BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Social Skills' Training on Elementary School Students'  Social  Adjustment

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 1, 203 - 212, 01.03.2010

Kaynakça

  • Akkök, F. (1999). &lkö retimde sosyal becerilerin geli tirilmesi. Ö retmen el kitab*. Ankara: Milli E itim BakanlI I YayInlarI.
  • Alpa Bilbay, A. (1999). Effectiveness of a social skills training program to enhance the peer relations of low accepted fourth grade children. YayInlanmamIJ uzmanlIk tezi, Bo aziçi Üniversitesi, stanbul.
  • Anstel, K.M. ve Remer, R. (2003). Social skills training in children with attention deficit hyperactivity disorder; A randomized-controlled clinical trial. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 32(1), 153-165.
  • BacanlI, H. (1999). Sosyal beceri e itimi. Ankara: Nobel YayInlarI.
  • Bonate, P.L. (2000). Analysis of pretest-posttest designs. Boca Ration: Chapman and Hall.
  • Chung, C.H. ve Watkings, D. (1995). Evaluating a social skills training program for Hong Kong students. Journal of Social Psychology, 135(4), 527-528.
  • Çetin, F., Alpa Bilbay A. ve Albayrak Kaymak, D. (2003). Çocuklarda sosyal beceriler. stanbul: Epsilon YayIncIlIk.
  • Çivitçi, A. ve Çivitçi, N.(2009).
  • lkö retim ö rencilerinde algIlanan sosyal beceri ve mantIkdIJI
  • inançlar. &lkö retim Online, 8(2), 415-424.
  • Çubukçu, Z. ve Gültekin, M.(2006).İlköğretimde öğrencilere kazandırılması gereken sosyal beceriler. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 37,155-174.
  • Fox, C. R. ve Boulton, Michael J. (2003). A social skills training (SST) programme for victims of bullying. Pastoral Care, 6, 19-26.
  • Gresham, F. M. (1990). Best practices in social skills training. A.Thomas ve J. Grimes (Ed.), Best Practices in School Psychology-II. (s. 695-709). Washington: National Association of school Psychologist.
  • Hops, H. (1983). Children’s social competence and skill: Current research practices and future directions. Behavior Therapy, 14, 3-18.
  • Kara, E.(2003). Ö retmen ve ö rencilerin sosyal beceri alg*lar*na etki eden faktörler. YayInlanmamIJ yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Kocayörük, A. (2000). &lkö retim ö rencilerinin sosyal becerilerini geli tirmede draman*n etkisi. YayInlanmamIJ yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • McFall, M. R. (1982). A review and reformulation of the concept of social skills. Behavioral Assesment, 4, 1-33.
  • Misener, D. B. (1995). An evaluation of secondary prevention social skills training program for children. YayInlanmamIJ doktora tezi, Toronto Üniversitesi, Toronto.
  • OdakçI, H. ve di erleri.(2003) Sosyal beceri e itiminin ilkö retim ö rencilerinin denetim oda I üzerine etkisi. Türk Psikolojik Dan* ma ve Rehberlik Dergisi, 20,49-58.
  • O uzlar, A. (2003). Veri ön iJleme. Erciyes Üniversitesi &ktisadi &dari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21, 67-76.
  • Sümer Hatipo lu, Z. (1999). The effect of social skills training on perceived dimensions of social skills and sociometric status of primary school students. YayInlanmamIJ doktora tezi, Orta Do u Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Computer-assisted research design and analysis. Massasuchets: Allyn and Bacon.
  • Uz BaJ, A. (2003). &lkö retim 4. ve 5. s*n*flarda okuyan ö rencilerin sosyal becerileri ve okul uyumu ile depresyon düzeyleri aras*ndaki ili kinin incelenmesi. YayInlanmamIJ doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü, zmir.
  • Uzamaz, F. (2000). Sosyal beceri e itiminin ergenlerin ki iler aras* ili ki düzeylerine etkisi. YayImlanmamIJ yüksek lisans tezi, Ankara üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Verduyn, C. M. ve di erleri. (1990). Social skills training in schools; An evaluation study. Journal of Adolesence, 13, 13-16.
  • Walker, H.M. ve McConnell, S.R. (1995). Walker-McConnell scale of social competence and school adjustment: Elementary version. Londra: Singular Publishing Group.
  • Yüksel, G. (1990). Sosyal beceri e itiminin üniversite ö rencilerinin sosyal beceri düzeyine etkisi, YayInlanmamIJ doktora tezi, Gazi Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.

Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi

Yıl 2010, Cilt: 9 Sayı: 1, 203 - 212, 01.03.2010

Kaynakça

  • Akkök, F. (1999). &lkö retimde sosyal becerilerin geli tirilmesi. Ö retmen el kitab*. Ankara: Milli E itim BakanlI I YayInlarI.
  • Alpa Bilbay, A. (1999). Effectiveness of a social skills training program to enhance the peer relations of low accepted fourth grade children. YayInlanmamIJ uzmanlIk tezi, Bo aziçi Üniversitesi, stanbul.
  • Anstel, K.M. ve Remer, R. (2003). Social skills training in children with attention deficit hyperactivity disorder; A randomized-controlled clinical trial. Journal of Clinical Child and Adolescent Psychology, 32(1), 153-165.
  • BacanlI, H. (1999). Sosyal beceri e itimi. Ankara: Nobel YayInlarI.
  • Bonate, P.L. (2000). Analysis of pretest-posttest designs. Boca Ration: Chapman and Hall.
  • Chung, C.H. ve Watkings, D. (1995). Evaluating a social skills training program for Hong Kong students. Journal of Social Psychology, 135(4), 527-528.
  • Çetin, F., Alpa Bilbay A. ve Albayrak Kaymak, D. (2003). Çocuklarda sosyal beceriler. stanbul: Epsilon YayIncIlIk.
  • Çivitçi, A. ve Çivitçi, N.(2009).
  • lkö retim ö rencilerinde algIlanan sosyal beceri ve mantIkdIJI
  • inançlar. &lkö retim Online, 8(2), 415-424.
  • Çubukçu, Z. ve Gültekin, M.(2006).İlköğretimde öğrencilere kazandırılması gereken sosyal beceriler. Türk Dünyası Sosyal Bilimler Dergisi, 37,155-174.
  • Fox, C. R. ve Boulton, Michael J. (2003). A social skills training (SST) programme for victims of bullying. Pastoral Care, 6, 19-26.
  • Gresham, F. M. (1990). Best practices in social skills training. A.Thomas ve J. Grimes (Ed.), Best Practices in School Psychology-II. (s. 695-709). Washington: National Association of school Psychologist.
  • Hops, H. (1983). Children’s social competence and skill: Current research practices and future directions. Behavior Therapy, 14, 3-18.
  • Kara, E.(2003). Ö retmen ve ö rencilerin sosyal beceri alg*lar*na etki eden faktörler. YayInlanmamIJ yüksek lisans tezi. Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Adana.
  • Kocayörük, A. (2000). &lkö retim ö rencilerinin sosyal becerilerini geli tirmede draman*n etkisi. YayInlanmamIJ yüksek lisans tezi. Ankara Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • McFall, M. R. (1982). A review and reformulation of the concept of social skills. Behavioral Assesment, 4, 1-33.
  • Misener, D. B. (1995). An evaluation of secondary prevention social skills training program for children. YayInlanmamIJ doktora tezi, Toronto Üniversitesi, Toronto.
  • OdakçI, H. ve di erleri.(2003) Sosyal beceri e itiminin ilkö retim ö rencilerinin denetim oda I üzerine etkisi. Türk Psikolojik Dan* ma ve Rehberlik Dergisi, 20,49-58.
  • O uzlar, A. (2003). Veri ön iJleme. Erciyes Üniversitesi &ktisadi &dari Bilimler Fakültesi Dergisi, 21, 67-76.
  • Sümer Hatipo lu, Z. (1999). The effect of social skills training on perceived dimensions of social skills and sociometric status of primary school students. YayInlanmamIJ doktora tezi, Orta Do u Teknik Üniversitesi, Ankara.
  • Tabachnick, B. G. ve Fidell, L. S. (2001). Computer-assisted research design and analysis. Massasuchets: Allyn and Bacon.
  • Uz BaJ, A. (2003). &lkö retim 4. ve 5. s*n*flarda okuyan ö rencilerin sosyal becerileri ve okul uyumu ile depresyon düzeyleri aras*ndaki ili kinin incelenmesi. YayInlanmamIJ doktora tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü, zmir.
  • Uzamaz, F. (2000). Sosyal beceri e itiminin ergenlerin ki iler aras* ili ki düzeylerine etkisi. YayImlanmamIJ yüksek lisans tezi, Ankara üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Verduyn, C. M. ve di erleri. (1990). Social skills training in schools; An evaluation study. Journal of Adolesence, 13, 13-16.
  • Walker, H.M. ve McConnell, S.R. (1995). Walker-McConnell scale of social competence and school adjustment: Elementary version. Londra: Singular Publishing Group.
  • Yüksel, G. (1990). Sosyal beceri e itiminin üniversite ö rencilerinin sosyal beceri düzeyine etkisi, YayInlanmamIJ doktora tezi, Gazi Üniversitesi, E itim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zekavet Kabasakal

Neslihan Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kabasakal, Z., & Çelik, N. (2010). Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. İlköğretim Online, 9(1), 203-212.
AMA Kabasakal Z, Çelik N. Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. İOO. Mart 2010;9(1):203-212.
Chicago Kabasakal, Zekavet, ve Neslihan Çelik. “Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi”. İlköğretim Online 9, sy. 1 (Mart 2010): 203-12.
EndNote Kabasakal Z, Çelik N (01 Mart 2010) Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. İlköğretim Online 9 1 203–212.
IEEE Z. Kabasakal ve N. Çelik, “Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi”, İOO, c. 9, sy. 1, ss. 203–212, 2010.
ISNAD Kabasakal, Zekavet - Çelik, Neslihan. “Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi”. İlköğretim Online 9/1 (Mart 2010), 203-212.
JAMA Kabasakal Z, Çelik N. Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. İOO. 2010;9:203–212.
MLA Kabasakal, Zekavet ve Neslihan Çelik. “Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi”. İlköğretim Online, c. 9, sy. 1, 2010, ss. 203-12.
Vancouver Kabasakal Z, Çelik N. Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Uyum Düzeylerine Etkisi. İOO. 2010;9(1):203-12.