Education and intelligence. In R.J. Sternberg (Ed.), Handbook of Human Intelligence (pp. 493-586). London: Cambridge University Press. 693 Şen, Ü. (2009). Türkçe öğretmeni adaylarının eleştirel düşünme tutumlarının çeşitli değişkenler açısından değerlendirilmesi. Journal of World of Turks, 1(2), 69-89. Şenturan,L. ve Alpar, Ş.E. (2008). Hemşirelik öğrencilerinde eleştirel düşünme. C. Ü. Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi, 12(1), 22-30. Tishman, S., Jay, E., & Perkins, D. N. (1992). Teaching thinking dispositions from transmission to enculturation. Boston, MA: Harvard University. Eylül 2009’da http://learnweb.harvard.edu/alps/thinking/docs/article2.html adresinden alınmıştır. Torres, R.M. & Cano, J. (1995). Learning style: A factor to critical thinking? Journal of Agricultural Education, 36(4), 55-62. Trigwell, K., & Prosser, M. (1991). Relating approaches to study and the quality of learning outcomes at the course level. British Journal of Educational Psychology, 61, 265-275. Tubic´, T. & Hamiloğlu, K. (2009). Linking learning styles and teaching styles. In A. Swennen & M. van der Klink (Eds.), Becoming a teacher educator. Theory and practice for teacher educators (pp. 133-145). Springer: Dordrecht. TDK (2002). Türk Dil Kurumu güncel sözlük. Ankara: Türk Dil Kurumu. Türnüklü, E.B. ve Yeşildere, S. (2005). Türkiye’den bir profil: 11-13 yaş gurubu matematik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim ve becerileri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 38(2), 167-185. Ünal, G. ve Ergin, Ö. (2006). Buluş yoluyla fen öğretiminin öğrencilerin akademik başarılarına, öğrenme yaklaşımlarına ve tutumlarına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 3(1), 36-52. van Rossum, E.J. & Schenk, S.M. (1984). The relationship between learning conception, study strategy and learning outcome. British Journal of Educational Psychology, 54, 73-83. Wendy, O.M. (1992). Critical thinking as "Critical Spirit." ERIC Clearinghouse on Assessment and Evaluation, The Catholic University of America, Department of Education, O'Boyle Hall, Washington, OC. ERICEducation Resources Information Center, (ERIC Document Reproduction Service No: ED357006). Wessel, J. & Williams, R. (2004). Critical thinking and learning styles of students in a problem-based, master's entry-level physical therapy program. Physiotherapy Theory and Practice, 20(2), 79-89. You, Z. & Jia, F. (2008). Do they learn differently? An investigation of the pre-service teachers from US and China. Teaching and Teacher Education, 24, 836-845. Zhang, H, & Lambert, V. (2008). Critical thinking dispositions and learning styles of baccalaureate nursing students from China. Nursing Health Science, 10(3), 175-181.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şenol Beşoluk

İsmail Önder

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Beşoluk, Ş., & Önder, İ. (2010). Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 679-693.
AMA Beşoluk Ş, Önder İ. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İOO. Haziran 2010;9(2):679-693.
Chicago Beşoluk, Şenol, ve İsmail Önder. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 9, sy. 2 (Haziran 2010): 679-93.
EndNote Beşoluk Ş, Önder İ (01 Haziran 2010) Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online 9 2 679–693.
IEEE Ş. Beşoluk ve İ. Önder, “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi”, İOO, c. 9, sy. 2, ss. 679–693, 2010.
ISNAD Beşoluk, Şenol - Önder, İsmail. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online 9/2 (Haziran 2010), 679-693.
JAMA Beşoluk Ş, Önder İ. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İOO. 2010;9:679–693.
MLA Beşoluk, Şenol ve İsmail Önder. “Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi”. İlköğretim Online, c. 9, sy. 2, 2010, ss. 679-93.
Vancouver Beşoluk Ş, Önder İ. Öğretmen Adaylarının Öğrenme Yaklaşımları, Öğrenme Stilleri Ve Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin İncelenmesi. İOO. 2010;9(2):679-93.