Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Fen ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 5, 26.06.2010

Öz

In this study, a “Ballon Car” activity related to pressure concept was introduced to
learn science easily. The needed materials can be found arround the students’ living area easily and
cheaply. The use of this activity in science and technology education was discussed. The effects of this
“hands on activity” on individual development was explanined. The activity developed as simple science
belief is expected to provide the students effective and meaningful learning. The integrated science
provide the students to like the science and technology education. These kinds of activites are very
important for the students, parents and schools who have inadequate laboratory facilities.

Kaynakça

  • Çeken, R. ve Tezcan, R. (2006a). Balonlu Araba Aktivitesi. Eğitimde Çağdaş Yönelimler III: “Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları” Sempozyumu. Özel Tevfik Fikret Okulları, Đzmir. 29 Nisan.
  • Çeken, R. ve Tezcan, R. (2006b). Đlköğretim Fen ve Teknoloji Ünitelerinde Balon Aktiviteleri. III. Aktif Eğitim Kurultayı, Dokuz Eylül Üniversitesi, Đzmir, 3-4 Haziran.
  • Çeken, R. (2009). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Yaş ve Algı Düzeyine Uygun Eğitimin Bireysel ve Sosyal Gelişim Açısından Önemi. MEB Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi. 110 (10). 40-43.
  • Kirkpatrick, G., Orvis K. ve Pittendrigh B. (2002). A Teaching Model For Biotechnology And Genomic Educations. Journal Of Biological Education. 37(1). 31-35.
  • Lee, Y. C. (2001). Contruction of Hert Models of Using Simple Air Pumps. Journal of Biological Education. 36(1). 42-44.

Fen ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 2, 1 - 5, 26.06.2010

Öz

Bu çalışmada basınç kavramının kolay öğrenilmesine katkı sağlaması için geliştirilen bir aktivite tanıtılmıştır. Uygulamanın fen ve teknoloji eğitimindeki kullanım alanları tartışılmıştır. Bu tür aktivitelerin bireysel gelişime katkısı üzerinde durulmuştur. Aktivite için gerekli malzemeler, öğrencinin yaşadığı çevreden kolay bulunabilecek özellikte olup, bolca ve ucuza elde edilebilir nitelik taşımaktadır. Çevre ile bütünleşmiş bir fen eğitimi yaklaşımı, fen bilimlerinin daha çok ilgi ile takip edilmesine olanak sağlayacaktır. Basit fen aktivitesi anlayışı ile geliştirilmiş olan bu uygulamanın fen ve teknoloji eğitiminde etkili ve anlamlı öğrenmeye katkı sağlayacağı beklenmektedir. Basit fen aktivitesi anlayışının laboratuar imkanları bulamayan bireylere, okullara ve yetişkinlere önemli imkanlar sunacağı ileri sürülmektedir

Kaynakça

  • Çeken, R. ve Tezcan, R. (2006a). Balonlu Araba Aktivitesi. Eğitimde Çağdaş Yönelimler III: “Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları” Sempozyumu. Özel Tevfik Fikret Okulları, Đzmir. 29 Nisan.
  • Çeken, R. ve Tezcan, R. (2006b). Đlköğretim Fen ve Teknoloji Ünitelerinde Balon Aktiviteleri. III. Aktif Eğitim Kurultayı, Dokuz Eylül Üniversitesi, Đzmir, 3-4 Haziran.
  • Çeken, R. (2009). Fen ve Teknoloji Eğitiminde Yaş ve Algı Düzeyine Uygun Eğitimin Bireysel ve Sosyal Gelişim Açısından Önemi. MEB Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi. 110 (10). 40-43.
  • Kirkpatrick, G., Orvis K. ve Pittendrigh B. (2002). A Teaching Model For Biotechnology And Genomic Educations. Journal Of Biological Education. 37(1). 31-35.
  • Lee, Y. C. (2001). Contruction of Hert Models of Using Simple Air Pumps. Journal of Biological Education. 36(1). 42-44.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ramazan Çeken Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 26 Haziran 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Çeken, R. (2010). Fen ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği. İlköğretim Online, 9(2), 1-5.
AMA Çeken R. Fen ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği. İOO. Haziran 2010;9(2):1-5.
Chicago Çeken, Ramazan. “Fen Ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği”. İlköğretim Online 9, sy. 2 (Haziran 2010): 1-5.
EndNote Çeken R (01 Haziran 2010) Fen ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği. İlköğretim Online 9 2 1–5.
IEEE R. Çeken, “Fen ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği”, İOO, c. 9, sy. 2, ss. 1–5, 2010.
ISNAD Çeken, Ramazan. “Fen Ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği”. İlköğretim Online 9/2 (Haziran 2010), 1-5.
JAMA Çeken R. Fen ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği. İOO. 2010;9:1–5.
MLA Çeken, Ramazan. “Fen Ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği”. İlköğretim Online, c. 9, sy. 2, 2010, ss. 1-5.
Vancouver Çeken R. Fen ve Teknoloji Dersinde Balonlu Araba Etkinliği. İOO. 2010;9(2):1-5.