Bu çalışmada öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımları, öğrenme stilleri ve eleştirel düşünme eğilimleri
incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 528 öğrenci
oluşturmaktadır. Düzenlenmiş Đki Faktörlü Çalışma Süreci Anketi (R-SPQ-2F), Algısal Öğrenme Biçimleri
Anketi (PLSQ) ve Kalifornia Eleştirel Düşünme Eğilimleri Ölçeği (CCTDI) veri toplama araçları olarak
kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimlerinin genelde orta ve düşük
düzeyde olduğu ve baskın öğrenme stillerinin çoğunlukla devinimsel, bireysel ve işitsel olduğunu göstermiştir.
Öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ile derin öğrenme yaklaşımı, dokunsal ve devinimsel öğrenme
stilleri arasında pozitif ilişki, yüzeysel öğrenme yaklaşımı ile ise negatif ilişki bulunmuştur. Derin öğrenme
yaklaşımı ile dokunsal ve devinimsel öğrenme stilleri arsında pozitif ilişki bulunmuştur. Cinsiyete göre eleştirel
düşünme eğilimi ve derin öğrenme yaklaşımı puanları karşılaştırıldığında kızlar lehine anlamlı bir fark
bulunmuştur. Lisans öğrencileriyle yüksek lisans öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve derin öğrenme
yaklaşımı puanları ortalamaları arasında yüksek lisans öğrencileri lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Öğretmen
adaylarının eleştirel düşünme eğilimleri ve derin öğrenme yaklaşımı puanları yaşamlarının büyük bir bölümünü
geçirdikleri coğrafik bölge, yerleşim yeri büyüklüğü ve aylık harcama miktarına göre farklılık göstermemektedir.
Öğretmen adayları öğrenme yaklaşımları öğrenme stilleri eleştirel düşünme eğilimleri
In this study teacher candidates’ learning approaches, learning styles and critical thinking dispositions were investigated. The sample of the study consists of 528 students in Sakarya University Faculty of Education. Revised Two-Factor Study Process Questionnaire (R-SPQ-2F), Perceptual Learning Style Questionnaire (PLSQ) and California Critical Thinking Disposition Inventory (CCTDI) were used as data collection tools. The results obtained indicated that critical thinking dispositions of teacher candidates are in general at medium and lower levels and their major learning styles are generally kinesthetic, individual and auditory. Critical thinking disposition positively correlates with deep learning approach, tactile and kinesthetic learning styles and negatively correlates with surface learning approach. Deep learning approach positively correlates with tactile and kinesthetic learning styles. Statistically significant difference was observed in favor of girls with respect to both critical thinking disposition and deep learning approach.Statistically significant difference was observed between BS students and MS students with respect to both critical thinking disposition and deep learning approach in favor of MS students. In addition, teacher candidates’ critical thinking disposition and deep learning approach scores do not differ with respect to geographical region, location size (village, town etc.), and monthly expense
Teacher candidates learning approaches learning styles critical thinking dispositions
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Haziran 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 2 |